Kef LS50 Meta vs Q250 (C)

Gestart door CBdicX, juni 23, 2022, 18:25:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

CBdicX

Sinds een paar dagen de Kef LS50 Meta in huis en ik vond dit zeer fatzoenlijk klinken.
Ik had een SVS Prime Center die niet lekker samen ging met de LS50 dus heb ik een Q250C gekocht.
Na Audyssey is het een stuk beter, duidelijk alles uit het zelfde huis.

Maar...........
Nu het verschil tussen de Meta en de Q serie, dat is zeer groot !!
Als ik schakel van Surround, dus met het praten uit de Q250C, naar Stereo waar het praten dan via de Meta gaat, is het verschil aanzienlijk.
Ok, je hebt 4-5x de Q250C voor 2x de Meta, maar toch, het is groot.

Ik kan niet beoordelen of dat Meta opzich is, of sowieso het verschil tussen de LS serie en de Q serie.
Voor mij wel een rede om de spaarpot te gaan vullen de komende tijd, en hoop dat Kef rap met een Meta Center komt....... :yes:

WilliamB

Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Audiophylia Nervosa

De Meta is helaas door velen een ondergewaardeerde luidspreker welke, zeker met de juiste aansturing, tot ongekende prestaties in staat is.

Bij ons functioneert deze als stereo speaker zonder "ondersteuning" van een sub want die heb je niet nodig.

Verstuurd vanaf mijn VOG-L29 met Tapatalk

Audiophiles don't use their equipment to listen to music.

Audiophiles use music to listen to their equipment.

CBdicX

#3
Citaat van: KI-Pearl op juni 23, 2022, 21:44:37
De Meta is helaas door velen een ondergewaardeerde luidspreker welke, zeker met de juiste aansturing, tot ongekende prestaties in staat is.

Bij ons functioneert deze als stereo speaker zonder "ondersteuning" van een sub want die heb je niet nodig.

Verstuurd vanaf mijn VOG-L29 met Tapatalk

Klopt, een sub is niet nodig bij muziek.

Voor films wel (vind ik) want bij zwaar LFE geweld zal die kleine driver er behoorlijk van langs krijgen.
Ik gebruik een cross-over van 80 Hz voor alles, zo heeft de LS wel wat meer controle.
Werkt ook goed bij muziek, maar zonder, dus fullrange, vind ik ook wat "mooier" met de Meta.

Wat de LS50 tegen heeft is het formaat.
Voor dit geld kan je een behoorlijke Tower speaker kopen, zelfs de Q950 kan je goedkoper krijgen dan de LS Meta.
Dat is vaak toch iets wat meer aantrekkings kracht heeft, tot je de Meta hoort ........... :wink:

Mijn keuze is 90% Surround dus ik zit met smart te wachten op een Meta Center speaker.
Ik heb dan voor nu een Q250C gekocht, helaas haalt deze het niet bij de helderheid van de Meta, wat een verschil tussen Surround en Stereo voor spraak/vocalen !!

CBdicX

#4
Krijg een dezer dagen een LS50 Meta binnen, dus 1 stuk, uit Duitsland voor Center gebruik  :-D :-D

Dat was nog een "dingetje" gezien 1 losse LS50 in de Benelux niet verkocht wordt.
Zag wel dat Kef US dit deed dus naar Kef UK gemaild maar die lieten weten geen losse LS50 Meta te verkopen.
Diverse Nederlandse en Belgische dealers gemaild maar helaas, geen losse verkoop.

Ik ben actief op diverse Audio forums en ik kreeg van een lid van het ASR forum een link:

https://csmusiksysteme.net/Lautsprecher/Aktivlautsprecher/KEF-LS50-Meta-Stueck.html

en na wat mail contact verkoopt deze dealer inderdaad losse LS50M speakers voor de vermelde prijs, betaal je met Paypal is de verzending ook nog eens gratis  :-)

Dus heeft iemand 1 losse LS50M nodig, niet in de Benelux of UK, maar wel in Duitsland.

Vreemd zoals dit geregeld is.............  :no:

Audiophylia Nervosa

Dat is een perfecte oplossing.

Hier in Nederland zijn sommige audio dealers die de luidsprekers per stuk prijzen op internet, dan vind ik ook dat je als audio dealer zo reëel moet zijn om deze ook per stuk te leveren.
Audiophiles don't use their equipment to listen to music.

Audiophiles use music to listen to their equipment.

CBdicX

#6
Citaat van: KI-Pearl op juni 30, 2022, 08:50:24
Dat is een perfecte oplossing.

Hier in Nederland zijn sommige audio dealers die de luidsprekers per stuk prijzen op internet, dan vind ik ook dat je als audio dealer zo reëel moet zijn om deze ook per stuk te leveren.

Ben ik volkomen mee eens, dat speakers prijzen per stuk als ze alleen per 2 worden verkocht, zou aangepakt moeten worden.

Mijn eerste poging was bij Wifi Media, die heeft ze ook per stuk staan, ik liep de hele betaal procedure door, tot en met het betalen, dus ik dacht geslaagd.
Maar neen, ik kreeg na betaling een mailtje dat ze alleen per 2 gingen, kreeg wel meteen dezelfde dag het geld retour.

Ook wel weer vreemd, bij Kef US waar ze 1 losse LS50 Meta ook daadwerkelijk als Center verkopen met de naam LS50C Meta, kost deze omgerekend +/- 860,00 euro ($900,00).

https://us.kef.com/ls50-metac-center-channel.html

Bij onze Duitse vrienden betaal ik 585,00 euro, een streepje minder dan de site prijs van 587,00, je kunt nog Paypal korting krijgen en dan betaal je dus 585,00 inclusief verzending  :yes:

Ben wel benieuwd hoe het verpakt is, in een neutrale doos, of Kef doos, en hoe het met de manual ect zit.
Ik laat dat nog wel weten.

NB

Zo, dat scheelt bijna 300,- Dat is wel erg veel.
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

CBdicX

Citaat van: NB op juni 30, 2022, 11:19:33
Zo, dat scheelt bijna 300,- Dat is wel erg veel.

Geen idee waar dat verschil vandaan komt, zeer opmerkelijk.

Ik zal eens kijken of er een magneet achter de driver zit, en dat Meta schijfje........  :-D LOL

CBdicX

#9
Gisteren die ene Meta ontvangen en alles is ok.
Gewoon een halve doos met de speaker erin en verder alles erbij, dus ik ben blij   pompom

Ander opmerkelijk audio dingetje was het over prikken van de kabels van de LS50 naar een SVS Prime Center die ik verkocht had en die opgehaalt werdt.
Nou, werkelijk een wereld van verschil  :-o

Waar de Kef rustig en beheerst klinkt qua midden en hoog is het voor de Prime omgekeerd, die is erg fel, zeker in het hoog.
Vergeleken met de Kef klinkt dat zeer schel, terwijl ik er toch 8 weken naar geluisterd had en dat toen zo niet ervaarde.
Zo zie je maar weer als je daadwerkelijk 2 speakers direct naast elkaar kunt vergelijken  :yes:

Heb ook meteen de Surround speakers vervangen voor de LS50M, hoop nu een beetje "rust" te krijgen.

Paul

Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

LeCram

Citaat van: CBdicX op juli 02, 2022, 10:25:42
hoop nu een beetje "rust" te krijgen.

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Atoll IN200 Signature | Marantz UD5007 | Pro-ject  Debut Carbon EVO | Pro-ject Phono Box S3 b | Fyne audio F501sp | Bluesound Node | SVS SB-1000 Pro Subwoofer | LG OLED55G1RLA | AppleTV | QNAP TS-251A

CBdicX

Citaat van: LeCram op juli 03, 2022, 10:51:26
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Wat een nare reactie............  :-D LOL  :-D

Hoewie Loewie

Hoi. Het wisselen van luidsprekers gaat bij jou zo snel, dat het mij duizelt. :wink: Als ik het goed lees, heb je nu 5 Kef LS50 Meta (Front, Rear en Center) luidsprekers, 4 SVS Prime Sat luidsprekers voor Dolby Atmos (voor en achter hoog?) en 2 subs. Poehee, dat is me een opstelling. notworthy

Receiver 2216 1515 - Tuner 2050 ST-50 - Deck 5010 SD1015
Setups: PM-KI Pearl Lite-PM6005-CD5005 / PM5004-CD5004-ST6003 / SR5023-CD5003
Heul veul Superscope Website: www.superscopeaudio.nl

RHK

#14
 En hij heeft een hele coulante vrouw.  :-D
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*