De set van Dennis E36

Gestart door Dennis E36, januari 30, 2009, 18:44:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dennis E36

Kenmerkende verschillen.......moet nog ff wennen natuurlijk, maar de eerste momenten klonk het allemaal meer "volwassen", groter podium zogezegd.

Deze speaker komt natuurlijk uit dezelfde familie, het is immers de grote broer van de S8.
Moeilijk om te verwoorden, maar het klinkt rustiger. Op hoog volume klinkt het qua dB's harder en toch rustiger.
Het nadeel van een grotere driver is weer dat er meer bass aanwezig is, maar nog niet echt storend veel.

Over een tijdje zal ik een beter oordeel kunnen vellen...voor nu...weer lekker luisteren :yes:

Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp

lo

Groot gelijk, geniet ervan en we horen het wel als je beeld beter en compleet is.
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Marantz 81

Mooi hoor  :yes:

veel plezier en luistergenot van de nieuwe speakers  pompom

xander32

Mooie upgrade. Ben benieuwd naar jouw uiteindelijke bevindingen :yes:.
Genieten maar.


Sander.

Dennis E36

Citaat van: xander32 op december 06, 2011, 08:43:49
Mooie upgrade. Ben benieuwd naar jouw uiteindelijke bevindingen :yes:.
Genieten maar.


Sander.

Als ik zeg dat het lekker klinkt, geloof jij dat dan  :-D

Anders gewoon een keer komen luisteren HB
Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp

xander32

Citaat van: Dennis E36 op december 21, 2011, 23:42:41
Citaat van: xander32 op december 06, 2011, 08:43:49
Mooie upgrade. Ben benieuwd naar jouw uiteindelijke bevindingen :yes:.
Genieten maar.


Sander.

Als ik zeg dat het lekker klinkt, geloof jij dat dan  :-D

Anders gewoon een keer komen luisteren HB
Deal, maar dat wordt dan wel in 2012 ergens :yes:.


Sander.

xander32

Citaat van: xander32 op december 23, 2011, 16:21:27
Als ik zeg dat het lekker klinkt, geloof jij dat dan  :-D

Anders gewoon een keer komen luisteren HB
Deal, maar dat wordt dan wel in 2012 ergens :yes:.


Sander.
Vanaaf dus ein-de-lijk bij Dennis op visite geweest. Normaliter 15 minuten rijden, maar vandaag speciaal voor mij de A15 afgesloten waardoor ik 30 minuten in de auto mocht zitten :x.

Echter was het allerzins de moeite waard. Ik werd hartelijk ontvangen door Dennis en al snel stond ik in de woonkamer mij te vergapen aan de prachtige PM14 KI :kwijl:. Betreffend design spreekt mij zeer aan.
De Tannoys bleken in het echt een stuk forser dan dat ik deze mij had voorgesteld; het bleken meer dan volwassen zuilen met 10 inch drivers.

Al snel lag er een eerste cd in de cdp; Josh Groban. En de eerste indruk van de set was direct goed: na 1 track wist ik al dat dit weer zo`n set betrof, waar ik uren achtereen naar zou kunnen luisteren. De Tannoy-Marantz combi bleek een erg prettige samenwerking aan te gaan: voldoende druk in het laag, prettige mids en voldoende pit in het hoog, een goede detaillering en een mooi en duidelijk stereobeeld. Wel bleek bij deze set de sweet-spot redelijk beperkt, zoals ik al zo vaak ben tegen gekomen.

Al met al een prachtige set waar Dennis erg veel plezier aan beleeft, hetgeen ik mij nu helemaal kan voorstellen.


Dennis, dank voor de gastvrijheid, ik vond het leuk om met jou en jouw set kennis te maken.
En zoals ik reeds heb aangegeven; een volgende x kom jij maar over de brug :-D.

Cornelis1921

#112
:yes: Leuk verslag, Robert. Bij mij is de sweetspot ook een erg relatief begrip. desalniettemin is het lprettig als je inderdaad een goede hebt. Niet alle lekker klinkende sets hebben een evengoede. Men zou er een topic aan kunnen wijden.
Gr. Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

xander32

#113
Citaat van: Cornelis1921 op juni 09, 2012, 01:04:01
:yes: Leuk verslag, Robert. Bij mij is de sweetspot ook een erg relatief begrip. desalniettemin is het lprettig als je inderdaad een goede hebt. Niet alle lekker klinkende sets hebben een evengoede. Men zou er een topic aan kunnen wijden.
Gr. Cor.
Wat ik begrepen heb is een ietwat beperkte sweetspot karakteristiek voor de gebruikte drivers, de dual concentric driver. Hetgeen wat je ervoor terug krijgt is veel ruimte informatie, dat heb ik gisteren zelf ook zo mogen ervaren. Ik ben voorst best onder de indruk van deze speakers, zeker ook gezien diens prijs-kwaliteit :yes:.

lo

Weer een leuk bezoek geweest.. pompom
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Dennis E36

#115
Het was zeker een aangenaam en gezellig bezoek :yes:.
Toch leuk om met een medestander bijna een gehele avond over de hobby te praten en uiteraard naar de
nodige muziek te luisteren. Dit was overigens de 1e keer dat ik een forumlid in real life heb ontmoet.

Zal toch eens nadenken om een keer een M&G te organiseren, voor diegenen die het interessant lijkt.

De laatste tijd heeft de audiohobby op een wat lager pitje gestaan en dankzij gisteravond merk
ik dat er weer een positieve boost richting muziek luisteren is gekomen pompom

@ Sander: Bedankt voor de gezellige avond en de volgende keer zal ik over de brug komen :-D
Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp

MadVillain

Nou bijna kloppend. Je was 2 jaar geleden met je vader bij mij op bezoek geweest ivm de koop van de cd14 ;)


Dennis E36

Citaat van: MadVillain op juni 19, 2012, 22:50:57
Nou bijna kloppend. Je was 2 jaar geleden met je vader bij mij op bezoek geweest ivm de koop van de cd14 ;)

Aaahh....hoe had ik dat inderdaad kunnen vergeten redface

Laten we het dan maar houden op een eerste M&G om puur muziek te luisteren :-D
Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp

Dennis E36

Geen upgrades, maar vandaag 5 jaar lid van het forum pompom pompom pompom
.
.
.
:-D :yes: 8-)
Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp

xander32

Citaat van: Dennis E36 op augustus 22, 2013, 16:03:41
Geen upgrades, maar vandaag 5 jaar lid van het forum pompom pompom pompom
.
.
.
:-D :yes: 8-)
Geen upgrades in5 jaar; een tevreden mens dus. Tannoy - Marantz combi :kwijl:.
Wordt tijd dat je een x de oversteek maakt naar 't Land van Maas en Waal.