+++ Streaming audio +++

Gestart door xander32, januari 10, 2016, 20:37:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Toxiq

En hoe leg je dat dan uit als die klant vraagt:

Klant: waarom lacht u zo naar me ?

Taxi: Ehh, ik zoek nog een sponsor voor 5 meter kabel

Klant: oh, u rijd elektrisch ?

die stapt via de de dichtstbijzijnde deur weer uit want met 5 meter kabel elektrisch rijden kom niet ver :-)  :schater:

Toxiq

VRAAGJE:

Deezer streamed ook FLAC, is dat niet (direct) af te spelen op mijn SR7008 (toch ?) dus, vooralsnog gebonden aan spotify voor het online streamen van muziek (want ik ga voorlopig geen aanvulling kopen voor dat streamen)

Nu lees ik online:

Like the rest of music streaming services, Spotify uses compressed audio files so that you can stream and download music without pauses or interruptions. Streams are in OGG (Ogg Vorbis) at 96 kbps on mobile, 160 kbps for so-called "High" quality on mobile and 320 kbps on mobile and computers for Premium subscribers.


Nou gebruik ik spotify alsvolgt

Thuis netwerk

Via de marantz app kies ik op mijn telefoon de versterker, schakel deze in en ga via de internet button en het vervolgens getoonde menu naar Spotify, door daar op te klikken opent spotify

Ik ga dan met het radar icon in de rechterbovenhoek naar instellingen, daar scroll ik naar beneden en kies voor verbinden met apparaat
Daar staat dan de SR7008, die connect ik, ik start muziek en hopla....

Maar nu vraag ik me af
worden de streams dan met 96 kbps, 160 kbps of met 320 kbps naar de versterker gestuurd ?

xander32

Dat ligt er aan of je al dan niet een Premium abbo hebt. Alleen bij een Premium abbo beschik je over de hoogste kwaliteit.

En betreft flac, dat format moet geen enkel probleem zijn lijkt mij. Maar of je bv Deezer direct kan streamen vanaf de SR, dat weet ik niet, dat zou in de handleiding moeten staan. Kan dat niet, dan heeft het m.i. weinig zin om dat vervolgens vanaf een device te doen via bt of airplay, want dan blijft er weinig over van de kwaliteit.

Al eens nagedacht over een nas? Daarop kan je muziek zetten in een hogere kwaliteit, bv flac of wav en deze vanaf daar streamen naar de SR.

Toxiq

Ik heb inderdaad een premium abbonement, maar de vraag is meer welke word er bewandeld, geef ik met spotify de versterker opdracht een bestand op te halen/af te spelen en is dat 320kbps
OF
Haald de telefoon het van spotify op en stuurt het naar de versterker en is dat dan bijv 160 kbps

Nas heb ik (4 stuks) maar daar is natuurlijk lang zo veel muziek niet voor handen

xander32

Indien Spotify connect en het Premium abbo, zou het m.i. de hoogste kwaliteit moeten zijn.

Citaat van: Toxiq op oktober 19, 2019, 16:20:31
Ik heb inderdaad een premium abbonement, maar de vraag is meer welke word er bewandeld, geef ik met spotify de versterker opdracht een bestand op te halen/af te spelen en is dat 320kbps
OF
Haald de telefoon het van spotify op en stuurt het naar de versterker en is dat dan bijv 160 kbps

Nas heb ik (4 stuks) maar daar is natuurlijk lang zo veel muziek niet voor handen

Kempenaartjes

Een draadje van ruim een jaar oud, maar denk toch dat het hier thuis hoort.

Via een buurforum werd ik erop gewezen dat Hifi.NL een powerbuy heeft weten te regelen bij TIDAL.

2 jaar Tidal voor €200,- https://hifi.nl/artikel/29547/HIFI-Powerbuy-voor-Tidal-geslaagd-bestel-nu-24-maanden-voor-200-euro.html

Voor nieuwe en bestaande leden. Wij hebben er gebruik van gemaakt als bestaand lid.

Doe er je voordeel mee :-D

sonsan

#396
Wie kan mij op een eenvoudige manier uitleggen hoe het streamen nu eigenlijk werkt. Ik ben al op het www gaan zoeken maar wat ik wil weten kom ik niet tegen.

Ik kan op twee manieren streamen, met de SR7007 d.m.v. Spotify Connect en via een Arcam rPlay streamer. Die laatste werkt met DTS Play-Fi en kan ook met b.v. BubbleUpnp overweg. Uiteraard beide apparaten aangesloten met een ethernetkabel.

Ik wil weten hoe dit werkt: Ik open met mijn Android mobiel de DTS app Play-Fi en zoek de playlisten van mijn Qobus abbo. De app 'ziet' de Arcam streamer en kan dan de playlist afspelen.

Nu weet ik niet welke rol mijn mobiel hierin heeft. Is het mobiel nu enkel een soort 'afstandsbediening" en haalt de Arcam de bestanden zelf van het net of stuurt het mobiel de bestanden door die de Arcam dan afspeelt? Dat laatste zou erg belastend zijn voor het batterij en data verbruik van de mobiel. (ik heb een Onbeperkt data abonnement dus dat speelt niet zo)

Deze vraag geld hetzelfde voor de Spotify Connect via de Marantz.

En om het helemaal verwarrend te maken, ik had bij Arcam de vraag neergelegd hoe de rPlay met BubbleUpnp omging. Krijg ik dit (vertaalde) antwoord:

" Het is mogelijk om Bubble te gebruiken, maar de RPLAY zal niet dezelfde feedback geven als verwacht, omdat het niet is ontworpen om ermee te werken. Vanwege het feit dat het mobiele apparaat de track naar PCM zal weergeven om naar de RPLAY te verzenden in plaats van deze te decoderen, kan de audiokwaliteit ook worden beïnvloed. Wat beter is, zal een kwestie van persoonlijke voorkeur zijn."

Uit dit antwoord lijkt het alsof het mobiel de bestanden download en naar de rPlay stuurt.....
Marantz SR7013 met Aircom T8 - Marantz PM8003 - Cambridge Audio MXN10 - iFi iPower - Dune HD Max - Mordaunt Short Performance 6 front + rear -  MS Mezzo 5 - BK P12-300SB-PR sub - Van Damme UP-LCOFC Hifi speakerkabels - Supra SPC - Panasonic 65ST50

Faxe

Met Spotify connect gaat de data niet via je telefoon maar direct naar je streamer. Je telefoon is dan alleen maar de afstandsbediening. Qobuz heeft een vergelijkbaar systeem. Volgens mij ondersteunt je streamer dat alleen niet.

sonsan

Met de Arcam maak ik contact via Play-Fi waarmee ik toegang krijg tot Qobuz.
Ik bedenk me dat ik zou kunnen uitproberen als ik tijdens het afspelen via Play-Fi de telefoon uit zet. Stopt de muziek dan is de mobiel degene die download.
Marantz SR7013 met Aircom T8 - Marantz PM8003 - Cambridge Audio MXN10 - iFi iPower - Dune HD Max - Mordaunt Short Performance 6 front + rear -  MS Mezzo 5 - BK P12-300SB-PR sub - Van Damme UP-LCOFC Hifi speakerkabels - Supra SPC - Panasonic 65ST50

sonsan

Zowel BubbleUpnp als Play-Fi, beide met de koppeling met Qobuz, uitgeprobeerd terwijl ik de telefoon uitzet tijdens het afspelen van de muziek.
Wat ik niet verwachtte gebeurde. BubbleUpnp bleef doorspelen met de telefoon een tijdje uit, Play-Fi stopte na een aantal seconden.

Dan zou de voorlopige conclusie kunnen zijn, anders dan Arcam zegt, dat bij het gebruik van BubbleUpnp de data door de streamer zelf wordt opgehaald en dat bij het gebruik van Play-Fi de mobiel dat doet.

Dan snap ik dit gedeelte van het antwoord van Arcam niet wat ze over BubbleUpnp zeggen: " Vanwege het feit dat het mobiele apparaat de track naar PCM zal weergeven om naar de RPLAY te verzenden in plaats van deze te decoderen, kan de audiokwaliteit ook worden beïnvloed."
Marantz SR7013 met Aircom T8 - Marantz PM8003 - Cambridge Audio MXN10 - iFi iPower - Dune HD Max - Mordaunt Short Performance 6 front + rear -  MS Mezzo 5 - BK P12-300SB-PR sub - Van Damme UP-LCOFC Hifi speakerkabels - Supra SPC - Panasonic 65ST50