Streamer aansluiten.

Gestart door sonsan, augustus 13, 2022, 10:52:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

sonsan

Ik krijg volgende week een streamer (Arcam Rplay) met twee analoge uitgangen en één digitale. Bij de analoge maak je gebruik van de DAC van de streamer, bij de Digitale van de Marantz.
Wat zou de voorkeur hebben?

Waar ik niet uitkom is wanneer je besluit om de analoge uitgangen te gebruiken hoe ik dat moet instellen op de SR7007. Bij de functie Ingangen Toewijzen zie ik alleen HDMI, Digital en Comp. Ik kan daar geen ingang b.v. CD toewijzen aan Analoog.
Hoe 'vertel' ik de SR7007 dat deze de analoge ingang moet gebruiken?
Marantz SR7013 met Aircom T8 - Marantz PM8003 - Cambridge Audio MXN10 - iFi iPower - Dune HD Max - Mordaunt Short Performance 6 front + rear -  MS Mezzo 5 - BK P12-300SB-PR sub - Van Damme UP-LCOFC Hifi speakerkabels - Supra SPC - Panasonic 65ST50

CBdicX

Citaat van: sonsan op augustus 13, 2022, 10:52:31
Ik krijg volgende week een streamer (Arcam Rplay) met twee analoge uitgangen en één digitale. Bij de analoge maak je gebruik van de DAC van de streamer, bij de Digitale van de Marantz.
Wat zou de voorkeur hebben?

Waar ik niet uitkom is wanneer je besluit om de analoge uitgangen te gebruiken hoe ik dat moet instellen op de SR7007. Bij de functie Ingangen Toewijzen zie ik alleen HDMI, Digital en Comp. Ik kan daar geen ingang b.v. CD toewijzen aan Analoog.
Hoe 'vertel' ik de SR7007 dat deze de analoge ingang moet gebruiken?

Denk dat er nagenoeg geen verschil zal zijn tussen de DAC van de streamer of die van de 7007.
Misschien op papier, maar te horen zal het niet zijn.

Als je analoog wil dan sluit je de streamer aan op bijvoorbeeld de CD ingang, om welke dan ook.
Wil je naar de streamer, druk je op de afstandbediening op die betreffende ingang.

Ga je Digitaal dan zal je ook die ingang moeten kiezen, dus al met al maakt het niets uit.

sonsan

Als ik het goed begrijp hoef ik bij de analoge aansluiting dus niks te wijzigen in de receiver en bij digitale aansluiting moet ik in het menu de ingang toewijzen (Digital).
Bij beide aansluitingen de knop van de AB bedienen om toegang te krijgen.
Marantz SR7013 met Aircom T8 - Marantz PM8003 - Cambridge Audio MXN10 - iFi iPower - Dune HD Max - Mordaunt Short Performance 6 front + rear -  MS Mezzo 5 - BK P12-300SB-PR sub - Van Damme UP-LCOFC Hifi speakerkabels - Supra SPC - Panasonic 65ST50

CBdicX

Citaat van: sonsan op augustus 13, 2022, 13:08:31
Als ik het goed begrijp hoef ik bij de analoge aansluiting dus niks te wijzigen in de receiver en bij digitale aansluiting moet ik in het menu de ingang toewijzen (Digital).
Bij beide aansluitingen de knop van de AB bedienen om toegang te krijgen.

Ik neem aan dat je bij digitaal gebruikt maakt van een optische kabel.
Dan inderdaad optical 1 toewijzen aan de bron die je gebruiken wil.

sonsan

Nee, het is een digitale coax kabel. Maar die moet dan ook op Digital gezet worden neem ik aan.
Marantz SR7013 met Aircom T8 - Marantz PM8003 - Cambridge Audio MXN10 - iFi iPower - Dune HD Max - Mordaunt Short Performance 6 front + rear -  MS Mezzo 5 - BK P12-300SB-PR sub - Van Damme UP-LCOFC Hifi speakerkabels - Supra SPC - Panasonic 65ST50

CBdicX

Citaat van: sonsan op augustus 13, 2022, 14:28:51
Nee, het is een digitale coax kabel. Maar die moet dan ook op Digital gezet worden neem ik aan.

Klopt, werkt het zelfde.