Firmware update SR7013

Gestart door sonsan, december 15, 2022, 12:38:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

sonsan

Gisteren kreeg ik een melding dat er een firmware update voor de SR7013 klaar stond. De beschrijving van de verbetering/wijziging was niet erg uitgebreid, iets over totale stabiliteit. De update duurde zo'n 10 minuten.
Is er een site waar je de firmware releases kunt vinden? Ik heb gezocht maar kwam niks tegen.

Overigens mooi dat Marantz nog updates uitbrengt voor apparatuur wat al 3 jaar op de markt is!
Marantz SR7013 met Aircom T8 - Marantz PM8003 - Cambridge Audio MXN10 - iFi iPower - Dune HD Max - Mordaunt Short Performance 6 front + rear -  MS Mezzo 5 - BK P12-300SB-PR sub - Van Damme UP-LCOFC Hifi speakerkabels - Supra SPC - Panasonic 65ST50

Bulldog

Ben ook nog effe gaan ronkijken maar behalve dit stukje op supportforum van de D&M-holding, vind je niet veel. Er wordt daar ook gewoon verwezen naar je settings. De enige upgrades die ze daar aankondigen zijn hardware upgrades ivm. 8k-boards enzo.
Ik heb alles gewoon op automatisch staan, in de veronderstelling dat ze op een versterker niet zo snel experimentele béta-files gaan loslaten (nu ja, dat denk ik).
Marantz SR7011/Arcam avr850 ~Rotel RMB-1575~Zidoo X20~Zappiti One SE 4K HDR~Bluesound Vault 2~Arcam irDAC II~Kef R700/ RDM3~Kef reference 200C~Klipsch RS-7 surrounds~Arendal 1723 subwoofer 3~ mhzs cd88 ~ oppo BD

sonsan

Ik kon ook nergens vinden wat deze firmware update inhield.

Ik heb overigens Automatisch Updaten uit staan omdat dan het stroomverbruik in de stand-by hoger is. (0,3W t.o.v. 3.4W). Dit komt omdat een eventuele update ook word gedownload terwijl de receiver in de stand-by staat. Ethernet blijft dan geactiveerd.

Je krijgt na het inschakelen toch vanzelf een melding of er een update is.
Marantz SR7013 met Aircom T8 - Marantz PM8003 - Cambridge Audio MXN10 - iFi iPower - Dune HD Max - Mordaunt Short Performance 6 front + rear -  MS Mezzo 5 - BK P12-300SB-PR sub - Van Damme UP-LCOFC Hifi speakerkabels - Supra SPC - Panasonic 65ST50

Bulldog

Citaat van: sonsan op december 31, 2022, 19:57:19


Ik heb overigens Automatisch Updaten uit staan omdat dan het stroomverbruik in de stand-by hoger is. (0,3W t.o.v. 3.4W). Dit komt omdat een eventuele update ook word gedownload terwijl de receiver in de stand-by staat. Ethernet blijft dan geactiveerd.


Nog ooit bij stilgestaan, ok, 't is maar 3.1w, maar goed, 24/365 is het toch weer 27kW uitgespaard...met een capaciteitstarief om de hoek glurend, helpen alle beetjes.
Marantz SR7011/Arcam avr850 ~Rotel RMB-1575~Zidoo X20~Zappiti One SE 4K HDR~Bluesound Vault 2~Arcam irDAC II~Kef R700/ RDM3~Kef reference 200C~Klipsch RS-7 surrounds~Arendal 1723 subwoofer 3~ mhzs cd88 ~ oppo BD

Marvin

Ik heb zelfs de eco stand geactiveerd, ik schrok namelijk ook wel van m'n nieuwe energie contract. [emoji16]

CBdicX

Je kan de receiver ook op 4 Ohm zetten, zo werkt ie behoorlijk een stuk cooler.
Ik merk geen verschil als er toch 8 ohm speakers aan hangen, en er staat in de manual als er maar 1 speaker 4 ohm is, en de rest 8 ohm, dien je de receiver op 4 ohm te zetten.....

sonsan

In de brochure van mijn speakers staat 4-8 Ohm, in een test van het Duitse Audio staat bij een grafiek 4 Ohm.
Wat is dan wijsheid, toch de receiver instellen op 4 Ohm of op de standaard (8 Ohm) laten staan?.
(Ik heb vier dezelfde speakers aangesloten)
Marantz SR7013 met Aircom T8 - Marantz PM8003 - Cambridge Audio MXN10 - iFi iPower - Dune HD Max - Mordaunt Short Performance 6 front + rear -  MS Mezzo 5 - BK P12-300SB-PR sub - Van Damme UP-LCOFC Hifi speakerkabels - Supra SPC - Panasonic 65ST50

Marvin

Ik vraag me af wat deze instelling daadwerkelijk veranderd. 
De weerstand veranderd continu, maar je hoeft daar niet de hele tijd je instelling op aan te passen.
Dat doet die versterker zelf met z'n wattage afhankelijk van die weerstand.

Volgen jullie me nog? [emoji16]

CBdicX

#8
Citaat van: sonsan op januari 13, 2023, 12:04:51
In de brochure van mijn speakers staat 4-8 Ohm, in een test van het Duitse Audio staat bij een grafiek 4 Ohm.
Wat is dan wijsheid, toch de receiver instellen op 4 Ohm of op de standaard (8 Ohm) laten staan?.
(Ik heb vier dezelfde speakers aangesloten)

Jouw speakers doen minimaal 4 ohm en max 8 ohm in hun standaard bereik.
Echter "rommelen" de meeste speaker ook in dip wat lager en op piek wat hoger, dat veranderd continu.
8 ohm is altijd de meest veilige maar dan zijn de speakers weer wat minder efficient, spelen dus iets zachter.
Je kunt 8 ohm doen met Eco aan, beste van beide lijkt mij dan.
(met 4 ohm is Eco niet mogelijk, dat is al "Eco")

CBdicX

Citaat van: marvin op januari 13, 2023, 12:13:54
Ik vraag me af wat deze instelling daadwerkelijk veranderd. 
De weerstand veranderd continu, maar je hoeft daar niet de hele tijd je instelling op aan te passen.
Dat doet die versterker zelf met z'n wattage afhankelijk van die weerstand.

Volgen jullie me nog? [emoji16]

Ja hoor, ik wel......  :-P   :wink:

Marvin



Het zit op die 4700 trouwens behoorlijk verstopt, ook apart.

sonsan

Ik snap het gedeeltelijk. Waarom heeft de 7013 dan drie keuze instellingen, 4, 6, en >8 Ohm? Net zoals de 4700 dus.
Eigenlijk zou alleen 8 Ohm dan toch voldoende zijn?
Marantz SR7013 met Aircom T8 - Marantz PM8003 - Cambridge Audio MXN10 - iFi iPower - Dune HD Max - Mordaunt Short Performance 6 front + rear -  MS Mezzo 5 - BK P12-300SB-PR sub - Van Damme UP-LCOFC Hifi speakerkabels - Supra SPC - Panasonic 65ST50

Marvin

Citaat van: sonsan op januari 13, 2023, 12:28:27
Eigenlijk zou alleen 8 Ohm dan toch voldoende zijn?
Ik ben technisch niet heel zwaar onderlegd, maar dat lijkt mij ook.
Maar als er met 4ohm opeens veel meer stroom naar de eindversterkers zou gaan, wat ik betwijfel, dan klinkt 4ohm opeens wel aantrekkelijk. [emoji16]

CBdicX

#13
Citaat van: sonsan op januari 13, 2023, 12:28:27
Ik snap het gedeeltelijk. Waarom heeft de 7013 dan drie keuze instellingen, 4, 6, en >8 Ohm? Net zoals de 4700 dus.
Eigenlijk zou alleen 8 Ohm dan toch voldoende zijn?

Ik heb een 4700 maar alleen de keus tussen 4 en 8 ohm.
En staat er dat als maar 1 van de speakers 4 ohm, en de rest 8 ohm, dient er voor 4 ohm gekozen te worden.

Wat ik ervan begrepen heb is dat een werkelijke 4 ohm speaker meer stroom vraagt dan een 8 ohm.
Als ik ook overschakel van 8 ohm naar 4 ohm hoor je een klik dat er een spannings rail bijgeschakeld wordt.

Of zoiets.........  :-o  :-o  :-o


Ik snap die mogelijke keus ook niet, en begrijp niet waarom ze dit niet automatisch maken zodat de receiver zelf bepaald wat de wenzelijke ohm stand is.

Marvin

Nou, ik ga het ook eens testen. [emoji16]