De Set van Jeroentje

Gestart door Jeroentje, oktober 04, 2016, 19:02:11

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

sjoek

Citaat van: Cornelis1921 op oktober 11, 2016, 20:21:36
Zie je wel, Jeroen, gewoon kinderlijk eenvoudig. :yes: Ziet er zo al gelikt uit.

:gp: +1
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

xander32

Strak hoor :yes:. Wel jammer dat de rechter speaker zo dicht in de hoek lijkt te staan. Maar ik zie wel dat ze netjes met hun front voor die van het meubel uitsteken :yes:. En het is natuurlijk jullie living; dan ontkom je vaak niet aan concessies. Dat is bij ons niet anders.

Kan je het geluid omschrijven en ben je geheel tevreden? Of zijn er nog zaken die je zou willen aanpassen?


Citaat van: Jeroentje op oktober 11, 2016, 19:42:36



Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Jeroentje

Tja.... het geluid. In stereo is het goed te noemen. De bas is, in tegenstelling tot RX8 reviews, niet bijzonder aanwezig. Redelijk strak en hoog en midden zijn erg goed te noemen. Als er winst te behalen is, zit het in de versterker. Een strakkere aansturing is mogelijk door 1: losse voor en eindversterker of 2: Pre amp op de SR6010 en een MM7025. Ik ga nog Bi-amping proberen.

Ik ben zeker niet ontevrede. Klassiek klinkt gewoon erg goed hierop. Als je naar bv Hang on to your love van Sade luistert is de bas zeker strakker te krijgen. Diep gaat ie wel. Luister naar : Be your love van Bishop Briggs.

In surround zijn de Radius 90 geschikt voor de effecten. Op het moment dat je naar een SACD luistert. BV Dark side of the moon. Dan kun je storen aan het geringe kast volume. Het komt er niet zo uit als bij de RX8. Logisch natuurlijk. De center is een generatie ouder als de RX en. Dit hoor je nauwelijks. Het verschil met de Bronze was extreem veel groter.

De BK gemini2 mist in mijn ogen het geweld wat nodig is om de RX8 te ondersteunen in films of SACD. Hij komt eenvoudigweg te kort. Ik ga eens op zoek naar een SVS zoals iemand hier schreef. Op MP staat nu een MA RSW12 te koop. Lijkt me ook wel wat.. al staat de bieding na 1 dag al ruim boven de 500 euro.

Dus. Samenvattend: Een tevreden stereo luisteraar en een bijna tevreden surround genieter.

De HDR170 is een prima sennheiser product zoals ik ze al 20 jaar ken. Goede geluidskwaliteit met een goede bouwkwaliteit.

Het mooiste is toch wel de DM8000 en de UD7007 beeldkwaliteit met de LG. Dit is weliswaar geen 4K maar wat een beeld. De UD schijnt nog beter te kunnen na een Cinemike upgrade. Het geld ga ik er niet voor over hebben. Het is al zo diep en helder met een geweldige verversingsrate.

De Bluesound heeft gewoon het gebruikers gemak wat je met een streamer wil hebben. |Ik heb 'm met digitale coat en analoog aangesloten. Ik hoor geen verschil

Gegroet, Jeroen
Anthem MRX740. UD7007, MA Gold 5.0 5G. Sony Bravia 65 AG9, SVS SB3000, Bluesound Node 2, Rocket 88

xander32

Je hebt er wel werk van gemaakt, wat een uitgebreide reactie :-).

Ik denk dat je gelijk hebt betreft de BK; de RX8 is een redelijk forse zuil met redelijk wat speaker oppervlak, zal redelijk laag gaan en een behoorlijke slam kennen. Dan moet je al een potente sub hebben wil je zo'n speaker aan de onderzijde aanvullen.

xander32




Iets voor jou? Wellicht het bass issue opgelost :-).

Zep

Citaat van: Jeroentje op oktober 12, 2016, 16:04:25
Ik ben zeker niet ontevrede. Klassiek klinkt gewoon erg goed hierop. Als je naar bv Hang on to your love van Sade luistert is de bas zeker strakker te krijgen. Diep gaat ie wel. Luister naar : Be your love van Bishop Briggs.

De BK gemini2 mist in mijn ogen het geweld wat nodig is om de RX8 te ondersteunen in films of SACD. Hij komt eenvoudigweg te kort. Ik ga eens op zoek naar een SVS zoals iemand hier schreef.

Het mooiste is toch wel de DM8000 en de UD7007 beeldkwaliteit met de LG. Dit is weliswaar geen 4K maar wat een beeld. De UD schijnt nog beter te kunnen na een Cinemike upgrade. Het geld ga ik er niet voor over hebben. Het is al zo diep en helder met een geweldige verversingsrate.

Jeroen, persoonlijk zou ik sowieso voor een gesloten sub kijken aangezien je ook muziek belangrijk vind. Er zijn veel mooie subs te koop, bij SVS krijg je wel veel "bang for the buck". Google eens voor de ervaringen.

Wat betreft de 4K vind ik het persoonlijk allemaal wat overtrokken, heb zelf een 65 inch 4K tv van Sony maar om nu te zeggen dat het zoveel beter is dan 1080p......mwa  :|
Wat dat betreft vond ik mijn Panasonic plasma in verhouding vele malen beter.....helaas brande deze iedere keer in  frusty
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

Jeroentje

Citaat van: xander32 op oktober 12, 2016, 20:06:05



Iets voor jou? Wellicht het bass issue opgelost :-).

Dan is inderdaad dat probleem opgelost. Helaas zijn dan 3 andere problemen geboren.
1: plaats 2:Geld 3:vrouw
Anthem MRX740. UD7007, MA Gold 5.0 5G. Sony Bravia 65 AG9, SVS SB3000, Bluesound Node 2, Rocket 88

Jeroentje

Citaat van: Zep op oktober 12, 2016, 20:09:17
Jeroen, persoonlijk zou ik sowieso voor een gesloten sub kijken aangezien je ook muziek belangrijk vind. Er zijn veel mooie subs te koop, bij SVS krijg je wel veel "bang for the buck". Google eens voor de ervaringen.

Wat betreft de 4K vind ik het persoonlijk allemaal wat overtrokken, heb zelf een 65 inch 4K tv van Sony maar om nu te zeggen dat het zoveel beter is dan 1080p......mwa  :|
Wat dat betreft vond ik mijn Panasonic plasma in verhouding vele malen beter.....helaas brande deze iedere keer in  frusty

Dit speelt idd door mijn hoofd. Ik zou alleen eens willen luisteren. Thuis....
Er komt vast binnenkort een mogelijkheid. Zoals altijd als je zoekt.
Anthem MRX740. UD7007, MA Gold 5.0 5G. Sony Bravia 65 AG9, SVS SB3000, Bluesound Node 2, Rocket 88

Jeroentje

En de kogel is door de kerk. Er is in Noorwegen een SVS SB2000 besteld. De BK Gemini2 gaat van het weekend op MP. Tevens heb ik een setje RXFX gevonden. De Radius 90HD gaan ook op MP.

Ik laat wel weten of dit een grote verbetering is.

Groet,
Anthem MRX740. UD7007, MA Gold 5.0 5G. Sony Bravia 65 AG9, SVS SB3000, Bluesound Node 2, Rocket 88

WilliamB

Mooie Sub, ik ben benieuwd naar je verslag  :yes:
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

xander32

Waarom bestellen in Noorwegen, terwijl er een NL leverancier ietwat minder noordelijk voorhanden is?
Deze ook gezien;

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=160154.msg2979245#msg2979245


:roll:


Citaat van: Jeroentje op november 23, 2016, 21:23:02
En de kogel is door de kerk. Er is in Noorwegen een SVS SB2000 besteld. De BK Gemini2 gaat van het weekend op MP. Tevens heb ik een setje RXFX gevonden. De Radius 90HD gaan ook op MP.

Ik laat wel weten of dit een grote verbetering is.

Groet,

Jeroentje

In Noorwegen is ie maar 640,- ten opzichte van 650,- 2de hands.
Daarbij black oak vind ik mooier en past veel beter bij de rest.
Anthem MRX740. UD7007, MA Gold 5.0 5G. Sony Bravia 65 AG9, SVS SB3000, Bluesound Node 2, Rocket 88

Zep

Citaat van: Jeroentje op november 23, 2016, 21:23:02
En de kogel is door de kerk. Er is in Noorwegen een SVS SB2000 besteld. De BK Gemini2 gaat van het weekend op MP. Tevens heb ik een setje RXFX gevonden. De Radius 90HD gaan ook op MP.

Heel mooie muzikale sub, heb deze ook gehad  :yes:
Zeker bij lsound aangekocht?
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

Jeroentje

Yep.. mooie aanbieding. Hij was 710,- en gisteren ineens 640,- En nu uitverkocht. Net op tijd dus.
Anthem MRX740. UD7007, MA Gold 5.0 5G. Sony Bravia 65 AG9, SVS SB3000, Bluesound Node 2, Rocket 88

Jeroentje

De RXFX hangen. Dit geeft een veel rustiger geluidsbeeld. De Radius 90 is toch geen goede combi als je dit je dit hoort. Ik heb alle speakers nu op small gezet in de SR6010. De BK die er nu nog staat kan dit niet echt bijhouden.
Maandag komt de SVS. Dan beschrijf ik het resultaat.
Anthem MRX740. UD7007, MA Gold 5.0 5G. Sony Bravia 65 AG9, SVS SB3000, Bluesound Node 2, Rocket 88