De set van KoenSUA, 6 jaar later

Gestart door KoenSUA, oktober 09, 2016, 10:46:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

KoenSUA

@nb dat dacht ik ook ja.
@ancien erg leuk een leeftijdsgenoot. Heb je topic bekeken erg mooi!!

Er zijn weer wat dingetjes bijgekomen o.a. 2 Guns N' Roses lp's (use your illusion 1 & 2), 2 Golden Earing cassettes.
Als laatste had mijn opa een Philips platenspeler op zolder staan (moet ik nog een kop voor zoeken...) en dat is natuurlijk voordeliger dan het aanschaffen van 1tje.
Het plan is om later (eind 2017 a begin 2018) te upgraden naar een Thorens TD 160, maar aangezien ik toch maar weinig lp's heb is een Philips een leuk begin.



Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk


NB

Lekker bezig. Het hoeft niet perse een Philips te zijn, er passen ook andere op meen ik.
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

sjoek

Citaat van: KoenSUA op december 10, 2016, 19:12:51
@Nb dat dacht ik ook ja.
@ancien erg leuk een leeftijdsgenoot. Heb je topic bekeken erg mooi!!

Er zijn weer wat dingetjes bijgekomen o.a. 2 Guns N' Roses lp's (use your illusion 1 & 2), 2 Golden Earing cassettes.
Als laatste had mijn opa een Philips platenspeler op zolder staan (moet ik nog een kop voor zoeken...) en dat is natuurlijk voordeliger dan het aanschaffen van 1tje.
Het plan is om later (eind 2017 a begin 2018) te upgraden naar een Thorens TD 160, maar aangezien ik toch maar weinig lp's heb is een Philips een leuk begin.



Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Mooie nieuwe aanwinsten  hello..
En met kop bedoel je een element voor de philips?

Waarom een thorens td 160 in de toekomst?
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

ancien

@KoenSUA , moet je zeggen mooi. 2238 klasse receiver, maar ben zo niet voor zwart. enkel st-7 hoort zo te zijn...

Mooi die platendraaier van Philips. Ik zou ERA-666 aanraden, is Frans, belt-driven en goedkoper dan die van Thorens. Ook kan ik je een Model 6300 van Marantz aanraden, aar de prijzen swingen de pan uit, daarom heb ik die nog niet.

Ik tikte vorig weekend via via een Model 150, holy-grail best of the best Marantz tuner gekocht voor een appel en een ei. Vandaag nieuwe lampen en papier in gestoken, beetje opgekuist, speelt weer als een parel.

Zit je op FB? kan ik je een videotje doorsturen van m'n sets. Groeten Laurenz
Marantz is my life -> mijn collectie: 3800+510M+150 / 4140 / 2325 / 120+1250 / 6300 / 4400 / 2245 / 110 Engraved Woodcased / 5220 / SE-1S Elektrostatic Headphones/ B&W DM2a / Audio Professional AP 30 / AP 60 / AP 70

KoenSUA

@sjoek bedoel dat gedeelte aan het eind van de arm. Dat is toch niet enkel het element? Toch?

De Thorens TD 160 lijkt mij een mooie platenspeler. Goed te upgraden. Als ik wil zou ik een kast kunnen (laten?) maken die dan weer meer bij de rest past.

@ancien daarom zal de volgende gewoon weer een grijze worden.
Liefst een 2275 die staat in het grijs perfect bij mijn 5220.

Dank voor je aanraden, zal mij er nog eens meer in verdiepen.

Zo'n 150 tuner lijkt mij ook wel een mooi juweeltje, echt prachtig zo'n scope.
Ik heb Fb, stuur je een pm.


Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk


KoenSUA

Citaat van: Nb op december 10, 2016, 19:42:36
Lekker bezig. Het hoeft niet perse een Philips te zijn, er passen ook andere op meen ik.
Ah oke. Zal eens kijken.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk


KoenSUA

Even niks gepost, maar er is alweer wat extra bijgekomen.
Een mooi paar B&W DM5 speakers.


Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk


bramdg

Citaat van: KoenSUA op januari 10, 2017, 19:22:36
Even niks gepost, maar er is alweer wat extra bijgekomen.
Een mooi paar B&W DM5 speakers.


Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk


SO NICE  :kwijl:
PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Clearaudio Emotion + Ortofon 2M Black
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart

NB

Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

KoenSUA

@bramdg tnx

@nb ze klinken erg fijn, goede weergave. Minder bass dan de DM4, maar wel een wat strakker laag. Gewoon erg fijne 2-weg speakers, ben er voor de prijs zekers tevreden mee.


Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk


sjoek

Daar gaat het om.. veel plezier er van HB
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

KoenSUA

Eergisteren een Thorens TD 150 MK2 gekocht.
Heb er samen met een vriend van mij meer dan 70 kilometer met de trein voor gereist, maar dat was het wel waard.

Er moeten nog veel dingen aan de Thorens gebeuren, maar dat komt wel goed.
Het riempje is gewoon op, maar de vering mag ook wel opgesteld worden (of vervangen...).
Verder mag er een nieuwe naald op, maar denk dat er een mooi Shure M97Xe element op komt. (Of iets anders?)
De plint is niet origineel, maar ik ga die ook vervangen waarschijnlijk door een custom exemplaar.

Als laatste de arm..

Op dit type zit standaard een TP13a arm. Weet nog niet of ik deze laat zitten of niet.
Iemand suggesties voor een andere arm? Rega RB250? Of toch maar een SME?

Foto's volgen nog.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk


xander32

Uhm, je stapt met een vriend op de trein, om 70 kilometer verder een dt te kopen, waar je vervolgens zo ongeveer alles aan dient te vernieuwen?  Logisch  :-D.


Citaat van: KoenSUA op januari 29, 2017, 07:56:29
Eergisteren een Thorens TD 150 MK2 gekocht.
Heb er samen met een vriend van mij meer dan 70 kilometer met de trein voor gereist, maar dat was het wel waard.

Er moeten nog veel dingen aan de Thorens gebeuren, maar dat komt wel goed.
Het riempje is gewoon op, maar de vering mag ook wel opgesteld worden (of vervangen...).
Verder mag er een nieuwe naald op, maar denk dat er een mooi Shure M97Xe element op komt. (Of iets anders?)
De plint is niet origineel, maar ik ga die ook vervangen waarschijnlijk door een custom exemplaar.

Als laatste de arm..

Op dit type zit standaard een TP13a arm. Weet nog niet of ik deze laat zitten of niet.
Iemand suggesties voor een andere arm? Rega RB250? Of toch maar een SME?

Foto's volgen nog.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

KoenSUA

Gratis OV-kaart :D. Vervangen valt nog wel mee en dan nog ben ik goedkoper uit dan een exemplaar wat in puike conditie verkeerd.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk


xander32

Ik volg jouw vorderingen in deze graag, ben benieuwd naar het eindresultaat  :yes:.

Citaat van: KoenSUA op januari 29, 2017, 09:18:40
Gratis OV-kaart :D. Vervangen valt nog wel mee en dan nog ben ik goedkoper uit dan een exemplaar wat in puike conditie verkeerd.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk