Vrijheid van meningsuiting in discussies

Gestart door Maurice, januari 23, 2021, 19:50:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dennis E36

Citaat van: John Wx op januari 27, 2021, 15:31:22
Vond juist makkelijker kan niet  :-D

Met alleen een ? moet je wel zelfstandig nadenken hé  :yes:

De schreeuwende meeuw is een schijtlijster geworden...jammer shutup
Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp

Vinyl_Fuchs

Ik meende dat we niet meer op de man zouden spelen.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

Dennis E36

Citaat van: Vinyl_Fuchs op januari 28, 2021, 10:20:36
Ik meende dat we niet meer op de man zouden spelen.

Wie kaatst....

Ben het wel met je eens, wordt een beetje kinderachtig zo.
Zal het laten voor wat het WAS  :wink:
Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp

DHG500

Dit was een prettig forum over een mooi onderwerp; Marantz.
Maar ik stop hier. Bij voortduring blijven mn. TurboMarco (een moderator notabene!) en Mountainbiker bewust mensen kwetsen omdat ze menen gebruik van die vrijheid in het forum te moeten maken om daarmee een punt te maken.
Door vrijheid ergens recht op hebben en in situaties toch af te zien van dat recht kan een hoge mate van beschaving ten toon stellen. Beide forumleden blijken bij voortduring niet in staat zich in beschaving te ontwikkelen en drukken daarmee een ongewenste en zware stempel op dit forum. Voor mij is inmiddels de emmer ruimschoots overgelopen.
Jullie winnen, ga lekker voort met populistje en kwetser spelen!
Zonde! Bah!  :x

TurboMarco

#34
Beste DHG500,

Aangezien jouw frustraties bij mij het vermoeden wekt dat er sprake is van oud zeer (ik heb het e.e.a teruggelezen) kan ik het niet laten om toch op het volgende te reageren.

Citeerbewust mensen kwetsen
Dat is totaal niet aan de orde maar wellicht dat jij je erg snel gekwetst voelt.
CiteerDoor vrijheid ergens recht op hebben en in situaties toch af te zien van dat recht kan een hoge mate van beschaving ten toon stellen
Wat bedoel je precies daarmee?
CiteerBeide forumleden blijken bij voortduring niet in staat zich in beschaving te ontwikkelen en drukken daarmee een ongewenste en zware stempel op dit forum
Dat is jouw mening ,niet meer en niet minder.
Wij mogen van jou blijkbaar geen andere mening hebben.  :roll:
CiteerVoor mij is inmiddels de emmer ruimschoots overgelopen.
Jullie winnen, ga lekker voort met populistje en kwetser spelen!
Zonde! Bah!

Citeerpopulistje
Dat was voor mij de trigger om uit te zoeken of er sprake is van "oud zeer" aangezien van populisme in het covid 19 topic geen sprake is.

Wat ik dan terug in een topic uit 2019 vind zijn wat cijfers verstrekt door oa rijksoverheid en CBS die ik heb gebruikt als een onderbouwing in mijn eerdere betoog.
Voor de leden die niet weten welk topic ik bedoel vraag het aan DHG500.

Enne "jullie winnen" !?
:no: :gaap:

Een oud gezegde luidt : Zoals de waard is vertrouwd hij zijn gasten , of waar het hart vol van is loopt de mond van over .

Beiden zijn op ons en jou van toepassing.
Probeer eens een wat dikkere huid te creëren dan zal je zien dat je helemaal niet zo snel gekwetst zal voelen.


https://www.dagelijksestandaard.nl/2014/05/hoe-overleef-je-de-beroepsgekwetste/

don't shoot the messenger







(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

TurboMarco

#35
Wil ik er nog even iets zeggen over censuur . Er zijn in het verleden forumgebruikers geweest die ons betichten van dictatoriaal gedrag en beschuldigen ons van het toepassen van censuur.

Nou hier zitten we dan ,we voeren openlijk een discussie over vrijheid van meningsuiting.
Vervolgens heb je mensen die een mening neer plempen om vervolgens direct de deur achter hun kont dichtgooien zodat een gezonde discussie niet eens meer mogelijk is ,wie is er dan olie op het vuur aan het gooien?

Op andere fora (kan ik uit ervaring mede delen) worden dergelijke acties gezien als trol gedrag en/of clickbait met als consequentie een ban , ja zomaar een ban zonder een enkele mededeling van het moderaat.
Op "hit and run" commentaar zit men doorgaans niet op te wachten.

Welnu in het sub forum "Dikke elco" zijn in de loop der jaren veel discussies geweest waarbij de gemoederen nog weleens hoog opliepen ,willen jullie dan dat het hele sub forum verdwijnt ?
Of zeg je van "nou ik kijk alleen naar zaken die mij interesseren en verder reageer ik er niet op"?

Of moeten "gevoelige kwesties" achterwege blijven? en waar zou die grens moeten te komen liggen?
Voorbeeld: Zwarte Piet , het consumeren van vlees , welke auto rijd je,  en waar kijk of luister je naar.

Zwarte Piet: is een gaande discussie en ligt bij sommigen nogal gevoelig.
Het consumeren van vlees (wel of niet Halal): ligt bij sommigen gevoelig.
Welke auto : ligt bij sommigen gevoelig (Hi Greta).
Waar kijk of luister je naar: ligt bij sommigen gevoelig (married with children).

Om rekening te houden met iedereen die zich snel gekwetst voelt zou je dus ook het sub-forum op kunnen doeken.

of houden we het zoals het is met inachtneming van het onderstaande :
Citeer2. Behandel elkaar met respect. Wees het gerust oneens over bepaalde standpunten, discussieer op het scherpst van de snede maar beledig of discrimineer een ander niet. Beledigende of discriminerende leden zullen een passende straf krijgen in de vorm van een ban voor bepaalde of onbepaalde tijd.

Een poll opzetten omtrent zaken die in de dikke elco besproken kunnen worden.... of niet mag altijd .

edit: ik citeer mijzelf nog maar even:
CiteerJongens ik laat in dit draadje het ook maar even voor gezien, ik ben even te druk met privé zaken die ik veel belangrijker vind.
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

agr64

Voor mij zijn in deze tijd de fora waar ik lid van ben een bron van afleiding van datgene wat er nu om ons heen gebeurd. Dit forum staat inmiddels niet meer in het lijstje dat ik met plezier en voor de broodnodige ontspanning bezoek.

Vinyl_Fuchs

#37
Ik zie het als een storm in glas water en ook een storm (net als Covid19) waait vroeg of laat ook weer over. Vind het wel zwak dat er niet mee (dan wel tegen) gediscussieerd wordt en dat men zich zo snel uit het veld laat slaan door een paar "controversiële" uitspraken/ afwijkende meningen. Staat natuurlijk ieder vrij om niet mee te discussiëren, maar geef dat dan ook aan.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

mountainbiker

Citaat van: Vinyl_Fuchs op januari 29, 2021, 14:43:06
Ik zie het als een storm in glas water en ook een storm (net als Covid19) waait vroeg of laat ook weer over. Vind het wel zwak dat er niet mee (dan wel tegen) gediscussieerd wordt en dan men zich zo snel uit het veld laat slaan door een paar "controversiële" uitspraken/ afwijkende meningen. Staat natuurlijk ieder vrij om niet mee te discussiëren, maar geef dat dan ook aan.
versterker NAD D3020
Quart 390 versie 1

mountainbiker

Citaat van: TurboMarco op januari 29, 2021, 10:07:42
Wil ik er nog even iets zeggen over censuur . Er zijn in het verleden forumgebruikers geweest die ons betichten van dictatoriaal gedrag en beschuldigen ons van het toepassen van censuur.

Nou hier zitten we dan ,we voeren openlijk een discussie over vrijheid van meningsuiting.
Vervolgens heb je mensen die een mening neer plempen om vervolgens direct de deur achter hun kont dichtgooien zodat een gezonde discussie niet eens meer mogelijk is ,wie is er dan olie op het vuur aan het gooien?

Op andere fora (kan ik uit ervaring mede delen) worden dergelijke acties gezien als trol gedrag en/of clickbait met als consequentie een ban , ja zomaar een ban zonder een enkele mededeling van het moderaat.
Op "hit and run" commentaar zit men doorgaans niet op te wachten.

Welnu in het sub forum "Dikke elco" zijn in de loop der jaren veel discussies geweest waarbij de gemoederen nog weleens hoog opliepen ,willen jullie dan dat het hele sub forum verdwijnt ?
Of zeg je van "nou ik kijk alleen naar zaken die mij interesseren en verder reageer ik er niet op"?

Of moeten "gevoelige kwesties" achterwege blijven? en waar zou die grens moeten te komen liggen?
Voorbeeld: Zwarte Piet , het consumeren van vlees , welke auto rijd je,  en waar kijk of luister je naar.

Zwarte Piet: is een gaande discussie en ligt bij sommigen nogal gevoelig.
Het consumeren van vlees (wel of niet Halal): ligt bij sommigen gevoelig.
Welke auto : ligt bij sommigen gevoelig (Hi Greta).
Waar kijk of luister je naar: ligt bij sommigen gevoelig (married with children).

Om rekening te houden met iedereen die zich snel gekwetst voelt zou je dus ook het sub-forum op kunnen doeken.

of houden we het zoals het is met inachtneming van het onderstaande :
Een poll opzetten omtrent zaken die in de dikke elco besproken kunnen worden.... of niet mag altijd .

edit: ik citeer mijzelf nog maar even:
versterker NAD D3020
Quart 390 versie 1

TurboMarco

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Dennis E36

#41
.
Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp

jrm

Ik ga hier niet anderen verdedigen of alles wat de moderator schrijft beantwoorden. Ik snap waarom een aantal leden zijn opgestapt...

Want ja ik heb een mening, ja ik voel mij ook gekwetst!

Maar ik heb gewoonweg niet de behoefte om mij hierover druk te maken, ik wil gewoon genieten van onze hobby. Lees gewoon de verslagen van onze 'huisreparateurs', de mooie sets van eenieder en de vragen van de leden. Kan ik ze helpen met een vraag dan doe ik dat graag.

Dit is gewoonweg een leuk Marantzforum en gaat over een van de leukste, maar ook een van de meest besproken hobby.

Nostra

Ik wil hier ook even mijn eigen ongezouten mening kwijt.

Ik betreur het enorm dat er sommige leden opstappen door bepaalde andere leden die trollen.

Ik ben ook lid op hififreaks.nl waar er zich ook leden van op dit gezellige forum zitten. Nu is me al opgevallen dat er daar redelijk wat getrolld wordt. Je stelt een informatieve vraag, 1 op de 5 antwoorden is daar effectief duidelijk of on topic. Zelfde met sommige antwoorden in het topic over mijn installatie. Nu heb ik persoonlijk al geleerd van hierover te lezen en die dingen niet persoonlijk op te nemen.

Maar langs de andere kant moet ik wel zeggen dat het respect hier voor elkaars mening wel vele male beter is dan op de meeste fora waar ik opzit. Ook het respect naar elkaars persoon.

Voor mij blijft dit het meest gezellige forum op vlak van hifi.

Verstuurd vanaf mijn M2004J19C met Tapatalk


NB

Ik kan me in bovenstaande post best wel vinden. :yes:
Over het algemeen, best een fijn forum hier. Behalve zaken als:  foto's van concentratie kampen en andere wo2 gerelateerde toestanden.
En al helemaal i.c.m. covid 19 gerelateerde meningen.
Daar ga ik van op tilt.
Ik schrijf me niet uit. Blijf zo nu & dan lezen hier.
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.