De vintage set van Paul

Gestart door Paul, februari 01, 2009, 13:05:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Paul

Citaat van: jwx op juli 10, 2011, 11:38:51
Citaat van: mountainbiker op juli 10, 2011, 11:28:04
Citaat van: jwx op juli 09, 2011, 20:43:01
Citaat van: mountainbiker op juli 09, 2011, 20:41:14
Zooo dat is een mooie set :yes:.Zal wel een vette sound in zitten.Heb je meer info over die quad eindversterker?

http://www.google.nl/search?hl=nl&rls=com.microsoft%3Anl%3AIE-SearchBox&rlz=1I7ADSA_nl&q=quad+405&oq=quad+405&aq=f&aqi=g-s1&aql=undefined&gs_sm=e&gs_upl=5328l6296l0l5l5l0l1l1l0l172l453l2.2l4

Ik heb de foto,s gezien jwx.Mijn god wat een transformator zit daar in!!!

Ja maar het kastje is ook klein  :-D
Doet het zelfde als de SM-7.......het aangeboden signaal uit de pre versterken.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Paul

Mijn set heeft een totale metamorfose ondergaan, eigenlijk is het op dit forum niet meer van toepassing.
Haast al mijn Marantzen zijn exit in het rack op een CD10 waar eerst nog 4 snaren van vervangen moeten worden en een cassette deck
na en een hoop van mijn vintage verzameling inclusief. mijn SC / SM-7 gaan de verkoop in.

Reden is de overstap naar buizen wat mij goed bevalt, de set ziet er vrij conservatief uit maar zo klinkt het niet.
De pre is voorzien van een phono voortrap met 2 buizen per kanaal.
De eindtrap bestaat uit 4x EL34-S military buizen en zijn in triode geschakeld met 2x 15 watt genoeg voor de Klipsch met een rendement van 98dB.

Hier wat foto,s











De Dual van John WX staat doet effe niet mee maar voldoet prima.

Zie het als mijn upgrade hoewel het niks meer met Marantz te maken heeft.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

is het zelfbouw ?  hoe liep je er tegen aan dat je dacht yeah  hello pompom
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Paul

Citaat van: John Wx op augustus 10, 2011, 20:57:07
is het zelfbouw ?  hoe liep je er tegen aan dat je dacht yeah  hello pompom
Het is zelfbouw John niet door mij maar wel een buizen set waar de 1ste eigenaar zijn ziel en zaligheid in heeft zitten.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Niber

Mooi hoor, ik ben altijd erg gecharmeerd van buizenversterkers.
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

Paul

Dat zie je een transistor niet doen.  :-D

Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Zoldar

prachtig! mooie set! een een goede kombo met de klipsch. mooi licht komt er uit die EL-34 S  :kwijl:

hoe zou je het geluid nu omschrijven?


hier wat KT90H

Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

JohnWx

Citaat van: Zoldar op november 04, 2011, 22:19:51
prachtig! mooie set! een een goede kombo met de klipsch. mooi licht komt er uit die EL-34 S  :kwijl:

hoe zou je het geluid nu omschrijven?


hier wat KT90H




stroom vreters milieu vernielers zal wat aktie groepen op het forum attenderen  8-)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Zoldar

geen hybride en geen start/stop functie. 25% bijtelling en slurt tax.  maar er wel lekker warmpjes bij zitten met de kerst  clown1
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

WimPeu

Krijg toch altijd Marshall gitaar versterking beelden bij die buizen en dat is altijd synoniem voor dikke vette vervorming.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Zoldar

mooie vervorming wim, in de oren van de minderheid. ik zou trouwens niet weten wat echte pure neutraliteit klinkt aangezien ik nooit bij een opname geweest ben.

zat vorig weekend naar een devialet (10K) met Wilson Sasha W/P (een leuke auto waard) met wat PS audio spul. Ik weet niet of dat weinig vervromde maar ik vond het verrekte klinisch. Wel mooi gescheiden en geplaatst en zeker stevig gecontroleerde bass. maar waar was het leven?
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

WimPeu

Ben persoonlijk ook wel gecharmeerd van Marshall versterking hoor... :wink:   HB   :-D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

TurboMarco

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)