Firmware update SR7013

Gestart door sonsan, december 15, 2022, 12:38:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marvin

Hier klikt er niks extra's aan, staat nu op 4ohm.
Heb wel de keuze van 4-6-8

Maar ik heb dus ook de eco stand aan staan, misschien schakelt ie daarom niks bij.

Marvin

Eco uitgezet.
Op 8ohm heb ik een hoger verbruik dan op 4ohm.
Vreemd gedoe zeg....
Je zou het dan andersom verwachten, toch!!?  [emoji16]

sonsan

Als ik instel op 4 Ohm dan word de Eco uitgeschakeld. Dus lager verbruik dan?
Terwijl 4 Ohm eigenlijk meer stroom zou moeten verbruiken toch?
Ik ben de weg even kwijt....
Marantz SR7013 met Aircom T8 - Marantz PM8003 - Cambridge Audio MXN10 - iFi iPower - Dune HD Max - Mordaunt Short Performance 6 front + rear -  MS Mezzo 5 - BK P12-300SB-PR sub - Van Damme UP-LCOFC Hifi speakerkabels - Supra SPC - Panasonic 65ST50

Marvin

Het limiteert de stroomtoevoer dus als je 4ohm selecteert.
Ik gok dat dat dan gedaan wordt om de temperatuur niet te hoog te laten oplopen wanneer de output verdubbeld dient te worden voor een 4ohm lading.
Maar dan speelt die 4ohm speaker ook een stuk zachter.
Vreemd hoor, snel terug naar 8ohm.

Maar het is dus wel weer handig voor het stroom verbruik. [emoji16]
Ik stop ermee. [emoji23]

Marvin


sonsan

Blijft vreemd. Dit zegt de FAQ van Marantz :

'Een lage impedantie betekent dat meer vermogen moet worden afgegeven en daardoor de versterker dus warmer zal worden.'

Dan verwacht je toch ook een hoger verbruik?

(Zijn die afbeeldingen bij een gelijk volume?)
Marantz SR7013 met Aircom T8 - Marantz PM8003 - Cambridge Audio MXN10 - iFi iPower - Dune HD Max - Mordaunt Short Performance 6 front + rear -  MS Mezzo 5 - BK P12-300SB-PR sub - Van Damme UP-LCOFC Hifi speakerkabels - Supra SPC - Panasonic 65ST50

Marvin

Citaat van: sonsan op januari 13, 2023, 14:07:52
(Zijn die afbeeldingen bij een gelijk volume?)

Ja uiteraard...!
24Kitchen beetje op de achtergrond, zit ziek thuis. [emoji16]

Het veranderd mee met de setting,
8ohm meer stroom.

Marvin

Citaat van: CBdicX op januari 13, 2023, 07:47:24
Je kan de receiver ook op 4 Ohm zetten, zo werkt ie behoorlijk een stuk cooler.
Ik merk geen verschil als er toch 8 ohm speakers aan hangen, en er staat in de manual als er maar 1 speaker 4 ohm is, en de rest 8 ohm, dien je de receiver op 4 ohm te zetten.....
Dit eerste deel is dan opeens heel logisch, er gaat minder stroom naar de speakers, dus blijft de receiver een stuk koeler.

Maar ik krijg er wel een beetje een raar gevoel van, ze verzwijgen iets. [emoji23]

sonsan

Ja, hier ook een ziekenboeg. Dus tijd om dit soort dingen te doen.....;-)

8 Ohm meer stroom dan 4 Ohm..... druist tegen de natuurwetten in toch? Omdat 4 Ohm meer vermogen vraagt verwacht je ook meer stroom.

Blijf je nu de 4 Ohm gebruiken dan?
Marantz SR7013 met Aircom T8 - Marantz PM8003 - Cambridge Audio MXN10 - iFi iPower - Dune HD Max - Mordaunt Short Performance 6 front + rear -  MS Mezzo 5 - BK P12-300SB-PR sub - Van Damme UP-LCOFC Hifi speakerkabels - Supra SPC - Panasonic 65ST50

Marvin

Ik heb het weer op 8ohm staan, en de eco aan.
Beetje lager stroom verbruik bij dagelijks gebruik kan geen kwaad deze tijd.
Maar ik wil niet een gelimiteerd gevoel hebben als er tegen het referentie punt een filmpje gekeken wordt.
Ik heb geen zin om dit op hoog volume uit te testen, maar het zou zomaar lood om oud ijzer kunnen zijn. [emoji23]