"Blind testen" geluidskwaliteit Mp3 128, 160, 192, 320 kb/sec WAV, FLAC, AIFF.

Gestart door jwx, mei 30, 2013, 10:23:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mountainbiker

Citaat van: Zoldar op mei 30, 2013, 23:20:50
zelfs bezopen met mijn rug naar de set hoor ik en 8 vrienden van mij het verschil tussen spotify en gewoon CD. ik zeg: ga naar de KNO arts om je oren uit te laten spuiten voor 10.000 euro.
Welke kwaliteit heeft de cd? 128,256,320? :wink:
versterker NAD D3020
Quart 390 versie 1

xander32

Bij een heel aantal van deze testen, vraag ik mij na het lezen van de wijze van testen en diens uitkomst, steevast af of de personen in kwestie uberhaupt wel kunnen luisteren en/of zij niet alleen blind waren gedurende de test maar ook nog eens doof(-stom)  8-).

Cornelis1921

Citaat van: xander32 op mei 31, 2013, 06:59:19
Bij een heel aantal van deze testen, vraag ik mij na het lezen van de wijze van testen en diens uitkomst, steevast af of de personen in kwestie uberhaupt wel kunnen luisteren en/of zij niet alleen blind waren gedurende de test maar ook nog eens doof(-stom)  8-).

Kom, kom, Robert, niet zo aanmatigend, dit is wel heel erg pot verwijt de ketel.
Groetjes, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

xander32

Citaat van: Cornelis1921 op mei 31, 2013, 07:09:22
Kom, kom, Robert, niet zo aanmatigend, dit is wel heel erg pot verwijt de ketel.
Groetjes, Cor.
Cor, inhoudelijk sta ik volledig achter hetgeen ik schreef.

Maar ik weet ook dat het luister-ervaringen betreffen. En onderwijl heb ik wel geleerd dat iemands ervaren, zijn of haar gelijk is, dat kan nooit juist of onjuist zijn. Dat neemt niet weg dat ik er voorts niets van kan vinden 8-).

xander32


JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Citaat van: Maus op mei 31, 2013, 02:01:59
Dan word het gitaartje heel slisperig en nep, de stem gaat ook heel gek doen vooral de S en T.

dat herken ik niet  :-(
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Citaat van: xander32 op mei 31, 2013, 06:59:19
Bij een heel aantal van deze testen, vraag ik mij na het lezen van de wijze van testen en diens uitkomst, steevast af of de personen in kwestie uberhaupt wel kunnen luisteren en/of zij niet alleen blind waren gedurende de test maar ook nog eens doof(-stom)  8-).

het zijn mensen die dezelfde passie als jij hebben dus ik denk niet dat ze doof zijn bij die  GRÜNE :angel:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

wat is het nut soms van vergelijken / testen ?



luister nu Spotify om wakker te worden met koffie op mijn Creative T40 speakers en geniet gewoon van de muziek




http://www.youtube.com/watch?v=nLH3uBVuHUU

doet iemand een test en dan word het opgenomen met een GSM  frusty


om maar even aan te duidden wat is het nut ervan
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Whisper.nl

Citaat van: xander32 op mei 31, 2013, 06:59:19
Bij een heel aantal van deze testen, vraag ik mij na het lezen van de wijze van testen en diens uitkomst, steevast af of de personen in kwestie uberhaupt wel kunnen luisteren en/of zij niet alleen blind waren gedurende de test maar ook nog eens doof(-stom)  8-).

stupid +1

Wat ik mis op welke set de cd is beluisterd.

Ik lees een aantal maal "op mijn Ipod vond ik de cd best wel leuk klinken en kon geen verschil enz."
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Whisper.nl

De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Zoldar

ik meen het echt. omdat ik met een paar vrienden op een landal huisje ging pokeren. met een reciever erbij en een laptop konden afwisselend spotify aan zetten en een flac bestandje streamen over een stel infinity boxjes uit het jaar nul. en zelfs dan hoorden we het met onze zatte hooffen het verschil tussen en crap spotify bestandje en gewoon een CD bestandje.

was trouwens geen spotify premium.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

JohnWx

Citaat van: Zoldar op mei 31, 2013, 22:09:37
ik meen het echt. omdat ik met een paar vrienden op een landal huisje ging pokeren. met een reciever erbij en een laptop konden afwisselend spotify aan zetten en een flac bestandje streamen over een stel infinity boxjes uit het jaar nul. en zelfs dan hoorden we het met onze zatte hooffen het verschil tussen en crap spotify bestandje en gewoon een CD bestandje.

was trouwens geen spotify premium.

Zat  :-o niet geloofwaardig wel veel lol en winst gemaakt  :wink: :lol:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

TurboMarco

En ik hoor met mijn zatte hoofd geen verschil tussen Mieke Telkamp en Gerard Joling .

Moet ik wel zeggen dat ik dan heel erg flink in de olie zit  clown1
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)