7008 met een Hegel

Gestart door Don Fonzarelli, oktober 03, 2022, 11:07:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

RHK

Citaat van: Don Fonzarelli op oktober 09, 2022, 17:07:54
Klopt.
Allemaal thuis geconstateerd.
Waarom de UD en AudioLab?
AudioLab via de HD DAC1 naar de Hegel.
UD alleen voor BluRay, dus rechtstreeks de 7008 in.

Laatste bericht hier.
Ik hou het voor gezien.

Zit niet te wachten op de toetsenbordridders met hun vooringenomenheid.

Je hebt overgevoelige oren en ook mensen. Een forum is er om kennis, advies en ervaringen uit te wisselen. Discussies, opvattingen en voorkeuren horen daar ook bij. Dat houdt dit forum levendig en inspirerend. Jammer dat het voorgaande persoonlijk werd opgevat. Dit wellicht ter overdenking. Zo denk ik er over.  8-)
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

CBdicX

Citaat van: sonsan op oktober 10, 2022, 16:25:33
Zou het, wel jammer dan.
Maar goed, zal MP in de gaten gaan houden.

En nee, geen interesse in al die nieuwerwetse audio formaten. Ben gelukkig met mijn 5.1. En daarnaast kijk ik nagenoeg nooit een film, luister (bijna) altijd muziek.

Ik wist niet dat er nog mensen waren zoals jij, die door het leven gaan zonder Atmos, DTSX, HDR, Dolby Vision, Imax ........ :-D

RHK

#32
Hou op he, jij wijsneus    :-D
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

Frits Denon

Citaat van: CBdicX op oktober 10, 2022, 17:31:56
Ik wist niet dat er nog mensen waren zoals jij, die door het leven gaan zonder Atmos, DTSX, HDR, Dolby Vision, Imax ........ :-D

Ja hoor, die zijn er genoeg. :wink:
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

NB

Citaat van: Frits Denon op oktober 10, 2022, 20:50:32
Ja hoor, die zijn er genoeg. :wink:

Bij mij ook. Ouderwetsch stereo, zonder fratsen. :angel:
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

AlexH

Marantz PM7005
Marantz CD6003
Project Debut Carbon DC Walnut
Klipsch RP-6000f Walnut
Audioquest Rocket 11
Audioquest interlinks
Beyerdynamic DT 860
Samsung Q60B

Emiel77

hier ook gewoon stereo, zonder sub (wel mogelijkheid tot uitbreiding met sub mocht het nodig worden)

laatst bij mn broer even naar zijn nieuwe sonos setje geluisterd (nog zonder rears om de een of andere reden) wel met sub, kan niet zeggen dat ik onder de indruk was eerlijk gezegd, misschien dat dat anders wordt als ie ook de rears er bij zet, maar ik betwijfel het...

heb gewoon nooit echt iets gehad met home theatre...
fils etc via de marantz ook gewoon stereo, bevalt mij het beste

toch even een andere vraag dan maar... vroeger was het met meerkanaals versterkers toch vaak wel een dingetje om lekker 2 kanaals uit te krijgen van wat ik van kennissen etc hoor, mag ik aannemen dat bijvoorbeeld de nieuwste generaties HT versterkers dit ondertussen wel kunnen?
(jaja weet het, doe de luistertest en je weet het :-D)
Marantz PM8006 | Marantz ND8006
Technics SL-1210GR | Ortofon Concorde Century
Quadral Signum 70 | Quadral Qube CS10
Apple Mac mini M2 | Apple iPad Pro M1
AudioQuest DragonFly Cobalt
Sennheiser HD 660S | Sennheiser Momentum 3
LG 55" Oled C1 | Apple TV 4K

CBdicX

#37
Citaat van: Emiel77 op oktober 10, 2022, 22:01:56
hier ook gewoon stereo, zonder sub (wel mogelijkheid tot uitbreiding met sub mocht het nodig worden)

laatst bij mn broer even naar zijn nieuwe sonos setje geluisterd (nog zonder rears om de een of andere reden) wel met sub, kan niet zeggen dat ik onder de indruk was eerlijk gezegd, misschien dat dat anders wordt als ie ook de rears er bij zet, maar ik betwijfel het...

heb gewoon nooit echt iets gehad met home theatre...
fils etc via de marantz ook gewoon stereo, bevalt mij het beste

toch even een andere vraag dan maar... vroeger was het met meerkanaals versterkers toch vaak wel een dingetje om lekker 2 kanaals uit te krijgen van wat ik van kennissen etc hoor, mag ik aannemen dat bijvoorbeeld de nieuwste generaties HT versterkers dit ondertussen wel kunnen?
(jaja weet het, doe de luistertest en je weet het :-D)

Klopt, niets mis mee in Stereo.
Heb het regelmatig in A-B getest, geen verschil.

Ik zou nog wel warmlopen voor 3.1, ik zit namelijk niet in het midden van de front speakers, dat klinkt toch niet fijn, met een center wel.
Maar dat surround en Atmos vult het voor mij het toch wel lekker op, en terug naar Stereo is 1 druk op de Direct knop  :-D

Welke speakers gebruik jij om het zonder sub te doen ?
Ik heb nu een set Klipsch RP8060 FA staan (via Marcel  :-D :-D ) toch geen kleintjes, maar twijfel toch om de weg gehaalde Gallo subs terug te zetten, ondanks de niet echt lage 32 Hz per sub.

Emiel77

setje draait met een set quadral signum 70, bevalt mij erg goed zelfs met source direct
meer laag is altijd leuk, maar heb helaas ook rekening te houden met met name beneden buren :-D
de signums spelen vanaf 32 Hz, kan dr nog een quadral sub tegenaan gooien om richting 20 Hz te komen... gaan de benedenburen niet leuk vinden, quadral heeft downfire subs :-D

ander dingetje, versterker en speakers heb ik in eerste instantie op specs gematched, met een stukje voorkennis uiteraard, set besteld met de nodige terugstuur periode (2 maand als ik me niet vergis) voor mij klopt het iig

de marantz doet 2x 100W op 4 ohm, de quadrals kunnen 120W continu aan op 4 ohm
om een andere discussie te voorkomen: nee clipping is hier geen dingetje, ben ook geen voorstander van laag vermogen versterkers op hoog vermogen speakers, ongeacht speaker gevoelligheid, just my thoughts...

3.1 moet ik dan ff zien als 2 fronts, mid en sub gok ik?
Marantz PM8006 | Marantz ND8006
Technics SL-1210GR | Ortofon Concorde Century
Quadral Signum 70 | Quadral Qube CS10
Apple Mac mini M2 | Apple iPad Pro M1
AudioQuest DragonFly Cobalt
Sennheiser HD 660S | Sennheiser Momentum 3
LG 55" Oled C1 | Apple TV 4K

CBdicX

#39
Citaat van: Emiel77 op oktober 10, 2022, 22:56:45
setje draait met een set quadral signum 70, bevalt mij erg goed zelfs met source direct
meer laag is altijd leuk, maar heb helaas ook rekening te houden met met name beneden buren :-D
de signums spelen vanaf 32 Hz, kan dr nog een quadral sub tegenaan gooien om richting 20 Hz te komen... gaan de benedenburen niet leuk vinden, quadral heeft downfire subs :-D

ander dingetje, versterker en speakers heb ik in eerste instantie op specs gematched, met een stukje voorkennis uiteraard, set besteld met de nodige terugstuur periode (2 maand als ik me niet vergis) voor mij klopt het iig

de marantz doet 2x 100W op 4 ohm, de quadrals kunnen 120W continu aan op 4 ohm
om een andere discussie te voorkomen: nee clipping is hier geen dingetje, ben ook geen voorstander van laag vermogen versterkers op hoog vermogen speakers, ongeacht speaker gevoelligheid, just my thoughts...

3.1 moet ik dan ff zien als 2 fronts, mid en sub gok ik?

Fraaie speakers Quadral, welke dan ook.
3.1 is inderdaad fronts, center en sub(s).
De 8060 heeft ook 2 Atmos drivers dus 3.x.2 zou ook mogelijk zijn maar surround en surround back geven een fijne aanvulling, tenminste, dat beweer ik nu  :wink:

Waar de buren last van hebben zal niet die 20 Hz zijn maar wel 40 en hoger, het bass gebied.

Emiel77

hm ok aanvulling van HT is er zeker, maar als het geen lekkere 2.0 speelt is het voor mij al geen optie... nee ben nie eigenwijs :-D

primair muziek gericht, dan is voor mij stereo the way to go, blijf technieken wel wat volgen op de achtergrond..
Marantz PM8006 | Marantz ND8006
Technics SL-1210GR | Ortofon Concorde Century
Quadral Signum 70 | Quadral Qube CS10
Apple Mac mini M2 | Apple iPad Pro M1
AudioQuest DragonFly Cobalt
Sennheiser HD 660S | Sennheiser Momentum 3
LG 55" Oled C1 | Apple TV 4K

Emiel77

nee geloof me, de echte lage frequenties dreunen door... helaas ervaring mee
je hoort ze niet, je voelt ze wel :-D
Marantz PM8006 | Marantz ND8006
Technics SL-1210GR | Ortofon Concorde Century
Quadral Signum 70 | Quadral Qube CS10
Apple Mac mini M2 | Apple iPad Pro M1
AudioQuest DragonFly Cobalt
Sennheiser HD 660S | Sennheiser Momentum 3
LG 55" Oled C1 | Apple TV 4K

CBdicX

#42
Citaat van: Emiel77 op oktober 10, 2022, 23:18:50
nee geloof me, de echte lage frequenties dreunen door... helaas ervaring mee
je hoort ze niet, je voelt ze wel :-D

Het gesodemieter met buren begint bij +/- 40 Hz en hoger.
Het kunnen horen wordt beneden de 40 Hz rap minder (leeftijd afhankelijk net als hoge tonen) en beneden de 20 Hz hoort niemand meer iets.
Voelen kan dan wel maar dan moet er bergen vermogen in gestopt worden, zoals oa svs doet met de grote subs.

Dat ultra laag is om de kopjes in de kasten te rammelen, daar hebben de buren geen hoorbare last van.

90% van de subs doen hun werk rond de 30hz en hoger, daar waar de mens het meest gevoelig is.
Maar ja, marketing doet ook hier goed zijn werk  :-D

Frits Denon

" CBdicX: Ik zou nog wel warmlopen voor 3.1, ik zit namelijk niet in het midden van de front speakers, dat klinkt toch niet fijn, met een center wel."

Als je fronts een sweetspot geven dan kan ik mij dat wel voorstellen. Ik heb in mijn TV set (2.1) Elac's met het type 5 tweeter. Daarmee heb ik een sweet area. Center mis ik (wij) totaal niet.
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

CBdicX

Citaat van: Frits Denon op oktober 11, 2022, 09:08:45
" CBdicX: Ik zou nog wel warmlopen voor 3.1, ik zit namelijk niet in het midden van de front speakers, dat klinkt toch niet fijn, met een center wel."

Als je fronts een sweetspot geven dan kan ik mij dat wel voorstellen. Ik heb in mijn TV set (2.1) Elac's met het type 5 tweeter. Daarmee heb ik een sweet area. Center mis ik (wij) totaal niet.

probleem bij mij is de tafel staat in het midden tussen de 2 stoelen in.

Ik zit dan nagenoeg voor de linker speaker, mijn vrouw voor de rechter.
Ik hoor dan altijd 1 speaker, tenzij ik de rechter 5-7db harder zet, maar dat is geen doen voor rechts.
Dan heb ik wel goed stereo met vocalen uit het midden.

Als ik het op stereo zet en achter de tafel ga staan is het uiteraard perfect.
Platen speel ik wel in Stereo af en valt het minder op, praat programma's is het probleem als je teveel naar links of rechts zit.
Een Center lost dat probleem probleemloos op, en 3.x klinkt in muziek ook goed en natuurlijk, voor mij net zoals correct Stereo zittend in de sweetspot.