WBT producten op AliExpress?

Gestart door Jozef, februari 25, 2023, 12:10:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jozef

Dag allemaal,

Heeft iemand van jullie ervaringen met producten van WBT aangeschaft via AliExpress?
Op deze website worden WBT producten verkocht voor soms zeer gunstige prijzen ten opzichte van dat wat men er hier in Europa voor vraagt.
De WBT producten zien er exact uit als het origineel.
Ze verkopen op die website ook lookalikes WBT, daar kun je beter je handen vanaf houden lijkt mij maar andere zoals deze:
https://nl.aliexpress.com/item/1005001859369903.html?spm=a2g0o.detail.1000060.1.2b3e750bNVtSCo&gps-id=pcDetailBottomMoreThisSeller&scm=1007.13339.291025.0&scm_id=1007.13339.291025.0&scm-url=1007.13339.291025.0&pvid=f7e763b3-2d26-4965-8b9e-00d74798d0

??? Waarom is die website link zooooo lang :)

En zo zijn er nog veel meer die dit merk verkopen op AliExpress! Zoek maar op.

Het balletje is aan het rollen gekomen nadat ik een nieuwe versterker had aangekocht. (Het betreft een wisseling van een PM7200 naar een PM-12SE.) Dus ik ga naar huis met de nieuwe versterker, uitgepakt en alles netjes opgeruimt. Het was al wat later op de avond en dacht ik sluit hem morgen pas aan dan kan ik nu nog een beetje beter genieten van de looks van de nieuwe versterker.
Dag 2 breekt aan. Ik heb lekker uitgeslapen, zit achter de computer met een mok koffie en door mijn hoofd gaat het prettige vooruitzicht dat ik zometeen de nieuwe versterker ga horen. Het gaat een heerlijk dagje worden:) Oké, we gaan hem aansluiten, fluitje van 1 cent, denk ik nog... Past op een gegeven moment 1 van de 8 WBT-0644 (banaan pluggen) niet in de terminals van de PM-12SE...G.V.D.!!!
...En diezelfde past ook niet in de terminals van de Monitor Audio Gold 300... Nog een keer G.V.D.!!!
...Tja, en wat nu Jozef? Achteraf kan ik er (Nu pas...) om lachen. Maar op dat moment stond ik zowat in de fik van gif.
Dus ik, hup als een speer terug naar de winkel waar ik jaren terug 2 van die setjes WBT-0644 had gekocht ( Het was de zaterdag vóór carnaval) Je raad het al, afwijkende openingstijden i.v.m. Carnaval: ik kom voor een gesloten deur...G.V.D!!! Dat was de 3e keer. En 3x is scheepsrecht, toch?
Dus hup ik nog ff snel door naar de Mediamarkt... Daar de eerste de beste verkoper bij zijn kraag gepakt en zeg tegen hem: "banaan pluggen..." Ik zweer het je, hij kijkt mij aan alsof hij het in Keulen hoort donderen. Ik sluit mijn ogen en daar komt ie voor de 4e keer! G.V.D.!!! Ook nog even bij de buurman naar binnen gewipt (Tummers Elektro), niets op voorraad van dat alles... "Ik kan ze wel voor u bestellen"...pfff...
Ik weer naar huis want alles ging dicht... Thuis aangekomen besluit ik om de 4 WBT-0644 er af te halen en de gekrimpte aders van de luidsprekerkabel dan maar zo aan te sluiten.
Ik had jaren terug de blanke aders voorzien van eindaderhulzen WBT-0444 (Kwamen met de setjes WBT-0644) opgekrimpt met een zuiver vlakke tang.
Dus je raad het al, de opgekrimpte aders waren te breed voor de blanke speakerdraad aansluitingen op de PM-12SE...
Ik sluit mijn ogen... g.v.d...  Ja, op een geven moment wordt je weer nederig... De adereindhulzen er af knippen doe je ook niet graag, die dingen kosten ongeveer € 4,00 per stuk. Dus ik meten aan de terminals van de versterker. Welke diameter gaat er nog in? Meten met een schuifmaat is niet te doen, dus ik zoeken naar cilindrische voorwerpen kleiner dan de breedte van de opgekrimte adereindhulzen (die waren namelijk 5,6 mm) Naar een poos zoeken en passen: rond 5,3 mm gaat er nog goed in. Ik nadenken... ga ik iets van de breedte afhalen van de opgekrimpte adereindhulzen? een paar tienden, moet kunnen, dus...ja! Dus ik lekker met een zeer fijn vijltje de breedte terug gebracht naar 5,35 mm. Nog even de zijkantjes mooi afronden en nabewerken met zeer fijn schuurpapier... Ga ik bij eentje dóóóór de wand van de adereindhuls... g...v...d...
Op een gegeven moment ben je niet alleen terug af naar nederig, maar je begint serieus (Dat probeer je tenminste) te relativeren: wat is belangrijk in het leven Jozef?
Het is inmiddels al behoorlijk laat in de avond. Dan maar de speakerkabels zo in de versterker steken ook al komt er bij een de blanke draad naar buiten. Mijn partner gaat op de bank liggen en geeft zodoende aan dat ze eigenlijk t.v. wil gaan kijken. ...Ik wil mijn nieuwe versterker HOREN, klinkt het tussen mijn oren... Mijn bloeddruk moet inmiddels gestegen zijn naar ongekende hoogtes. Doorgaans zijn mijn mobiele telefoon en ik niet so close, maar inmiddels sinds een uurtje of zo hou ik hem dicht mijn buurt... 112, Het zou zomaar kunnen... Ze spelen!!!... zucht...
Na in het weekend helemaal Zen te zijn geworden neem ik me voor om de eerst mogelijke dag na de Carnaval alsnog de winkel te bezoeken waar ik destijds 2x een set van 4 WBT-0644 had gekocht. Het is eindelijk zover, de Carnavals gekte is eindelijk voorbij en ik loop de winkel binnen. Ik leg uit dat 1 van de WBT-0644 niet in de terminals past van de Marantz en de Monitor Audio. Ik overhandig hem de "dader" en de verkoper loopt prompt naar een Monitor Audio Platinium 200 van de laatste generatie. (setje van € 11.000) Door stevig te drukken probeert hij de plug in de terminal te monteren. Zijn gezicht wordt rood:) Moet je vooral doen denk ik dan. Verguld koper en persen maar. Eigenlijk ben ik op zoek naar de spades van WBT in 8 mm breed. Hebben ze niet op voorraad. En laat me deels overhalen om toch een set pluggen van WBT-0610 Cu te kopen. Wat er ook op forums geschreven wordt, ik kan me niet voorstellen dat WBT een product verkoopt in 2023 dat niet voldoet. De prijs is men blijkbaar vergeten te verhogen want men vraagt € 120,- voor de set WBT-0610 Cu. Daarnaast wil hij me met 25% korting tegenmoet komen en doet er gratis 4 WBT-0444 adereindhulzen bij. Dus ik happy, en loop even later naar buiten. Ik leg de spullen zorgvuldig in de kofferbak en wil instappen. Zie ik daar iets onder de ruitenwisser zitten? Yep, daar ging 2x het voordeel van de lage prijs en 2x de korting...

En nee, ik neem het je absoluut niet kwalijk als nu de tranen over je wangen lopen van het lachen:)

Groetjes,

Jozef
Privé: iMac M1 / FRITZ!Box 7530 / Marantz NA7004 / Marantz PM-12SE / RCA AudioQuest Evergreen / Monitor Audio Gold 300 5e generatie op spikes met NorStone Spike protectors / Van den Hul D-352 Hybrid (2x +/- 2 meter) / 8x WBT-0610 + 8x WBT-0444.

sonsan

#1
Wat een drama allemaal, en dat bij het enkel aansluiten van je speakers....:-))

Je mag er bij Ali vanuit gaan dat het allemaal look-a-likes zijn. Ook die van jouw link als ik ze vergelijk met het origineel:
https://www.wbt.de/english/products/a/Detailansicht/Artikel/nextgenTM-sandwich-spade-new-version-1.html
Marantz SR7013 met Aircom T8 - Marantz PM8003 - Cambridge Audio MXN10 - iFi iPower - Dune HD Max - Mordaunt Short Performance 6 front + rear -  MS Mezzo 5 - BK P12-300SB-PR sub - Van Damme UP-LCOFC Hifi speakerkabels - Supra SPC - Panasonic 65ST50

Jozef

#2
Dag sonsan,

Dus je hebt ze vergeleken?
Ik zie namelijk zo 123 geen verschillen.
Waarin uiten zich die verschillen volgens jouw?

Daarbij wil ik eerlijkheidshalve wél opmerken dat ik hier en daar van die blauwe maandag uitvoeringen heb gezien.
- Gestanst contact punt niet mooi gevormd bij WBT spades, iets openstaand afdekkapje bij een WTB spade... Dat dus wel.

Groetjes,

Jozef
Privé: iMac M1 / FRITZ!Box 7530 / Marantz NA7004 / Marantz PM-12SE / RCA AudioQuest Evergreen / Monitor Audio Gold 300 5e generatie op spikes met NorStone Spike protectors / Van den Hul D-352 Hybrid (2x +/- 2 meter) / 8x WBT-0610 + 8x WBT-0444.

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

sonsan

Citaat van: Jozef op februari 25, 2023, 13:48:07Daarbij wil ik eerlijkheidshalve wél opmerken dat ik hier en daar van die blauwe maandag uitvoeringen heb gezien.
- Gestanst contact punt niet mooi gevormd bij WBT spades, iets openstaand afdekkapje bij een WTB spade... Dat dus wel.

Dat dus. En bij dit forse prijsverschil zou er bij mij ook al een lampje gaan branden....
Marantz SR7013 met Aircom T8 - Marantz PM8003 - Cambridge Audio MXN10 - iFi iPower - Dune HD Max - Mordaunt Short Performance 6 front + rear -  MS Mezzo 5 - BK P12-300SB-PR sub - Van Damme UP-LCOFC Hifi speakerkabels - Supra SPC - Panasonic 65ST50

NB

Waarom eigenlijk niet gewoon via het snoer, direct aansluiten.
Dat is directer en als je niet constant wisselt makkelijker.
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

Jozef

#6
Dag NB,

Ik bezit volgende speakerkabel: Van Den Hull D-352.
De aders zijn van koper en de koperen draadjes van de ader zijn allemaal verzilverd. Deze speakerkabel heeft een zeer lage weerstand, dat wel. Echter de aders laten zich in eerste instantie wel verder torderen maar je hoeft er maar naar te kijken en het gaat weer los zitten/rafelen. Daarnaast vind ik het niet ogen. Zodoende doe ik er mijns inziens goed aan om er zowiezo een vergulde adereindhuls op te krimpen. En dan zou je zo de versterker in kunnen gaan of naar de speakers. De versterker dat kan maar de speakers in dit geval, dat wordt een rommeltje. Er zitten reeds spades op de terminals van de monitor audio naar de 2 overige terminals, dus als ik bij de spades ook nog een draad steek dan zit het echt niet lekker.

PS kunnen we nog foto's plaatsen op dit forum???

Groetjes,

Jozef
Privé: iMac M1 / FRITZ!Box 7530 / Marantz NA7004 / Marantz PM-12SE / RCA AudioQuest Evergreen / Monitor Audio Gold 300 5e generatie op spikes met NorStone Spike protectors / Van den Hul D-352 Hybrid (2x +/- 2 meter) / 8x WBT-0610 + 8x WBT-0444.

NB

Citaat van: Jozef op februari 25, 2023, 17:53:50PS kunnen we nog foto's plaatsen op dit forum???
Groetjes,
Jozef

Jawel, als je op bekijken tikt, dan:  bijlagen en andere opties.
Dan wijst het zich verder zelf. Uploaden en verzenden.
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

SB_Marantz

Citaat van: NB op februari 25, 2023, 15:58:20Waarom eigenlijk niet gewoon via het snoer, direct aansluiten.
Dat is directer en als je niet constant wisselt makkelijker.

 :gp:

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Jozef

Privé: iMac M1 / FRITZ!Box 7530 / Marantz NA7004 / Marantz PM-12SE / RCA AudioQuest Evergreen / Monitor Audio Gold 300 5e generatie op spikes met NorStone Spike protectors / Van den Hul D-352 Hybrid (2x +/- 2 meter) / 8x WBT-0610 + 8x WBT-0444.

Jozef

#10
Zo ben ik de versterker ingegaan.
De Van Den Hul D-352 voorzien van een vergulde adereindhuls WBT-0444.
En vervolgens stevig aangedraaid:)

Scherm_afbeelding 2023-02-27 om 22.15.49.jpg
Privé: iMac M1 / FRITZ!Box 7530 / Marantz NA7004 / Marantz PM-12SE / RCA AudioQuest Evergreen / Monitor Audio Gold 300 5e generatie op spikes met NorStone Spike protectors / Van den Hul D-352 Hybrid (2x +/- 2 meter) / 8x WBT-0610 + 8x WBT-0444.

tbanis55

Hoe was het ook alweer.....
"wie mooi wil zijn moet pijn lijden...."

Er zijn mensen die vinden het al goed als het deuntje herkend kan worden...

Anderen gaan voor de allerlaatste 0,001% om het uiterste eruit te halen.

En als dat laatste bevredigend is: go for it !

gr.
Ton

Jozef

#12
Dag allemaal,

Inmiddels is mijn laatste bijdrage -zie hierboven- niet meer van toepassing.
Ook voor de de luidsprekerkabels die de versterker in gaan heb ik inmiddels WBT-0610 banaanstekkers toegepast.
De 4x opgekrimpte adereindhulzen WBT-0444 die er opgekrimpt waren met een 6 hoekige tang heb ik er af geknipt en heb er 4 nieuwe WBT-0444 opgekrimpt met een zuiver vlakke tang. Het aanlegvlak in de WBT-0610 is echter rond van vorm, (Ik schat dat deze een radius hebben van ongeveer 3,5 mm.) En aangezien ik geen opkrimptang bezit die een dergelijke radius heeft heb ik de boel stevig aangedraaid opdat de combinatie van draad en adereindhuls de vorm van het aanlegvlak gaan aannemen. Overigens dat stevig aandraaien gaat zeer moeizaam met het bijgeleverde torx sleuteltje dus heb ik hiervoor een overeenkomstige schroevendraaier gebruikt met meer/betere grip. Echter als je dat doet moet je opletten dat het profiel van de Torx stelschroef niet beschadigd raakt. De stelschroeven zijn van verguld messing en dus niet super sterk. Ze zijn meer dan sterk genoeg om stevig te klemmen. Maar ik wilde dat profiel aanbrengen in de combinatie draad en adereindhuls en dan moet je oppassen. Wat je kunt doen is een stalen stelschroef nemen, echter de draad van de stelschroeven is M4 met een spoed van 0,5 mm. Dat is Metrisch fijne schroefdraad en dat is niet echt een gangbaar product dat overal verkrijgbaar is. Ik heb er inmiddels een aantal ingekocht maar de zoektocht naar deze was niet simpel. Dus ik breng het profiel aan met de stalen stelschroef en vervolgens wissel ik deze uit tegen de originele vergulde messing stelschroef.

Overigens ik heb een chat gehad met de verkoper op aliexpress.com aangaande de WBT spades die ik in eerste instantie wilde toepassen en die hij voor veel minder verkocht als wat er hier in Europa voor wordt gevraagd. Ik vroeg hem tijdens de chat of de "WTB" producten die hij verkoopt origineel zijn. Ik zal kort zijn, het antwoord was: "Nee". Als je het mij vraagt is dit dus pure oplichterij. Er worden foto's geplaatst met het logo van WBT op in ieder geval de originele verpakking! Nu weet ik niet of er nog een patent rust op de ontwerp van deze WBT spades maar stel dat dat niet zo is, ik weet nagenoeg zeker dat je niet het logo van WBT mag toepassen als de producten niet origineel zijn, toch?

Groetjes,

Jozef
Privé: iMac M1 / FRITZ!Box 7530 / Marantz NA7004 / Marantz PM-12SE / RCA AudioQuest Evergreen / Monitor Audio Gold 300 5e generatie op spikes met NorStone Spike protectors / Van den Hul D-352 Hybrid (2x +/- 2 meter) / 8x WBT-0610 + 8x WBT-0444.