van Scart naar HDMI

Gestart door josk50, maart 08, 2008, 15:35:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

josk50

Hallo allemaal,

Ik heb sinds kort dit forum ontdekt, en wil graag mijn eerste vraag hier stellen.
Ik heb sinds enkele maanden een Marantz SR5001 met Kef surround luidsprekers op uitgang A en twee Phonar boxen op B (die gebruik ik voor de muziekweergave). Verder een Pioneer DVR550-H DVD recorder en een digitale satelliet box. Omdat ik tot nog toe geen HDMI aansluitingen op mijn TV had, heb ik alles via 3 Scart  kabels aangesloten (1x van DVD naar TV, 1x van DSS naar TV en 1x van DSS naar DVD). Dit werkt overigens perfect, alles schakelt automatisch en ik kan zowel van TV als van DSS opnemen (TV heeft ook kabelaansluiting).
Maar nu heb ik een nieuwe Philips LCD met HDMI aansluitingen gekocht, en wil ik uiteraard profiteren van de betere beeldkwaliteit via HDMI. Mijn aktuele DSS (Maxplus) heeft geen HDMI en geen component, maar ik ben van plan de deze maand op de markt komende Maxdigital HD ontvanger aan te schaffen met HDMI en component.
De Pioneer DVD recorder heeft uiteraard wel HDMI en component.
Het geluid is zowel van DSS als van DVD digitaal (SPDIF) naar de Marantz toe gevoerd.
Hoe kan ik nu het beste de bekabeling "upgraden"?

bij voorbaat dank voor jullie advies. Overigens een perfect apparaat die SR5001!!

Stadium III

Ik zou wat je HDMI kunt verbinden ook met HDMI verbinden
En zo geld het ook voor component

Je kunt eventueel kijken wat de 5001 kwa video upscaling kan doen mbt HDMI

Dat je alles naar de 5001 stuurt en dan 1 keer met hdmi naar je tv gaat !
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

josk50

#2
Ok, bedankt voor deze reactie. Toch nog niet helemaal duidelijk: ik gaf in mijn verhaaltje aan dat ik ook een Scart verbinding tussen DSS en DVD heb. Daardoor schakelt alles automatisch en kan ik ook van DSS opnemen.
Moet ik deze laten zitten?
Het geluid van de DSS en de DVD gaat nu nog via coxiaal digitaal naar de reciever. Kunnen deze dan weg?

Stadium III

geluid wel laten zitten !

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4