7008 met een Hegel

Gestart door Don Fonzarelli, oktober 03, 2022, 11:07:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

sonsan

Dat klinkt goed! Een Hegel is ook wel een stapje hoger dan de 7008 verwacht ik.
Wat heb je op de Hegel aangesloten wat je dan solo kunt beluisteren?
Ik heb alles op de 7007 aangesloten en gebruik de stereo versterker enkel voor HT-Passtrough.



Marantz SR7013 met Aircom T8 - Marantz PM8003 - Cambridge Audio MXN10 - iFi iPower - Dune HD Max - Mordaunt Short Performance 6 front + rear -  MS Mezzo 5 - BK P12-300SB-PR sub - Van Damme UP-LCOFC Hifi speakerkabels - Supra SPC - Panasonic 65ST50

Don Fonzarelli

#16
Citaat van: sonsan op oktober 07, 2022, 23:46:41
Dat klinkt goed! Een Hegel is ook wel een stapje hoger dan de 7008 verwacht ik.
Wat heb je op de Hegel aangesloten wat je dan solo kunt beluisteren?
Ik heb alles op de 7007 aangesloten en gebruik de stereo versterker enkel voor HT-Passtrough.

De Hegel is natuurlijk alleen een stereo versterker met een DAC erin en klinkt echt heel erg veel beter dan de 7008 in stereo. Superlatieven te kort voor dat verschil.
Maar ja, ook wel prijzig natuurlijk.
Dan komen er natuurlijk nog een goede stroomkabel, rca en coax bij, dat tikt aan.
Maar geen seconde spijt.

Op mijn Hegel zit de BlueSound Node N130 en een AudioLab CDT6000.
Ik ga mettertijd kijken en luisteren welke DAC ik beter vind, want ik heb ook nog een Marantz HD DAC1 die ik erg mooi vind klinken.
Op de 7008 heb ik dan mijn Marantz UD-7007 en de Ziggo Next.

sonsan

#17
Fijn dat je verschil hoort (al zijn de meningen daarover vaak verschillend...). Dat bevestigt de juiste investering.
Waarom heb je een Audiolab CDT en een Marantz UD? Wat de Audiolab kan kan de Marantz toch ook?
Begrijp ik uit jouw verhaal dat je nu enkel (nog) stereo gebruikt en geen surround?
Marantz SR7013 met Aircom T8 - Marantz PM8003 - Cambridge Audio MXN10 - iFi iPower - Dune HD Max - Mordaunt Short Performance 6 front + rear -  MS Mezzo 5 - BK P12-300SB-PR sub - Van Damme UP-LCOFC Hifi speakerkabels - Supra SPC - Panasonic 65ST50

CBdicX

#18
Toch wel interessant dat mensen die bij iemand anders thuis een versterker horen spelen dit als (veel) beter ervaren dan de setup bij hun zelf thuis.
En dit met andere apparatuur, andere speakers, andere ruimte, andere kabels (als je dit ook als serieus wil bestempelen) en natuurlijk speelt het zeer beperkte audio geheugen van de mens ook mee........  :-o

Sorry.........  violent1

Frits Denon

TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

sonsan

Ik ga er vanuit dat de positieve reacties t.o.v. de Hegel bij de TS thuis waargenomen zijn. Anders kan je inderdaad niet vergelijken.
Bij de aanschaf van mijn huidige speakers heb ik ook geluisterd terwijl deze waren aangesloten op een Hegel. In een optimaal ingerichte luisterkamer. Ik hield er al rekening mee dat het bij mij thuis (heel) anders zou kunnen klinken. Daarom ook de afspraak gemaakt dat ik ze retour kon geven als het verschil te groot zou zijn. Er was verschil maar niet voldoende om de speakers te retourneren. Inderdaad is jouw eigen luisterruimte bepalend hoe een speaker of versterker klinkt.

Gisteren bij de Dutch Audio Event geweest en daar zaten ook een paar pareltjes tussen die dáár heel mooi klonken......
Marantz SR7013 met Aircom T8 - Marantz PM8003 - Cambridge Audio MXN10 - iFi iPower - Dune HD Max - Mordaunt Short Performance 6 front + rear -  MS Mezzo 5 - BK P12-300SB-PR sub - Van Damme UP-LCOFC Hifi speakerkabels - Supra SPC - Panasonic 65ST50

CBdicX

#21
Citaat van: sonsan op oktober 09, 2022, 13:00:16
Ik ga er vanuit dat de positieve reacties t.o.v. de Hegel bij de TS thuis waargenomen zijn. Anders kan je inderdaad niet vergelijken.
Bij de aanschaf van mijn huidige speakers heb ik ook geluisterd terwijl deze waren aangesloten op een Hegel. In een optimaal ingerichte luisterkamer. Ik hield er al rekening mee dat het bij mij thuis (heel) anders zou kunnen klinken. Daarom ook de afspraak gemaakt dat ik ze retour kon geven als het verschil te groot zou zijn. Er was verschil maar niet voldoende om de speakers te retourneren. Inderdaad is jouw eigen luisterruimte bepalend hoe een speaker of versterker klinkt.

Gisteren bij de Dutch Audio Event geweest en daar zaten ook een paar pareltjes tussen die dáár heel mooi klonken......

Dit is de juiste insteek wat betreft audio  :gp:

Don Fonzarelli

#22
Citaat van: CBdicX op oktober 09, 2022, 10:40:51
Toch wel interessant dat mensen die bij iemand anders thuis een versterker horen spelen dit als (veel) beter ervaren dan de setup bij hun zelf thuis.
En dit met andere apparatuur, andere speakers, andere ruimte, andere kabels (als je dit ook als serieus wil bestempelen) en natuurlijk speelt het zeer beperkte audio geheugen van de mens ook mee........  :-o

Sorry.........  violent1
Waarom altijd dat negatieve gedoe op forum.
Aannames, aannames en wat een negativiteit.
Ik ken de ruimte heel erg goed bij mijn vriend.
Mijn bevinden zihn geschreven na 2 dagen zeer intensief luisteren bij mijzelf thuis.
3 verschillende DACs en verschillende bronnen.

Het is jammer dat je een beperkt audio geheugen hebt, ik heb daar geen last van.

Een reactie als de jouwe zorgt ervoor dat ik per direct stop op dit forum.
De toetsenbordridder met zijn aannames en vooringenomenheid weet het altijd beter.
De groeten.

Don Fonzarelli

Citaat van: sonsan op oktober 09, 2022, 13:00:16
Ik ga er vanuit dat de positieve reacties t.o.v. de Hegel bij de TS thuis waargenomen zijn. Anders kan je inderdaad niet vergelijken.
Bij de aanschaf van mijn huidige speakers heb ik ook geluisterd terwijl deze waren aangesloten op een Hegel. In een optimaal ingerichte luisterkamer. Ik hield er al rekening mee dat het bij mij thuis (heel) anders zou kunnen klinken. Daarom ook de afspraak gemaakt dat ik ze retour kon geven als het verschil te groot zou zijn. Er was verschil maar niet voldoende om de speakers te retourneren. Inderdaad is jouw eigen luisterruimte bepalend hoe een speaker of versterker klinkt.

Gisteren bij de Dutch Audio Event geweest en daar zaten ook een paar pareltjes tussen die dáár heel mooi klonken......

Klopt.
Allemaal thuis geconstateerd.
Waarom de UD en AudioLab?
AudioLab via de HD DAC1 naar de Hegel.
UD alleen voor BluRay, dus rechtstreeks de 7008 in.

Laatste bericht hier.
Ik hou het voor gezien.

Zit niet te wachten op de toetsenbordridders met hun vooringenomenheid.

sonsan

Jammer dat je zo reageert. Ik voel me in ieder geval niet aangesproken, ik probeer alleen achter jouw denkwijze en ervaringen te komen.

Als jij verschil hoort en tevreden bent is het toch goed zo?

Mijn ervaringen met andere receivers/versterkers zijn minder zo opvallend als dat jij met de Hegel hebt ervaren.
Ben van Sony naar een Marantz 5005 gegaan, gevolgd door een 7007. Daar heb ik minder verschil opgemerkt dan toen ik van speakers ging veranderen.  Van een speaker die €750 p/st kostte naar een model van €2500 p/st. Daar viel mijn mond wel van open, zoveel verschil! Wil niet zeggen dat hogere prijzen altijd zaligmakend zijn maar in mijn geval zeker wel!

Succes met je huidige opstelling en veel plezier van je Hegel!
Marantz SR7013 met Aircom T8 - Marantz PM8003 - Cambridge Audio MXN10 - iFi iPower - Dune HD Max - Mordaunt Short Performance 6 front + rear -  MS Mezzo 5 - BK P12-300SB-PR sub - Van Damme UP-LCOFC Hifi speakerkabels - Supra SPC - Panasonic 65ST50

CBdicX

#25
Citaat van: Don Fonzarelli op oktober 09, 2022, 16:59:42
Waarom altijd dat negatieve gedoe op forum.
Aannames, aannames en wat een negativiteit.
Ik ken de ruimte heel erg goed bij mijn vriend.
Mijn bevinden zihn geschreven na 2 dagen zeer intensief luisteren bij mijzelf thuis.
3 verschillende DACs en verschillende bronnen.

Het is jammer dat je een beperkt audio geheugen hebt, ik heb daar geen last van.

Een reactie als de jouwe zorgt ervoor dat ik per direct stop op dit forum.
De toetsenbordridder met zijn aannames en vooringenomenheid weet het altijd beter.
De groeten.

Niets negatiefs, aleen een constatering van een (bewezen) misvatting dat audio ergens anders te beoordelen is hoe het thuis zal klinken.

Lekker doen waar jij je goed bij voelt, dat is altijd de basis van audio.
Ik doe ook dingen waar een ander van zegt, waar is hij mee bezig, en daar voel ik mij goed bij.
Maar dat is wel in mijn huiskamer, niet bij de buurvrouw, daar doe ik andere dingen 😁

Hou het luchtig en trek je niets van mij, en misschien anderen aan 👍🎶

CBdicX

Citaat van: sonsan op oktober 09, 2022, 17:37:58
Jammer dat je zo reageert. Ik voel me in ieder geval niet aangesproken, ik probeer alleen achter jouw denkwijze en ervaringen te komen.

Als jij verschil hoort en tevreden bent is het toch goed zo?

Mijn ervaringen met andere receivers/versterkers zijn minder zo opvallend als dat jij met de Hegel hebt ervaren.
Ben van Sony naar een Marantz 5005 gegaan, gevolgd door een 7007. Daar heb ik minder verschil opgemerkt dan toen ik van speakers ging veranderen.  Van een speaker die €750 p/st kostte naar een model van €2500 p/st. Daar viel mijn mond wel van open, zoveel verschil! Wil niet zeggen dat hogere prijzen altijd zaligmakend zijn maar in mijn geval zeker wel!

Succes met je huidige opstelling en veel plezier van je Hegel!

De meeste winst in audio is inderdaad met andere, niet perse duurdere, speakers te behalen.
Versterkers, kabels, dacs, ect is allemaal gerommel in de marge.
Een speaker wissel kan een wereld van verschil zijn, ik maak dit bijna maandelijks mee 😁

sonsan

Citaat van: Don Fonzarelli op oktober 09, 2022, 17:07:54
Klopt.
Allemaal thuis geconstateerd.
Waarom de UD en AudioLab?
AudioLab via de HD DAC1 naar de Hegel.
UD alleen voor BluRay, dus rechtstreeks de 7008 in.

Laatste bericht hier.
Ik hou het voor gezien.

Zit niet te wachten op de toetsenbordridders met hun vooringenomenheid.
Ik overweeg ook om een UD-7007 aan te schaffen, vandaar mij vraag waarom je de Audioloab nog gebruikt. Vind je het afspelen van cd's op de UD minder klinken dat de Audiolab?
Marantz SR7013 met Aircom T8 - Marantz PM8003 - Cambridge Audio MXN10 - iFi iPower - Dune HD Max - Mordaunt Short Performance 6 front + rear -  MS Mezzo 5 - BK P12-300SB-PR sub - Van Damme UP-LCOFC Hifi speakerkabels - Supra SPC - Panasonic 65ST50

CBdicX

#28
Citaat van: sonsan op oktober 10, 2022, 14:14:39
Ik overweeg ook om een UD-7007 aan te schaffen, vandaar mij vraag waarom je de Audioloab nog gebruikt. Vind je het afspelen van cd's op de UD minder klinken dat de Audiolab?

Ben bang dat ik hem zo heb laten schrikken dat wij hem niet meer terug zien, jammer  :-(
Ik denk dat je een goede koop doet aan de 7007, zal ook wel voor een aardig bedrag te krijgen zijn op MP.
Marantz gebruikt altijd goede dacs  :yes:
Alleen geen Atmos, 4K, en HDR/Dolby Vision, maar als je daar geen interesse in hebt, prima ding.

sonsan

Zou het, wel jammer dan.
Maar goed, zal MP in de gaten gaan houden.

En nee, geen interesse in al die nieuwerwetse audio formaten. Ben gelukkig met mijn 5.1. En daarnaast kijk ik nagenoeg nooit een film, luister (bijna) altijd muziek.
Marantz SR7013 met Aircom T8 - Marantz PM8003 - Cambridge Audio MXN10 - iFi iPower - Dune HD Max - Mordaunt Short Performance 6 front + rear -  MS Mezzo 5 - BK P12-300SB-PR sub - Van Damme UP-LCOFC Hifi speakerkabels - Supra SPC - Panasonic 65ST50