Ziggo next radio op NR1200

Gestart door ReneAP, januari 26, 2022, 11:23:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ReneAP

Goedemorgen, gek wordt ik er van. Ik probeer het radio geluid van mijn Ziggo next box af te laten spelen op mijn Marantz NR1200 (Veel beter geluid dan internet radio of DAB wat ik binnen al helemaal niet ontvang). Ik krijg wel geluid maar ik wil dit doen zonder mijn tv aan te hoeven zetten. Als ik de tv aanzet en ga over van beeld naar radio en ik wil de tv uitzetten dan gaat de NR1200 ook uit en dat is heel irritant. 1 keer dacht ik het gevonden te hebben maar toen ik van tv naar Netflix schakelde kwam er ook geen geluid. Wat ik ook kies bij de HDMI opties het lukt me niet, iemand een gouden idee?
Vriendelijke groet

Hoewie Loewie

Hoi. Ik zou al de "verbindingshulpjes" zoals HDMI-link, ARC, eArc en weet ik niet wat allemaal zoveel mogelijk uitschakelen en handmatig de apparaten inschakelen die je wil gebruiken. Het gebruik van de hulpjes door elkaar heen, levert nogal eens fouten op.

Receiver 2216 1515 - Tuner 2050 ST-50 - Deck 5010 SD1015
Setups: PM-KI Pearl Lite-PM6005-CD5005 / PM5004-CD5004-ST6003 / SR5023-CD5003
Heul veul Superscope Website: www.superscopeaudio.nl

Marvin

Welkom hoor!

Ja, zoals Hoewie al aangeeft.
En als het echt niet lukt en het puur om radio gaat, gewoon een extra verbinding maken puur voor geluid.
Glasvezel/toslink zou dan fijn zijn, maar probeer eerst die HDMI instellingen nog eens te kietelen.

CBdicX

#3
Ziggo Radio zit denk ik op max 128kb MP3, en vaak lager,  wat simpel via optisch kan
Zonder de TV aanzetten moet de Ziggo box rechtstreeks op de NR1200 aangesloten worden, niet via ARC vanaf de TV.

Klinkt inderdaad als ARC geklooi, dat blijft een bron van ellende, ook eARC.
Ik heb het nu goed werken, maar dan met eARC op de TV AAN en eARC op de Denon UIT !!
Zet ik eARC op de Denon ook AAN, wat volgens de manual zou moeten en ook begrijpelijk is, het is tenslotte 2 kanten op communiseren, dan gaat het snel verkeerd en heb ik regelmatig gen geluid.

Voor de zekerheid heb ik ook een optische kabel aangesloten die met 1 druk binnen het TV menu te gebruiken is, gewoon eARC UIT.
Dat werkt altijd, het is wel een stapje terug naar DD, dus geen DD+ en de exoten als TreuHD Atmos, DTS Master DTSX.
Moet wel bekennen dat ik geen kwaliteits verschil hoor tussen DD en de hogere varianten.


Netflix en Disney gebruiken Atmos over DD+ en niet over TreuHD.
Dat is natuurlijk gewoon de boel in de maling nemen vanwege de hoge bandbreedte van Atmos/TreuHD.
Je ziet Atmos in het scherm staan maar dat is puur de naam en heeft niets met object gestuurd geluid te maken.
Maar ze rommelen ook met Full HD, Dolby Vision en HDR, dat ziet er ook "anders" uit dan mijn BD speler.
1080P ziet er via de BD speler mooier en scherper uit dan HDR of Dolby Vision via de steamers.

Maar ja, zoals iedereen wil ik ook graag Atmos en Dolby Vision / HDR in het scherm zien staan  :-D