Made in China kabels en stekkers

Gestart door neoguri, januari 05, 2021, 13:40:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

sjoek

En wat service betreft op ali is ook goed hoor van wat ik heb meegemaakt. Is iets stuk gewoon geld terug of er word gratis een nieuwe nagezonden.
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

TurboMarco

Goed daar kan ik niet over oordelen want ik heb nog geen problemen ondervonden.
Maar is het dan niet lastig wat betreft communicatie ? of gaat het in het Engels bijvoorbeeld vrij gemakkelijk?
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Ron_Z


JohnWx

Citaat van: Dennis E36 op januari 05, 2021, 23:25:19
Als je moedwillig een naam als Accuphase of Krell met identiek logo/lettertype op zo'n stekker zet ben je imitatie "meuk" aan het verkopen.

Verder zeg ik niet dat alles op ali rotzooi is uiteraard. Ik bestel er regelmatig, zelfs de nieren van mijn BMW heb ik er gekocht. €25 tov €150 origineel. De pasvorm/klikkers zitten niet zo strak als het origineel....rommel of meuk is het in dit geval ook, maar heb ze er nog steeds op zitten  :yes:


Zelfde als nakamichi pluggen prima pluggen voor dat geld maar nakamichi nog nooit een plug gemaakt
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

TurboMarco

Die pluggen heb ik ook en ben erg tevreden over.
De naam boeit mij eigenlijk niet eens ,al zetten ze er Unox op :lol:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

JohnWx

Citaat van: TurboMarco op januari 06, 2021, 11:59:32
Die pluggen heb ik ook en ben erg tevreden over.
De naam boeit mij eigenlijk niet eens ,al zetten ze er Unox op :lol:

Liever  :-D
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

sjoek

Communicatie is gewoon engels ja.. en ik heb een keer te weinig nakamichi pluggen ontvangen ik voor de grap bericht doen kreeg ik gratis 20 nieuwe nagestuurd :-D.
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

Audiophylia Nervosa

#22
Dat hele "Made in xxxx" circus is grote nep.

Merken waarvan op de apparatuur staat made in xxx (elk ander land dan China) laten dat naar alle waarschijnlijkheid wel daar produceren maar hoeven dat niet te vermelden.

Waarom ze dat niet hoeven te vermelden en er gewoon hun eigen land op kunnen vermelden is heel simpel.

Men laat voor 99% het product in China maken/produceren, laat het opsturen naar hun vestiging in het land van herkomst (Duitsland, Engeland, Frankrijk, Amerika enz.) en als het daar aankomt gebeurt het volgende.

De laatste kleine technische handeling (zekering plaatsen, bovenkap monteren, tweeter erin schroeven of wat dan ook) is bepalend om te kunnen melden waar het apparaat vandaan komt.

Dus na bijvoorbeeld het plaatsen van een zekering in het apparaat in Lutjebroek, dan is het apparaat "made in Holland" terwijl de rest (99%) van dit apparaat gewoon tegen een dagloon van € 2,50 in China is geproduceerd.

Made in Holland staat dan op het apparaat en op de doos.

Dus wees niet te snel blij met iets wat niet uit China komt want schijn bedriegt :wink:

Groeten,
Marcel
Audiophiles don't use their equipment to listen to music.

Audiophiles use music to listen to their equipment.


Audiophylia Nervosa

Dit is informatie welke ik bij het toenmalige Hobo filiaal in Zevenaar van de verkoper te horen kreeg toen ik navraag deed naar het audio merk Brock.

Dus ik denk wel degelijk een feit.


Verstuurd vanaf mijn VOG-L29 met Tapatalk

Audiophiles don't use their equipment to listen to music.

Audiophiles use music to listen to their equipment.

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

The Good Son

Op mijn accuboormachine staat "Made by Germany", ik moest gniffelen toen ik het las.

Vinyl_Fuchs

Ik word er eerder triest van. Nadat mijn Ray Ban montuur gebroken was, 2 nieuwe monturen besteld. Je voelt hem al aankomen: made in f.cking China. puke
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

JohnWx

Citaat van: Vinyl_Fuchs op januari 16, 2021, 18:54:51
Ik word er eerder triest van. Nadat mijn Ray Ban montuur gebroken was, 2 nieuwe monturen besteld. Je voelt hem al aankomen: made in f.cking China. puke

Waar dacht je dat veel van deze merken gemaakt worden van dit bedrijf uit Italië wat eigenaar is van RAY Ban
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Vinyl_Fuchs

Dank je, John. Maar zover was ik als volleerd internet-researcher ook al.  :wink:

Sorry voor mijn enigzins botte uitspraak: "Ik zie China als het gangreen van de wereld zoals we die nu kennen."
En alvast sorry aan het adres van mensen die met dit ziektebeeld te maken hebben (gehad).
Niet de schuld van de gewone Chinezen uiteraard, maar wel van wel van de Partij/ Chineze Elite en alle niet-Chineze multinationals die dit door de jaren heen (vanaf het einde van de Koude Oorlog) gefaciliteerd hebben tijdens het najagen van hun eigen winstbejag
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.