Harde “klak” bij uitschakelen versterker

Gestart door themaestro, februari 24, 2022, 00:19:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

themaestro

Ik heb een Ming Da buizenversterker die feilloos speelt.
Alleen als ik 'm uitzet hoor ik een irritante, harde "klak" uit de speakers.
Ook als het volume helemaal laag staat.
Het is mijn hobby maar ik heb weinig sjoege van techniek.
Heeft iemand een idee wat dit kan zijn?
Musical Fidelity cd transport x-ray v8, Musical Fidelity x-dac v8, Mystère ai11, Musical Fidelity M6Si,  PSB Synchrony One,  Tannoy XT8F, Sony PS-6750 met Nagaoka MP200, Fluance RT85 2M Blue.
" The message is in the music "

HAL9000

wellicht moet de condensator die deze ''klak''  opvangt vervangen worden.
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

themaestro

Citaat van: HAL9000 op februari 24, 2022, 01:47:56
wellicht moet de condensator die deze ''klak''  opvangt vervangen worden.
Dank hiervoor. Is deze "klak" slecht voor de speakers?
Musical Fidelity cd transport x-ray v8, Musical Fidelity x-dac v8, Mystère ai11, Musical Fidelity M6Si,  PSB Synchrony One,  Tannoy XT8F, Sony PS-6750 met Nagaoka MP200, Fluance RT85 2M Blue.
" The message is in the music "

Vinyl_Fuchs

Citaat van: themaestro op februari 24, 2022, 00:19:16
Ik heb een Ming Da buizenversterker die feilloos speelt.
Alleen als ik 'm uitzet hoor ik een irritante, harde "klak" uit de speakers.
Ook als het volume helemaal laag staat.
Het is mijn hobby maar ik heb weinig sjoege van techniek.
Heeft iemand een idee wat dit kan zijn?
Is het geïntegreerde buizenversterker? En zit er standaard een uitschakelbeveiliging op?
Bij mijn Nat Audio vv zit die beveiliging er niet op en moet ik eerst de mute-stand inschakelen alvorens de vv uit te schakelen. Zo niet dan betekent dit automatisch een knal over de LS.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

themaestro

Citaat van: Vinyl_Fuchs op februari 24, 2022, 14:15:15
Is het geïntegreerde buizenversterker? En zit er standaard een uitschakelbeveiliging op?
Bij mijn Nat Audio vv zit die beveiliging er niet op en moet ik eerst de mute-stand inschakelen alvorens de vv uit te schakelen. Zo niet dan betekent dit automatisch een knal over de LS.
Het is een geïntegreerde  voor de uitschakelingbeveiliging ga ik effe in de specs kijken.
Musical Fidelity cd transport x-ray v8, Musical Fidelity x-dac v8, Mystère ai11, Musical Fidelity M6Si,  PSB Synchrony One,  Tannoy XT8F, Sony PS-6750 met Nagaoka MP200, Fluance RT85 2M Blue.
" The message is in the music "

themaestro

Nu ik er meer oplet moet ik zeggen dat hij het, " de klak " , niet altijd doet.
Kan de afstand tussen luidspreker en versterker er ook iets mee te maken hebben misschien?
Musical Fidelity cd transport x-ray v8, Musical Fidelity x-dac v8, Mystère ai11, Musical Fidelity M6Si,  PSB Synchrony One,  Tannoy XT8F, Sony PS-6750 met Nagaoka MP200, Fluance RT85 2M Blue.
" The message is in the music "

tbanis55

Heel vroeger ....
O.a. bij oude buizenradios en de later stereo receivers (o.a. Grundig) zat er op het schakel deel een z.g. "stumschalter" hiermee werd de ingang kortgesloten tijdens aan/uit en ingang schakelen. Daarom hoorde je daar geen enkel geluid tijdens schakelen. (is men wellicht in China vergeten ???)

gr.

Ton

HAL9000

Citaat van: themaestro op februari 24, 2022, 12:18:12
Dank hiervoor. Is deze "klak" slecht voor de speakers?

Ja,  want het kan betekenen dat een van de eindversterkers in onbalans staat. En de klank die je hoort is het verbreken van de DC (onbalans) bij de speakers is.

Kan erg gevaarlijk zijn voor je speakers.

Welke versterker hebben wij het over?
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!