Profiel weer eens aan moeten passen

Gestart door CBdicX, augustus 24, 2021, 07:33:57

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

CBdicX

Ik heb na een teleurstellende ervaring met de Sennheiser Ambeo soundbar na een half jaar besloten die de deur te wijzen en weer voor een volledige surround setup te gaan met een Denon X3700H.
De combo Sennheiser en Sony liep niet lekker met vele ARC problemen tot gevolg.
Dat was en is niet op te lossen met een "software" update, Sony en Sennheiser bleven maar naar elkaar wijzen, daar moet je wezen, niet bij ons  :-o
Daar had ik zo genoeg van, en maar geluid storingen met opstart, dat ik de Ambeo verkocht heb toen ik die Denon kon kopen.

Ondanks dat receivers op dit moment (Augustus 2021) nog steeds niet verkrijgbaar zijn door een chip tekort, heb ik toch een nieuwe X3700H weten te scoren via een ingevlogen import uit Japan  :-D
Heb de X nu een maand in huis en die staat lekker te snorren.......
Wel via een Denon dealer hier in Nederland, uiteraard met alle garanties ect, anders had ik het niet gedaan.

Mijn setup is nu als volgt:

Denon X3700H
8x Gallo Adiva SE
4x Gallo Adiva SE (front en rear heigt speakers)
1x SVS 3000 Micro

Moet wel zeggen, speakers op de plek waar moet klinkt toch wel een stuk beter als afhankelijk zijn van reflectie via muren en plafond, wat de Sennheiser doet.
Maar hij deed het wel goed, denk niet dat er een betere soundbar is, maar het blijft met beperkingen.
Voordeel is geen draden, neer zetten, een paar kabeltjes erin, en klaar.
Maar dan moet het wel werken en dat heeft het in dat half jaar zelden gedaan  :-(

En meteen terug bij mijn oude liefde, Gallo Acoustic, dat is weer  :-D :-D voor zowel Films als Muziek.
Wel met de geweldige SVS 3000 Micro  :yes:

Stadium III

Fijn dat je weer et 2 voeten op de aarde staat ! :schater:

Geniet ervan
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

CBdicX

Citaat van: Stadium III op augustus 24, 2021, 09:00:07
Fijn dat je weer et 2 voeten op de aarde staat ! :schater:

Geniet ervan

Nee, met 7.1.4 voeten 😁😁 LOL

LeCram

Ben benieuwd hoe lang dit weer staat 😜😂😂😂
Atoll IN200 Signature | Marantz UD5007 | Pro-ject  Debut Carbon EVO | Pro-ject Phono Box S3 b | Fyne audio F501sp | Bluesound Node | SVS SB-1000 Pro Subwoofer | LG OLED55G1RLA | AppleTV | QNAP TS-251A

CBdicX

#4
Citaat van: LeCram op augustus 24, 2021, 11:16:09
Ben benieuwd hoe lang dit weer staat 😜😂😂😂

Nou, aangezien het hangt geef ik het een lange tijd.........  :-D

Heb nog wel in het achterhoofd om de Gallo Droplet in het midden te nemen (voor 7.1.6) maar dan moet er een andere receiver komen die 13 kanalen kan, 11 versterkt is voldoende met de Yamaha erbij.
Als ik dit nu doe staan mijn koffers buiten de voordeur, zeker weten.   frusty

Het "opper wezen" heeft al deze stap met weerstand geaccepteerd zal ik maar zeggen, dus de stap verder moet even wachten.
Er zijn (gelukkig) nu toch nog geen 13 kanaal receivers te koop, door de chip problemen.

AlexH

Mooi spul hoor! Maar ik mis volgens mij nog iets van Marantz...? :wink:
Marantz PM7005
Marantz CD6003
Project Debut Carbon DC Walnut
Klipsch RP-6000f Walnut
Audioquest Rocket 11
Audioquest interlinks
Beyerdynamic DT 860
Samsung Q60B

CBdicX

Citaat van: AlexH op augustus 24, 2021, 13:39:26
Mooi spul hoor! Maar ik mis volgens mij nog iets van Marantz...? :wink:

Klopt, dat staat bij andere audio liefhebbers 😉

CBdicX

#7
Heb de setup toch maar weer eens aangepast.
Ik stoorde mij aan alle geluidjes en effecten om mij heen met de 7.1.4 opstelling  :-o  :-o
Surround speakers werden steeds zachter gezet tot een volume dat ze weinig nut meer hadden.
Toen iets radicaals gedaan en de hele handel naar voren en er een 3.1.2 setup met meerdere speakers van gemaakt.
Dit hou ik nu al een paar weken met tevredenheid vol  :-)

Ik ben zeer tevreden met mijn vreemde opstelling van 2 speakers Front Links, 2 speakers Front Recht, 2 Front Height speakers, en 4 Center speakers.
In muziek, film of praatprogramma's klinkt het uitstekend.
Ik mis het surround tot nu toe niet, nu alles van voren komt, er weerkaatst genoeg op de natuurlijke manier om mij heen, en dat soort niet.......

De 4 Center speakers heb ik als volgt aangesloten op de ene Center speaker uitgang:

2 binnenste speakers serieel, dit geeft 2x 4 Ohm = 8 Ohm
2 buitenste speakers parallel aan de seriële, dit geeft dan weer 4 Ohm, exact hetzelfde als 1 Center speaker.

Ik kan geen Center speaker in het midden opstellen, daar staat de Denon, vandaar een setup aan beide kanten naast de X3700H.
Klinkt als 1 speaker met een breder veld.
In de foto de 4 Center speakers, de 2 witte Rechter speakers en Height rechts, voor Links uiteraard het zelfde.

De dubbele Links en Rechts worden als BI-Amp door de X3700 apart aangestuurd, full range.
Ik gebruik een crossover van 100 Hz voor alle speakers.
Ik kan geen vreemde geluid verschuivingen of "comb filter effect" toestanden op de luisterpleken ontdekken in surround, ook Stereo klinkt uitstekend ondanks dat de speakers best ver uit elkaar hangen.
Valt dus allemaal gelukkig wel mee, met die plaatsing voorschriften en opstel toestanden die vaak worden geadviseerd.
Of ik hoor het allemaal niet, dat kan ook.......  :oops:

Het is dus in basis een 3.1.2 setup op "steroïden", en een SVS 3000 Micro die verstoppertje speelt achter de luisterplek  :-D
De kleur van de oranje Gallo Adiva SE speakers is Lamborghini Arancio Atlas, gezien ik de auto niet kan betalen  :no:

CBdicX

#8
 
Het oranje is natuurlijk zeer smaak gevoelig, maar ik ben al jaren geleden mij smaak verloren  :-D

RHK

Je kan i.i.g. niet zeggen dat je door de afgelopen jaren niet allerlei opstellingen hebt geprobeerd. (gezien je geposte berichten)  Volgens mij had je al een paar x gezegd dat het nu zo wel goed is.   :-D
Heel herkenbaar deze hobby experimenten en dit forum moet tenslotte ook nog regelmatig gevuld worden met berichten. Ziet er wel bijzonder uit op de foto's, ik zou octrooi aanvragen.  :schater:
Ben benieuwd naar je volgende opstelling.  :lol:
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

CBdicX

Citaat van: RHK op december 06, 2021, 19:18:30
Je kan i.i.g. niet zeggen dat je door de afgelopen jaren niet allerlei opstellingen hebt geprobeerd. (gezien je geposte berichten)  Volgens mij had je al een paar x gezegd dat het nu zo wel goed is.   :-D
Heel herkenbaar deze hobby experimenten en dit forum moet tenslotte ook nog regelmatig gevuld worden met berichten. Ziet er wel bijzonder uit op de foto's, ik zou octrooi aanvragen.  :schater:
Ben benieuwd naar je volgende opstelling.  :lol:

Tja, ik heb er inderdaad al een aantal doorlopen, met verschillende speakers, van groot tot klein.
Ik ga in deze opstelling nog 1 ding testen en dat is toch de 4 Center speakers in het midden.
Dan moet de Denon "even" opzij want dat verschil, als dat er is, wil ik nog horen tov deze opstelling.
De rest blijft wel zo hangen  :-D LOL

RHK

Een center is toch wel de belangrijkste speaker in een HT opstelling. En het heet niet voor niets een center, centraal in het midden naar de luisteraar gericht. Die van jou is nu door de samenstelling heel breed. Dat effect hoor je ook als je vooraan in de bioscoop zit.
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

Hoewie Loewie

#12
Citaat van: CBdicX op december 05, 2021, 11:55:14
De 4 Center speakers heb ik als volgt aangesloten op de ene Center speaker uitgang:
2 binnenste speakers serieel, dit geeft 2x 4 Ohm = 8 Ohm
2 buitenste speakers parallel aan de seriële, dit geeft dan weer 4 Ohm, exact hetzelfde als 1 Center speaker.
Hoi. Als ik het goed begrijp, heb je dus drie weerstanden parallel staan, te weten 8 ohm (speaker 1 en 2 serieel), 4 ohm (speaker 3) en 4 ohm (speaker 4). De weerstand over het geheel is dan volgens mij 1,6 ohm.

EDIT: Teruglezend zou je ook kunnen bedoelen: speaker 3 en 4 ook serieel (net als 1 en 2) maar dan parallel aangesloten t.o.v. 1 en 2. Dan kom je wel op 4 ohm. :-)

Receiver 2216 1515 - Tuner 2050 ST-50 - Deck 5010 SD1015
Setups: PM-KI Pearl Lite-PM6005-CD5005 / PM5004-CD5004-ST6003 / SR5023-CD5003
Heul veul Superscope Website: www.superscopeaudio.nl

CBdicX

#13
Citaat van: Hoewie Loewie op december 06, 2021, 19:53:12
Hoi. Als ik het goed begrijp, heb je dus drie weerstanden parallel staan, te weten 8 ohm (speaker 1 en 2 serieel), 4 ohm (speaker 3) en 4 ohm (speaker 4). De weerstand over het geheel is dan volgens mij 1,6 ohm.

EDIT: Teruglezend zou je ook kunnen bedoelen: speaker 3 en 4 ook serieel (net als 1 en 2) maar dan parallel aangesloten t.o.v. 1 en 2. Dan kom je wel op 4 ohm. :-)

Volgens mij heb ik ze zo aangesloten.

1 en 2 zijn serieel aan die ene Center speaker uitgang, en staan links en rechts van de Denon.
Daar heb ik 3 en 4 parallel aan zitten, ook links en rechts, dus 3 aan 1 en 4 aan 2, parallel.
Zou dit dan toch 4 Ohm op leveren ?



EDIT:
Misschien is het veiliger is als ik over ga naar een 3 speaker Center in een Parallel-Serie aansluiting wat dan 6 Ohm geeft.

Want als ik bij 4 speakers wil blijven, en de 6 Ohm 3 speaker setup als 1 speaker zie, en daar weer parallel een 4 Ohm speaker aan knoop, eindig ik met de Ohm calculator op 2.4 Ohm, niet fijn.......
De 4e speaker in serie loopt het op naar 10 Ohm, wel veilig maar dan gaat de Center weer erg zacht spelen tov de andere 4 Ohm speakers.

Mooie Ohm calculator:
http://www.itamps.nl/speakers-en-hun-weerstand-.html

CBdicX

Citaat van: RHK op december 06, 2021, 19:39:09
Een center is toch wel de belangrijkste speaker in een HT opstelling. En het heet niet voor niets een center, centraal in het midden naar de luisteraar gericht. Die van jou is nu door de samenstelling heel breed. Dat effect hoor je ook als je vooraan in de bioscoop zit.

:gp:

Denk ik ook, ga dit testen of dat inderdaad beter klinkt  :-)