Advance A10 Stereo versterker versus Denon X3700H in Stereo

Gestart door CBdicX, april 18, 2022, 08:37:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

CBdicX

Na een berichtje van LeCram (een bevriende collega) dat hij toch maar weer een nieuwe Stereo versterker had aangeschaft (ik snap die mensen niet, altijd maar weer wat anders......  :schater: ), was bij mij dit "virus" ook weer wakker geworden.
Het gaat om de prachtige Advance Paris A10, met prachtige VU meters en 2 buizen in de voorversterker.

Ik was verkocht............

Tot ik de A10 liet spelen en het opviel dat alles qua bass behoorlijk zwaar aangezet was.
Nu gebruik ik in de Denon X3700H in Stereo met LFC (Low Frequencie Control) bij TV uizendingen, niet voor film en muziek, en Audyssey is aan.
Ook laat ik de 3700 het Dolby en DTS signaal intern omzetten naar Stereo, en dan zit er ook nog wat hoorbaar verschil in of dit gebeurd met DSU of alleen DD+ / TreuHD en HD Master.
Met DSU actief zijn de "surround effecten" het meest aanwezig in Stereo, hoe dat komt, geen idee, maar het klinkt met DSU een stuk Surrounder zal ik maar zeggen.

Dus na de zware A10 verhaal zette ik de 3700 op "Pure", alles gaat dan uit, geen LFC, geen Audyssey, geen DSU ect.
Maar wat blijkt, beduidend minder bass, en dit terwijl Denon wel bekent staat om bass liefde  :yes:

Ik mail dit naar LeCram en ook hij heeft de bassen op de A10 terug geschroefd en compenseert met de subwoofer.
Nou, een sub heb ik al een geruime tijd niet meer dus ben ik afhankelijk wat ik zo door de Kefs Q950 te horen krijg.
Dan is het voor mij de conclussie heel simpel, ik blijf lekker met de 3700 spelen in Stereo  :yes:
Lekker LFC aan waar nodig, Audyssey aan, en alle andere handige AVC dingetjes.

Buiten dan dit geluid dingetje die misschien door een ander prima gevonden worden met de A10, zijn die prachtige VU meters redelijk nutteloos.
Ze staan bij 95% van muziek, film en TV stil in de linkerhoek  :no:
Die Franse knoflook vreters hebben gekozen voor volume (watt) uitlezing wat alleen werkt als je behoorlijk hard speelt, wat ik zeker niet doe.
Een knopje voor een keus van Watts of input Gain zou prettig zijn geweest.
Een Gain uitlezing, wat de Cassette decks hebben, laat de VU meters altijd lekker dansen, of een optie wat oa Onkyo heeft met een x10 stand werkt ook.
Nu zijn die VU meters puur technisch en staan stil, dit heeft McIntosch trouwens ook, stil staande meters.......

Maar goed,
voor mij geen A10, ik doe Stereo lekker met een AVC met alle voordelen van LFC en Ruinte correctie, en als ik een "ander" geluid wil koop ik wel andere speakers  :-D :-D
En nu weer terug schakelen naar Surround met Auro3D en mijn nieuwe X4700H  ............

RHK

Succes met je route door de audiojungle, ben benieuwd wat de volgende gaat worden.    :-D
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

CBdicX

Citaat van: RHK op april 18, 2022, 11:33:25
Succes met je route door de audiojungle, ben benieuwd wat de volgende gaat worden.    :-D

Ik ook.........  :wink: :wink:

Frits Denon

Ik heb elders ook al niet zulke positieve verhalen gelezen. In het begin had het merk goede kwaliteit, dit schijnt minder geworden te zijn.

Het concept is wel mooi met de wappers, maar als het allemaal niet zo goed werkt zonder een gain instelling en kwalitiatief niet zo goed is, dan heb je er dan maar weinig aan.

Voor mij geen A10.
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

NB

Ik heb er bij Alpha wat over gelezen en vond deze  A10 ook wel (op papier) leuke specs hebben.
Smoelt ook leuk. Mooi om daar van een ervaringsdeskundige wat over te lezen.
Kan de verlichting van de meters en het buizenluikje ook dimmen en/of uit??
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

CBdicX

Citaat van: NB op april 18, 2022, 13:42:38
Ik heb er bij Alpha wat over gelezen en vond deze  A10 ook wel (op papier) leuke specs hebben.
Smoelt ook leuk. Mooi om daar van een ervaringsdeskundige wat over te lezen.
Kan de verlichting van de meters en het buizenluikje ook dimmen en/of uit??

Er zit wel dimmen op, maar wat er dan gedimd wordt weet ik niet, zover ben ik niet gekomen.
De fraaie buisjes zijn van achteren belicht, bij Macintosh is dat een Led in het buis voetje, vind ik wat mooier dan met de A10.