welke marantz cd speler??????????

Gestart door T.Neut, mei 13, 2013, 22:28:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

T.Neut

Wat is de kwaliteit van een cd6000 ose?

Wat ik zo lees op internet zijn de oude dac,s van phillips de beste.
Deze worden nu nog steeds gebruikt.
Marantz SR7005, marantz cd7300 2x KEF IQ70, SB500 surround speakers, technics SB-C 500 center speaker, samsung eu40D7000, samsung bd5500, mede8er 500X2

JohnWx

Citaat van: T.Neut op mei 14, 2013, 15:23:39
Wat is de kwaliteit van een cd6000 ose?

Wat ik zo lees op internet zijn de oude dac,s van phillips de beste.
Deze worden nu nog steeds gebruikt.

Die worden al heel lang niet meer gebruikt  :-) en het gaat om meer dan alleen de chip
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

renes59

Citaat van: T.Neut op mei 14, 2013, 15:23:39
Wat is de kwaliteit van een cd6000 ose?

Wat ik zo lees op internet zijn de oude dac,s van phillips de beste.
Deze worden nu nog steeds gebruikt.
Die is heel goed, kunnen geen sacd's in daarom heb ik een sa7001 erbij gekocht. Je kunt het verschil komen luisteren tussen een cd60, cd6000ose, 963sa (Philips) en een sa7001.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

T.Neut

Heb een keus kunnen maken.

Ik ben nu in het bezit van een geweldig spelende Marantz CC-3000.

Gekocht bij de kringloop winkel. Jawel.
Voor €25,00 ongecontroleerd.
Ik denk ik doe de gok bij defect repareer ik hem wel zelf.

Thuis aangesloten en:
geweldig wat een geluid, hij werkt perfect en ziet er van binnen keurig uit.
Geen stof te bekennen, lade gaat soepel open en dicht.

Getest naast mijn oude yamaha CDC 575 met gelijke cd in beide spelers.

Aangesloten op mijn SR7005 naast elkaar.
Dus lekker luisteren met de knop van cd naar aux en terug.

De yamaha klonk al heel gedetailleerd, beter dan een sony cdp 530 die ik ff thuis had, (ook van de kringloop.
Dus de sony maar weer terug (bdw €4,00 en volgens afspraak retour als deze niet zou bevallen.)

Maar dan vergelijk met de marantz.

Jezu...... wat een verschil.

Daar gaat de yamaha ten onder wat een geluid komt er uit de CC3000 gedetailleerd zuiver strak ruimtelijk.
Mijn vader vind dure apparatuur maar niets jammer van het geld.
Na het luisteren van diverse cd,s vond hij de marantz redelijk, (goed voor zijn doen) maar toen we zijn favoriet Roger Whittaker erin deden deed hij na een paar tonen de versterker harder.

Geweldig wat klinkt dit goed, hij moest zowaar een traantje wegpinken zo mooi vond hij het klinken hello hello notworthy ik hoor hem in het midden zingen en geluid ook van achteren komen merkt hij op (surround stond uit gewoon stereo)

en dat voor een speler van de kringloop.
Mijn vader had ineens en ander idee bij een goede (dure) instalatie.

Waar ik minder over ben is dat er geen ab geleverd werd bij de cc3000 jammer vooral bij het zoeken naar bepaalde nummers. Maar goed je kunt niet alles hebben.

Iemand interesse in een Yamaha cdc 575 inclusief ab???????
Marantz SR7005, marantz cd7300 2x KEF IQ70, SB500 surround speakers, technics SB-C 500 center speaker, samsung eu40D7000, samsung bd5500, mede8er 500X2

JohnWx

Citaat van: T.Neut op juni 01, 2013, 01:02:52
Heb een keus kunnen maken.

Ik ben nu in het bezit van een geweldig spelende Marantz CC-3000.

Gekocht bij de kringloop winkel. Jawel.
Voor €25,00 ongecontroleerd.
Ik denk ik doe de gok bij defect repareer ik hem wel zelf.

Thuis aangesloten en:
geweldig wat een geluid, hij werkt perfect en ziet er van binnen keurig uit.
Geen stof te bekennen, lade gaat soepel open en dicht.

Getest naast mijn oude yamaha CDC 575 met gelijke cd in beide spelers.

Aangesloten op mijn SR7005 naast elkaar.
Dus lekker luisteren met de knop van cd naar aux en terug.

De yamaha klonk al heel gedetailleerd, beter dan een sony cdp 530 die ik ff thuis had, (ook van de kringloop.
Dus de sony maar weer terug (bdw €4,00 en volgens afspraak retour als deze niet zou bevallen.)

Maar dan vergelijk met de marantz.

Jezu...... wat een verschil.

Daar gaat de yamaha ten onder wat een geluid komt er uit de CC3000 gedetailleerd zuiver strak ruimtelijk.
Mijn vader vind dure apparatuur maar niets jammer van het geld.
Na het luisteren van diverse cd,s vond hij de marantz redelijk, (goed voor zijn doen) maar toen we zijn favoriet Roger Whittaker erin deden deed hij na een paar tonen de versterker harder.

Geweldig wat klinkt dit goed, hij moest zowaar een traantje wegpinken zo mooi vond hij het klinken hello hello notworthy ik hoor hem in het midden zingen en geluid ook van achteren komen merkt hij op (surround stond uit gewoon stereo)

en dat voor een speler van de kringloop.
Mijn vader had ineens en ander idee bij een goede (dure) instalatie.

Waar ik minder over ben is dat er geen ab geleverd werd bij de cc3000 jammer vooral bij het zoeken naar bepaalde nummers. Maar goed je kunt niet alles hebben.

Iemand interesse in een Yamaha cdc 575 inclusief ab???????

verschil ligt waarschijnlijk aan de uitgang spanning of de Yamaha had een gebrek/probleem
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Maus


T.Neut

Nee twee identieke van billy joel.

Als ik jullie opmerkingen zo lees zijn jullie van mening dat de yamaha een gelijke sound moet geven als de marantz.

Marantz SR7005, marantz cd7300 2x KEF IQ70, SB500 surround speakers, technics SB-C 500 center speaker, samsung eu40D7000, samsung bd5500, mede8er 500X2

Paul

Citaat van: T.Neut op juni 01, 2013, 21:47:32
Nee twee identieke van billy joel.

Als ik jullie opmerkingen zo lees zijn jullie van mening dat de yamaha een gelijke sound moet geven als de marantz.
Er zijn leden die wel verschillen horen en leden die beweren dat er geen verschillen zijn, zeg maar voldoende stof opleveren om dit forum levendig te houden.    :-D
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

100%Marantz

Als je zo enthousiast bent met je aanwinst is het het belangrijkste en voor dat geld kan je niets beter hebben.

Veel luisterplezier :yes: hello hello
marantz, what else?

T.Neut

Beste lezers.

Na een tijdje met de cc3000 te hebben geluisterd deze ingeruild voor een CD7300.

In het begin van deze topic gedacht aan de cd6000 OSE maar na zoeken de CD7300 gevonden.

in vergelijking weer een vooruitgang tov de CC3000.
details zijn stukken beter.

Voor de mensen die zeggen geluid is geluid zou ik zeggen kom langs en luister.
Marantz SR7005, marantz cd7300 2x KEF IQ70, SB500 surround speakers, technics SB-C 500 center speaker, samsung eu40D7000, samsung bd5500, mede8er 500X2

xander32

Citaat van: T.Neut op maart 23, 2014, 22:32:38
Beste lezers.

Na een tijdje met de cc3000 te hebben geluisterd deze ingeruild voor een CD7300.

In het begin van deze topic gedacht aan de cd6000 OSE maar na zoeken de CD7300 gevonden.

in vergelijking weer een vooruitgang tov de CC3000.
details zijn stukken beter.

Voor de mensen die zeggen geluid is geluid zou ik zeggen kom langs en luister.
Geluid is zeker geen geluid; ik geniet veel meer van een goed album op mijn geluidsinstallatie dan van die Apache die twee wekelijks boven de tuin hangt  :-D.

Maar ik begrijp wat je bedoelt te zeggen. Zelf heb ik gelijke ervaringen betreft cdp's, daarin zitten duidelijk hoorbare verschillen. Zo hebben ze/we hier op het forum eens een viertal Marantz cdp's met elkander vergeleken; de uitkomst daarvan was verhelderend.