Restauratie in stappen. Nico's PM14

Gestart door Nico M, april 26, 2022, 12:30:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Nico M

Hallo Marantz liefhebbers,

Het leek me een goed plan om mijn laatste versterkerproject met jullie te delen.
De afgelopen twee jaar bezig geweest met het restaureren, qua signatuur afstemmen (op mijn audiosysteem), en tweaken van mijn PM14. Wat is er gedaan in een notedop:
Alle printen nagezien op slechte solderingen, incl de HDAM.
Volledige recap van de versterker, behalve logic control.
Alles gedaan met Japanse componenten, zeer hoge audiofiele kwaliteit. Vele malen beter dan wat eruit kwam.
Marantz gebruikt dezelfde componenten in een deel van hun PM10. Kwam ik achteraf pas achter.
Veranderen van de "nietjes" in beide eindversterkers.
Upgraden voeding van de preamp
Etc, etc.
Het eindresultaat is een waanzinnig mooi spelende PM14.
Zeer open middengebied, veel beter waarneembare kleine details.
Een stuk strakker laag, met druk op de juiste plekken. Niet zo opgeblazen wollig meer. Het inspelen duurde overigens een aantal maanden.
Een sterke verbetering van weergave in natuurlijke harmonischen,  ze speelt nu tenminste echt "live"


Hierbij een link naar de foto's van het eindresultaat.
https://myalbum.com/album/xfUyDqnaHLo5rU/
Enjoy.


Hoewie Loewie


Receiver 2216 1515 - Tuner 2050 ST-50 - Deck 5010 SD1015
Setups: PM-KI Pearl Lite-PM6005-CD5005 / PM5004-CD5004-ST6003 / SR5023-CD5003
Heul veul Superscope Website: www.superscopeaudio.nl

Nico M


Vinyl_Fuchs

Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

htsui2012

Looks nice, what is old Elco? I guess Marantz still use Elna.?

Nico M

Hi,

Yes, they use Elna for audio, and Cerafine series in the audiopath. Not my favorites.