7008 met een Hegel

Gestart door Don Fonzarelli, oktober 03, 2022, 11:07:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Don Fonzarelli

Ik heb gezocht hier op het mooie forum, maar heb het (nog) niet kunnen vinden.
Wanneer ik een Hegel versterker met mijn Marantz SR7008 verbind, gaat er een interlink van de pre-out front van de Marantz naar de HT ingang van de Hegel.
Welke instelling moet ik dan in de Marantz maken om dat werkend te krijgen?
Ik ga er vervolgens ook vanuit dat ik de Audyssey weer moet laten afstellen?

RHK

De pre out van de 7008 werkt gewoon. De Hegel ken ik niet maar Audyssey opnieuw laten meten is wel beter.
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

Don Fonzarelli

Citaat van: RHK op oktober 03, 2022, 12:13:57
De pre out van de 7008 werkt gewoon. De Hegel ken ik niet maar Audyssey opnieuw laten meten is wel beter.

Ik hoef dus geen andere instelling te kiezen op de 7008?
Dus het is aansluiten en Audyssey laten meten?

Marvin

Die pre-out werkt altijd, dus ja.
Steek die pluggen er in en ontdek het zelf. [emoji16]

sonsan

Ik heb sinds kort een PM8003 achter een SR7007 hangen via een interlink. Ook ik zat met dezelfde vraag en gewoon geprobeerd. Inderdaad werkt dit dus zonder extra instellingen.

Wel opnieuw Audyssey draaien, er zat in mijn situatie verschil in de volumes van de fronts. Na het aansluiten van de PM8003 was het resultaat van Audyssey voor de fronts +1dB en +2dB terwijl de meting van de fronts op de SR7007 -5dB en -3dB was.
Marantz SR7013 met Aircom T8 - Marantz PM8003 - Cambridge Audio MXN10 - iFi iPower - Dune HD Max - Mordaunt Short Performance 6 front + rear -  MS Mezzo 5 - BK P12-300SB-PR sub - Van Damme UP-LCOFC Hifi speakerkabels - Supra SPC - Panasonic 65ST50

Don Fonzarelli

Citaat van: marvin op oktober 03, 2022, 14:20:39
Die pre-out werkt altijd, dus ja.
Steek die pluggen er in en ontdek het zelf. [emoji16]

Zodra de Hegel binnen is ga ik aan de slag.
Dank!

Don Fonzarelli

Citaat van: sonsan op oktober 03, 2022, 15:43:04
Ik heb sinds kort een PM8003 achter een SR7007 hangen via een interlink. Ook ik zat met dezelfde vraag en gewoon geprobeerd. Inderdaad werkt dit dus zonder extra instellingen.

Wel opnieuw Audyssey draaien, er zat in mijn situatie verschil in de volumes van de fronts. Na het aansluiten van de PM8003 was het resultaat van Audyssey voor de fronts +1dB en +2dB terwijl de meting van de fronts op de SR7007 -5dB en -3dB was.

Dus je hebt alle instellingen gelaten zoals ze waren en alleen de frontluidsprekers uit je 7007 gehaald en in de 8003 geplaatst, interlink tussen de pre-out front naar HT in op de 8003, Audyssey laten draaien en klaar?
Welke interlink heb je gebruikt?
Ben je tevreden met hoe het nu klinkt?

RHK

Download via internet de manual van de SR7008 en lees hoe en wat over Audyssey. Doe je metingen en ontdek dan zelf hoe het klinkt en pas via het audio menu je voorkeuren aan. Een simpele Interlink volstaat, maar een duurdere mag ook natuurlijk. Door het zelf te doen leer je het meest. Uiteraard mag vragen hier altijd.
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

RHK

Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

sonsan

Citaat van: Don Fonzarelli op oktober 03, 2022, 17:21:48
Dus je hebt alle instellingen gelaten zoals ze waren en alleen de frontluidsprekers uit je 7007 gehaald en in de 8003 geplaatst, interlink tussen de pre-out front naar HT in op de 8003, Audyssey laten draaien en klaar?
Welke interlink heb je gebruikt?
Ben je tevreden met hoe het nu klinkt?
Inderdaad de speakerkabels omgezet naar de HT in van de 8003. De 7007 gekoppeld met een analoge RCA kabel van Ruconnected. Daarna Audyssey uitgevoerd. Eerlijk gezegd weet ik (nog) niet of ik verschil hoor. Ik heb na de aanschaf van een nieuwe set luidsprekers de 8003 erbij gekocht en gelijk de fronts daarop bi-amp aangesloten. Ik zou de fronts nog een keer terug kunnen zetten op de 7007 maar vooralsnog ben ik nu zeer tevreden!
Marantz SR7013 met Aircom T8 - Marantz PM8003 - Cambridge Audio MXN10 - iFi iPower - Dune HD Max - Mordaunt Short Performance 6 front + rear -  MS Mezzo 5 - BK P12-300SB-PR sub - Van Damme UP-LCOFC Hifi speakerkabels - Supra SPC - Panasonic 65ST50

Don Fonzarelli

Citaat van: sonsan op oktober 03, 2022, 19:30:17
Inderdaad de speakerkabels omgezet naar de HT in van de 8003. De 7007 gekoppeld met een analoge RCA kabel van Ruconnected. Daarna Audyssey uitgevoerd. Eerlijk gezegd weet ik (nog) niet of ik verschil hoor. Ik heb na de aanschaf van een nieuwe set luidsprekers de 8003 erbij gekocht en gelijk de fronts daarop bi-amp aangesloten. Ik zou de fronts nog een keer terug kunnen zetten op de 7007 maar vooralsnog ben ik nu zeer tevreden!

Ik heb de Hegel inmiddels gehoord en dat verschil is eeeeeh, nogal heel erg groot.
Dank voor je hulp.

sonsan

Heb je ook Audyssey al uitgevoerd? Fijn dat je verschil hoort! Kan je ook aangeven wat de verschillen zijn?
Marantz SR7013 met Aircom T8 - Marantz PM8003 - Cambridge Audio MXN10 - iFi iPower - Dune HD Max - Mordaunt Short Performance 6 front + rear -  MS Mezzo 5 - BK P12-300SB-PR sub - Van Damme UP-LCOFC Hifi speakerkabels - Supra SPC - Panasonic 65ST50

Don Fonzarelli

Citaat van: sonsan op oktober 04, 2022, 21:03:52
Heb je ook Audyssey al uitgevoerd? Fijn dat je verschil hoort! Kan je ook aangeven wat de verschillen zijn?


De Hegel die ik gehoord heb was bij iemand anders.
Het verschil in stereo tussen een Marantz SR7008 en een Hegel H190 is enorm.
Als alles loopt zoals zou moeten komt morgen de mijne binnen.
De van Medevoort, Furutech en AudioQuest kabels liggen al klaar.
Inpluggen, luisteren naar de solo Hegel en dan Audyssey laten lopen.
Ik laat het weten.

sonsan

Ga je de 7008 nu wel of niet als voorversterker gebruiken met daarachter de Hegel als eindversterker? Omdat je spreekt van de Hegel 'solo' beluisteren?
Marantz SR7013 met Aircom T8 - Marantz PM8003 - Cambridge Audio MXN10 - iFi iPower - Dune HD Max - Mordaunt Short Performance 6 front + rear -  MS Mezzo 5 - BK P12-300SB-PR sub - Van Damme UP-LCOFC Hifi speakerkabels - Supra SPC - Panasonic 65ST50

Don Fonzarelli

#14
Citaat van: sonsan op oktober 05, 2022, 16:45:38
Ga je de 7008 nu wel of niet als voorversterker gebruiken met daarachter de Hegel als eindversterker? Omdat je spreekt van de Hegel 'solo' beluisteren?

De front pre-out gaat in een analoge input van de Hegel, die je door een menu instelling in een fixed HT passthrough verandert. Vervolgens Auddessey laten draaien en klaar.
Klinkt voortreffelijk.
De Hegel solo in stereo klinkt onwaarschijnlijk belachelijk idioot goed!