Aansluiten ??

Gestart door tillude, juni 09, 2008, 10:43:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

tillude

hoi allemaal,

Mijn eerste post hier , heb een Sr4002 (overgestapt vanaf een 10 jaar oude Yamaha ) besteld en deze komt morgen binnen, fanatiek als ik ben vast begonnen met de handleiding te lezen.

De volgende apparatuur is aanwezig en moet aansgelosten worden.
Audio pro luidsprekers, dit lukt me wel,
Toshiba 40ZF355 (lcd tv met alles erop en eraan )
Ps2
HTPC (media portal , alles erop en eraan ( gebruik ik om tv digitaal te kijken )

en meteen enkele vragen.
Hoe kan ik het beste alles met elkeer aansluiten voor de beste//mooiste resultaten.

is het verstandig om de hTPc zowel digitaal als aneloog aan te sluiten, dan ook meteen de HDMI ( alleen beeld ) op receiver aansluiten ?
en de ps 2 alleen geluid ( optisch ) of ook component via de receiver te laten verlopen , kortom wel enkele vragen..


Maurice

Ik ben geen HT kenner, maar zal proberen je zo goed mogelijk te helpen. De aanvullingen en verbeteringen komen wel  :angel:

1. Luidsprekers: kan niet moeilijk zijn, aansluiten zoals aangegeven.
2. TV: met HDMI kabel
3. PS2: als deze een digitale uitgang heeft, zou ik deze digitaal aansluiten, waarbij coax de voorkeur heeft boven optisch
4. HTPC: hangt een beetje van de kwaliteit van de dac van de geluidskaart af. Verder kan een pc altijd ongewenste brommen overbrengen. Hierbij zou ik denk ik eerder voor een optische aansluiting kiezen. HDMI ook gebruiken.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Marvin

beeld zou ik niet via de receiver laten gaan maar direct via hdmi van decoder naar tv.
geluid van de decoder gewoon alleen digitaal aansluiten, de analoge is dan niet meer nodig.

van de ps2 zou ik ook het geluid direct digitaal naar de receiver toe lussen maar het beeld per direct naar de tv laten gaan...

zo heb je het meest direct geluid naar de receiver en het meest directe beeld naar de tv....

gr marvin

dmeerpa

Wanneer je het beeld van je componenten direct naar de LCD stuurt zal je het minst vervorming hebben van het beeld signaal. Maar je zal een hoop kabels hebben die naar de TV lopen en dat is niet altijd praktisch. Als er componenten bijkomen, zoals bij mij het geval, heb je gewoon niet genoeg ingangen, en dan moet je wel via de receiver.
Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25