De set van Emiel

Gestart door Emiel77, februari 01, 2022, 21:47:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Emiel77

goedendag allen,

ik kom hier net even wat rondneuzen, laat ik dan ook maar direct aangeven wat ik op dit moment in bestelling heb staan:

Marantz ND8006 (zwart)
Marantz PM8006 (zwart)

om ook af en toe eens van vinyl te kunnen genieten (je kan niet altijd digitaal luisteren...) de volgende er ook bij besteld:

Technics SL-1210GR (zwart) met Ortofon 2M Blue

nu zuj je denken: hee... er mist nog iets... idd:

setje Quadral Signum 70 (zwart)

ik doe een gok: de komende jaren heb ik veel audio plezier :-D nu nof even wachten op levering...

Groet Emiel
Marantz PM8006 | Marantz ND8006
Technics SL-1210GR | Ortofon Concorde Century
Quadral Signum 70 | Quadral Qube CS10
Apple Mac mini M2 | Apple iPad Pro M1
AudioQuest DragonFly Cobalt
Sennheiser HD 660S | Sennheiser Momentum 3
LG 55" Oled C1 | Apple TV 4K

Audiophylia Nervosa

Hallo Emiel,

Welkom hier op het forum.

Wees voorzichtig met de uitspraak dat jij de eerste jaren wel wat luister plezier aan jouw set zult beleven want voor je het weet ben je al weer aan het upgraden[emoji2957].

Is niet erg hoor maar je bent gewaarschuwd.

Veel plezier hier op het forum, wij blijven jou volgen [emoji57].

Groeten,
Marcel

Verstuurd vanaf mijn VOG-L29 met Tapatalk

Audiophiles don't use their equipment to listen to music.

Audiophiles use music to listen to their equipment.

Emiel77

Thnx Marcel,

enneuh... al zou ik blijven upgraden... dan vergroot het luister plezier alleen maar toch?? :-D

ja ik heb ook even serieus gekeken naar een volledig losse componenten 5.1 systeem.... ik schrok wat van de totaalprijs... doe me dan maar een betaalbare pure stereo met pre-out voor een actieve sub (denk niet dak een sub nodig ga hebben ook trouwens, de quadrals pakken 32 Hz tot 32 kHz...)

gek veel lager in octaaf banden gaan de beneden buren niet leuk vinden.... aan de andere kant: dan moeten ze maar niet in mijn garage gaan wonen :evil:

groet Emiel
Marantz PM8006 | Marantz ND8006
Technics SL-1210GR | Ortofon Concorde Century
Quadral Signum 70 | Quadral Qube CS10
Apple Mac mini M2 | Apple iPad Pro M1
AudioQuest DragonFly Cobalt
Sennheiser HD 660S | Sennheiser Momentum 3
LG 55" Oled C1 | Apple TV 4K

Vinyl_Fuchs

Welkom Emiel. Hier ook een ND8006 (mijn 1e streamer) naar volle tevredenheid in gebruik.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

Voorn

Welkom op het forum, je hebt geen instap setje gekocht zo te zien.
Erg mooi en dat je er maar veel plezier aan mag gaan beleven!


Verstuurd vanaf mijn SM-T550 met Tapatalk

PM8005, Sr6015, UD7007, Bluesound Vault2,  Nvidia Shield Pro
Front Kef XQ5, Surround KefXQ3, Center XQ2C, Heights Q compact, Subwoofer Rel HT1510

WilliamB

Welkom op het forum Emiel, en een mooi vooruitzicht wat je in bestelling hebt staan  notworthy
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Hoewie Loewie

Hoi. Welkom op het forum. Je pakt meteen goed uit! notworthy We lezen graag de luisterervaringen, gelardeerd met wat foto's. :-D

Receiver 2216 1515 - Tuner 2050 ST-50 - Deck 5010 SD1015
Setups: PM-KI Pearl Lite-PM6005-CD5005 / PM5004-CD5004-ST6003 / SR5023-CD5003
Heul veul Superscope Website: www.superscopeaudio.nl

Emiel77

Thnx All :-D

ben nu al ongeduldig... heb al bericht gehad over nalevering... ow well, ff geduld dan maar :-D

ben ook zo handig geweest om alles op mn werk te laten afleveren.... nu nog ff denken hoe ik alles in een Mini kwijt raak :schater:

morgen krijg ik een deel al binnen, maar das dan exclusief versterker en quadral's...
die hoop ik vrijdag te ontvangen, we wachten het even af.

ow well... morgen kan ik in ieder geval al beginnen met het monteren van de banaan en spade connectoren aan de speaker bekabeling :wink:

groet Emiel
Marantz PM8006 | Marantz ND8006
Technics SL-1210GR | Ortofon Concorde Century
Quadral Signum 70 | Quadral Qube CS10
Apple Mac mini M2 | Apple iPad Pro M1
AudioQuest DragonFly Cobalt
Sennheiser HD 660S | Sennheiser Momentum 3
LG 55" Oled C1 | Apple TV 4K

Hoewie Loewie


Receiver 2216 1515 - Tuner 2050 ST-50 - Deck 5010 SD1015
Setups: PM-KI Pearl Lite-PM6005-CD5005 / PM5004-CD5004-ST6003 / SR5023-CD5003
Heul veul Superscope Website: www.superscopeaudio.nl

Audiophylia Nervosa

Citaat van: Emiel77 op februari 02, 2022, 23:23:02
Thnx All :-D


ben ook zo handig geweest om alles op mn werk te laten afleveren.... nu nog ff denken hoe ik alles in een Mini kwijt raak :schater:

groet Emiel

Dat ligt helemaal aan de Mini, als jij de zelfde als wij hebben is dat absoluut geen probleem.
Audiophiles don't use their equipment to listen to music.

Audiophiles use music to listen to their equipment.

Emiel77

@KI

heb een 3 deurs (british racing green :-D) 2021. wat ruimte betreft wat behelpen, maar o zo fun :-D
vanmiddag wat dingen ingeladen... ik gok dat ook de quadrals gaan passen :-D

en ach heb goed en slecht nieuws ook...

ND8006: binnen
SL-1210GR: binnen
kabels etc: binnen
quadrals: ehm volgende week?

tot zo ver het goede nieuws...

de PM8006 staat op nalevering nopompom 1e indicatie: 7 maart binnen bij marantz.... dus zeg 2e week maart in huis.... damn, same old thing als met de mini vorig jaar... chiptekorten etc, wachten....

ow well... al wel f gespeeld met de ND8006 en SL 1210GR, heerlijke stukjes techniek:D
de geluidbeleving moet helaas nog even wachten nog...

ow en nee.. ga volgende week de quadrals niet testen op oude amp... dat kreng is nie geschikt :-P ik vat het ding samen als goedkoop kreng zonder aansturings mogelijkheden voor 4 ohm en niet heel ehm... geschikt dus...

en ja... ik stap nu een keer over van goedkopere setjes naar iets leuks :-D

vanavond vooral ff bezig geweest met de SL 1210... was al ff geleden dak met een 1200 serie gespeeld had, iets met jeugdsentiment dus pompom

groet Emiel
Marantz PM8006 | Marantz ND8006
Technics SL-1210GR | Ortofon Concorde Century
Quadral Signum 70 | Quadral Qube CS10
Apple Mac mini M2 | Apple iPad Pro M1
AudioQuest DragonFly Cobalt
Sennheiser HD 660S | Sennheiser Momentum 3
LG 55" Oled C1 | Apple TV 4K

Audiophylia Nervosa

Hallo Emiel,

Ik weet natuurlijk niet waar jij alle apparatuur hebt gekocht/besteld, maar kan de leverancier jij niet tijdelijk voorzien van een vergelijkbare versterker totdat de Marantz geleverd wordt?

Is altijd het proberen waard.

Groeten,
Marcel
Audiophiles don't use their equipment to listen to music.

Audiophiles use music to listen to their equipment.

Cornelis1921

Hoi Emiel, welkom hier.
P.S. Laat je niets wijsmaken door de betiteling "instappers", want ik luister al sinds jaar en dag via instappers, ook omdat mijn budget geen hoger segment niet toelaten en de software bij mij ook het nodige aan centjes vraagt. Voor de toekomst heel veel lees en post plezier, en niet vergeten, luisterplezier.

Groetjes van Cor. byebye
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

pameijer



Dit zijn toch instappers? Die luisteren inderdaad fantastisch!  :lol:
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Emiel77

@Marcel nee ik doe ff nie aan tijdelijke dingen, slechte ervaringen met vervanger van.... iets met sony eindtrap in een overleden marantz... mijn reactie: fuck it, niets aan doen haal m direct op:P

@Cor ehm weet niet waar je het instapper idee weg haalt... ik lees vooral geen instapper... anyway dit is mijn set en ben dr blij mee:D
Marantz PM8006 | Marantz ND8006
Technics SL-1210GR | Ortofon Concorde Century
Quadral Signum 70 | Quadral Qube CS10
Apple Mac mini M2 | Apple iPad Pro M1
AudioQuest DragonFly Cobalt
Sennheiser HD 660S | Sennheiser Momentum 3
LG 55" Oled C1 | Apple TV 4K