Draadloos/Bedraad vinyl beluisteren via PM6006

Gestart door JAPI, december 30, 2022, 20:45:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JAPI

Beste Allemaal,
Ik heb een PM6006 versterker en een ND8006 Network CD Player. Vanwege mijn gezinssituatie is het niet altijd mogelijk om mijn LP's te beluisteren. Ik heb een Sony WH1000XM draadloze koptelefoon die ik graag wil aansluiten op mijn versterker. Aangezien de versterker niet beschikt over een Bluetooth-zend functie vraag ik me af hoe ik dit kan oplossen. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen? Of is het verstandiger om een bedrade koptelefoon aan te schaffen? Ik sta open voor jullie meningen en adviezen.
Gr. JAPI

NB

#1
Hier een site gevonden met allerlei bluetooth apparaatjes.
Misschien zit er wat voor je bij:

https://www.thebluetoothshop.nl/c-4654270/bluetooth-zenders-ontvangers/
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

CBdicX

Citaat van: JAPI op december 30, 2022, 20:45:53
Beste Allemaal,
Ik heb een PM6006 versterker en een ND8006 Network CD Player. Vanwege mijn gezinssituatie is het niet altijd mogelijk om mijn LP's te beluisteren. Ik heb een Sony WH1000XM draadloze koptelefoon die ik graag wil aansluiten op mijn versterker. Aangezien de versterker niet beschikt over een Bluetooth-zend functie vraag ik me af hoe ik dit kan oplossen. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen? Of is het verstandiger om een bedrade koptelefoon aan te schaffen? Ik sta open voor jullie meningen en adviezen.
Gr. JAPI

Ondanks alle mooie BT apparaatjes zeg ik ga lekker bedraad, is altijd 100% goed.
BT rammelt aan alle kanten, werkt het 100% heb je puur mazzel....

JohnWx

Citaat van: CBdicX op januari 08, 2023, 08:24:08
Ondanks alle mooie BT apparaatjes zeg ik ga lekker bedraad, is altijd 100% goed.
BT rammelt aan alle kanten, werkt het 100% heb je puur mazzel....

BT werkt gewoon perfect alleen niet van die goedkope rommel kopen
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

CBdicX

Citaat van: JohnDavids op januari 08, 2023, 12:41:04
BT werkt gewoon perfect alleen niet van die goedkope rommel kopen

Ehhhhhhh, de Sennheiser soundbar is geen goedkope rommel.
Op de een of andere mannier was die communicatie niet goed te krijgen, ondanks 3 updates om het probleem te verhelpen.
Daarna begon het heen en weer wijzen van de fabrikanten, toen haakte ik af.

JohnWx

Citaat van: CBdicX op januari 08, 2023, 12:52:57
Ehhhhhhh, de Sennheiser soundbar is geen goedkope rommel.
Op de een of andere mannier was die communicatie niet goed te krijgen, ondanks 3 updates om het probleem te verhelpen.
Daarna begon het heen en weer wijzen van de fabrikanten, toen haakte ik af.

Uitzonderingen zullen er altijd zijn

Maar BT aptX hd is gewoon een perfecte oplossing signaaloverdracht gelijk aan CD
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

CBdicX

Citaat van: JohnDavids op januari 08, 2023, 14:13:50
Uitzonderingen zullen er altijd zijn

Maar BT aptX hd is gewoon een perfecte oplossing signaaloverdracht gelijk aan CD

Ik doel niet op de kwaliteit, die is uitstekend, het is de verbinding stabiliteit die rammelt.
Met diverse BT producten last van, goedkoop en behoorlijk prijzig, jammer.

JohnWx

Citaat van: CBdicX op januari 08, 2023, 16:08:28
Ik doel niet op de kwaliteit, die is uitstekend, het is de verbinding stabiliteit die rammelt.
Met diverse BT producten last van, goedkoop en behoorlijk prijzig, jammer.


Dat is jammer ja wel de hele wereld gebruikt het
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Bowers & Wilkins Formation Duo gehoord met mijn eigen Samsung A53 gsm en was versteld
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

CBdicX

Citaat van: JohnDavids op januari 09, 2023, 13:54:52

Dat is jammer ja wel de hele wereld gebruikt het

De hele wereld gebruikte ook VHS, terwijl Betamax en zeker Video2000 er met kop en schouder bovenuit staken.
Marketing, marketing, marketing...............  :wink:

Maus

Ik heb de Sennheiser BT-T100 bluetooth zender. Precies voor ditzelfde doel.
Werkt perfect. Heb hem denk ik een jaar of langer.

Zowel m'n bluetooth speaker, oordopjes als normale hoofdtelefoon verbinden ermee.

Die goedkope Amazon dingen hebben we allemaal getest, geen een werkt goed of ze klinken slecht.

Emiel77

Hmm heb ook een Sennheiser BT T100 die ik een jaar gebruikt heb met een relatief goedkope koptelefoon, had regelmatig problemen met verbinding kunnen krijgen destiijds...

Tegenwoordig stream ik veel (in de avond uren) naar mn Sennheiser Momentum 3 via een iPad Pro, totaal geen problemen meer met verbinding, werkt altijd en goed.

Misschien moet ik de Momentum ook nog eens weer testen met de BT T100, om vast te stellen dat bijvoorbeeld de Momentum in dit geval de betere keus was voor draadloos dan de oude koptelefoon... (Sennheiser HD 450BT destijds)

Anyway, Momentum 3 en iPad Pro is hier een volledig foutloze combinatie iig, bijna een jaar in gebruik.
Marantz PM8006 | Marantz ND8006
Technics SL-1210GR | Ortofon Concorde Century
Quadral Signum 70 | Quadral Qube CS10
Apple Mac mini M2 | Apple iPad Pro M1
AudioQuest DragonFly Cobalt
Sennheiser HD 660S | Sennheiser Momentum 3
LG 55" Oled C1 | Apple TV 4K

CBdicX

#12
Sennheiser waar ik het over had is de Ambeo soundbar (2500,00 euro  :-o )
Een ellende toestand met de app verbinding die eens per 2-3 dagen weer eens weg was, of soms een aantal keren op een dag.
En dan iedere keer naar die bar lopen en op de pair knop drukken, na 10 keer had ik er genoeg van.
Met svs niet veel beter, die had "geen bt apparaat in de buurt"  violent1
Maar ook wifi geeft bij mij voldoende gezeik.

Doe mij maar een draad, en wat is daar mis mee ?

Emiel77

En daar kunnen we iets mee, jij wil graag bedraad, lekker doen dus.
Misschien is je huis wel een storende factor in draadloos, wie weet...

Feit blijft dat draadloos goed kan werken, mits de omstandigheden er naar zijn en niet te veel verstoringen.

Ik pleit voor een einde aan deze discussie :-D
Marantz PM8006 | Marantz ND8006
Technics SL-1210GR | Ortofon Concorde Century
Quadral Signum 70 | Quadral Qube CS10
Apple Mac mini M2 | Apple iPad Pro M1
AudioQuest DragonFly Cobalt
Sennheiser HD 660S | Sennheiser Momentum 3
LG 55" Oled C1 | Apple TV 4K

CBdicX

#14
Citaat van: Emiel77 op januari 09, 2023, 22:28:40
En daar kunnen we iets mee, jij wil graag bedraad, lekker doen dus.
Misschien is je huis wel een storende factor in draadloos, wie weet...

Feit blijft dat draadloos goed kan werken, mits de omstandigheden er naar zijn en niet te veel verstoringen.

Ik pleit voor een einde aan deze discussie :-D

Oh, ik weet opeens wat de verstorende signalen zijn in mijn huis:

Mijn vrouw...............

Ik pleit voor een eind aan alle discussies  :-D