Marantz SR14 mk2 en Dynaudio Contour 1.3SE

Gestart door Joost S, november 06, 2022, 18:56:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Joost S

Goedenavond,

Heb bij marktplaats andere luidsprekers voor mijn SR14 beluisterd.
Ging prima. Tot de verkoper voorstelde om een subwoofer uit te testen.
Rel storm. Twee draden van de subwoofer beide op de plus van het linker en rechter kanaal.
Had hij ook op zijn sr7008.
Ik uitte mijn twijfels of dit wel een goed idee was. Hij zij is geen probleem ik sta er voor in.
Bij het aanzetten van de subwoofer direct een brom geluid. Had de versterker tijdens het aansluiten wel uit.
Heb direct de draden uit de versterker gehaald. Hij geeft geen geluid meer helaas.
Hij gaat wel aan en de klik van het relais komt ook wel maar daarna blijft het stil.
Zou dit een zekering kunnen zijn ? Ik hoop het wel namelijk.
Of zouden de eindtrappen opgeblazen kunnen zijn ?
De verkoper wil de schade wel vergoeden.
Groet, joost
Marantz SR14 MK2, Marantz NA6005, Marantz CD5005, Marantz TT5005, LS Dynaudio Audience 72, Interlinks AudioQuest evergreen,
LS cable Dynavox black line

Joost S

Sorry, weet niet wat ik fout heb gedaan.
Na een vierde keer aangesloten en alles doet het weer.
Mijn nieuwe "oude" luidsprekers zijn Dynaudio Contour 1.3 SE.
Klinken fantastisch. Had Audience 72. Zijn ook prachtige speakers.
Marantz SR14 MK2, Marantz NA6005, Marantz CD5005, Marantz TT5005, LS Dynaudio Audience 72, Interlinks AudioQuest evergreen,
LS cable Dynavox black line

NB

Nou, dat is een geluk bij een ongeluk. :yes:
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

Marvin

Het leek me ook niet door die subwoofer komen, dat is een reguliere manier van aansluiten.
Mooi dat het weer werkt!

Joost S

Bedankt Marvin, Hij had dus wel gelijk met de manier van aansluiten.
Vermoed dat ik beide plussen niet helemaal heb aangedraaid na de rel storm sub draden eraf gehaald te hebben.
Rel sub waren twee losse draden en de luidsprekers met banaanstekkers. Deze banaan stekkers maakten geen contact dan. Na ja alles doet het weer.
De  Luidsprekers Dynaudio Contour 1.3SE zoude veel beter moeten zijn dan de Audience 72. 1.3SE klink prachtig maar vind het verschil niet heel erg groot.
De tweeters zijn bij beide een D-28/2, artikel 81467 in de Audience en 81474 in de SE. In de SE een Titanium achterplaat optisch gezien.
Had verwacht dat er een afgeleide D260 of zo in zou zitten. Zal het verschil wel in het filter zitten.
Heb ze nog maar een paar dagen dus laat ze nog wel een tijdje naast elkaar spelen.

Marantz SR14 MK2, Marantz NA6005, Marantz CD5005, Marantz TT5005, LS Dynaudio Audience 72, Interlinks AudioQuest evergreen,
LS cable Dynavox black line