Instellingen Marantz SR 7007 en Nvidia Shield Pro

Gestart door Alexieh, augustus 31, 2022, 22:11:57

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Alexieh

Ik heb een Marantz SR 7007 en ik heb net een Nvidia Shield Pro gekocht. Nu moet ik de TV heel hard zetten om een beetje geluid uit mijn Home Cinema te krijgen. Ook heb ik helemaal geen surroundeffecten meer. Hoe kan ik beide apparaten het beste instellwn, zodat ik ook Surroundeffecten via mijn boxen hoor.

CBdicX

Citaat van: Alexieh op augustus 31, 2022, 22:11:57
Ik heb een Marantz SR 7007 en ik heb net een Nvidia Shield Pro gekocht. Nu moet ik de TV heel hard zetten om een beetje geluid uit mijn Home Cinema te krijgen. Ook heb ik helemaal geen surroundeffecten meer. Hoe kan ik beide apparaten het beste instellwn, zodat ik ook Surroundeffecten via mijn boxen hoor.

Volume van Shield moet op max staan (hoe moet je zelf even naar kijken), geluid uitvoer van Schield moet op RAW staan of Dolby digital capable receiver: aan, DTS capable receiver: aan, audio doorvoer: Auto

https://www.nvidia.com/nl-nl/shield/support/shield-tv/avr-surround-audio-setup/

En hoezo moet jij de TV heel hard zetten, je gebruikt toch de 7007 ?

B-Art

Hoe heb je het aangesloten?
Ik heb een Nvidia shield tv, via hdmi op de vesterker aangesloten ingang mbox.
Dan de uitgang naar de tv bv hdmi2
Dus altijd de versterker aan als je de Nvidia wil gebruiken, dan heb je dolby geluid via je speakers.

Tv (hdmi1) heb ik via eArc aangesloten op de ingang TV audio op de versterker, zodat je het geluid van de tv (netfix etc.) ook in dolby etc. kunt luisteren

CBdicX

Citaat van: B-Art op september 01, 2022, 11:58:28
Hoe heb je het aangesloten?
Ik heb een Nvidia shield tv, via hdmi op de vesterker aangesloten ingang mbox.
Dan de uitgang naar de tv bv hdmi2
Dus altijd de versterker aan als je de Nvidia wil gebruiken, dan heb je dolby geluid via je speakers.

Tv (hdmi1) heb ik via eArc aangesloten op de ingang TV audio op de versterker, zodat je het geluid van de tv (netfix etc.) ook in dolby etc. kunt luisteren

Dit is volgens mij ook de juiste weg, de Shield aansluiten op de 7007 op bijvoorbeeld de Media Player ingang.
Vind de opmerking dat de TV harder gezet moet worden een duidelijk punt dat de aansluiting niet correct is.
En ik ken nog geen TV die surround wegave doet, dus geen surround effecten......... :wink: