Nostra's woonkamer luister set (in opbouw)

Gestart door Nostra, juni 15, 2019, 21:27:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Nostra

Update nieuws!

Normaal gezien komt morgen mijn eerste headphone amp toe.

Ik ben voor de xduo mt 602 gegaan.

2 mooie buisjes in de voorversterking en klasse a eindversterking.

Ik ben ook op zoek naar een betaalbare set Klipsch RB75 speakers voor de 2de set af te maken.  shutup

Geen haast bij en ik kijk de kat wel wat uit de boom hiervoor  :lol:

Emiel77

Nice :-D
Maar dan ga ik toch gokken...

De 602, gaat dat echt iets toevoegen op headphone gebied?
En de RB75, die worden als monitors gebruikt dan gok ik? lijkt me niet echt een optimale normale luister optie voor full range zonder sub in mijn ogen iig.

Meen een tijd geleden eens iets gelezen te hebben over Yamaha Monitors die eigenlijk best lekker waren met het eerlijk weergeven van de soundstage, zelf geen ervaring met Klipsch of Yamaha speakers ook...

Ja ik denk dan idd aan een DJ setup, 2 SL-1200's dr tegenaan en wie weet wat nog meer :-D

Anyway, benieuwd naar de ervaringen 8-)
Marantz PM8006 | Marantz ND8006
Technics SL-1210GR | Ortofon Concorde Century
Quadral Signum 70 | Quadral Qube CS10
Apple Mac mini M2 | Apple iPad Pro M1
AudioQuest DragonFly Cobalt
Sennheiser HD 660S | Sennheiser Momentum 3
LG 55" Oled C1 | Apple TV 4K

Nostra

Citaat van: Emiel77 op november 03, 2023, 22:52:51Nice :-D
Maar dan ga ik toch gokken...

De 602, gaat dat echt iets toevoegen op headphone gebied?
En de RB75, die worden als monitors gebruikt dan gok ik? lijkt me niet echt een optimale normale luister optie voor full range zonder sub in mijn ogen iig.

Meen een tijd geleden eens iets gelezen te hebben over Yamaha Monitors die eigenlijk best lekker waren met het eerlijk weergeven van de soundstage, zelf geen ervaring met Klipsch of Yamaha speakers ook...

Ja ik denk dan idd aan een DJ setup, 2 SL-1200's dr tegenaan en wie weet wat nog meer :-D

Anyway, benieuwd naar de ervaringen 8-)

Ik denk van wel. Zei het dat de 6jn buisjes wel iets van warmte toevoegen. Heb hier vroeger al wat ervaring mee op gedaan door mijn buis voorversterker van douk audio. Klasse a versterking is natuurlijk een persoonlijk stokpaardje  redface

Natuurlijk een beetje tube rolling in de toekomst  HB . Ga ik met de magnat mc1 ook doen  8-) . Plan is van op termijn gold lion te steken.

De rb75 gaan inderdaad als monitors gebruikt worden op de magnat. Vergis je wel niet aan die kleine opdonders. Zijn de kleine broertjes van de rf7. Compression driver als tweeter (zelfde van de rf7) en 8 inch woofer. Gaat genoeg zijn voor wat ik wil doen  :wink:

Als je voor een DJ set terug wil gaan, kan je maar 1 ding zeggen Emiel, doen  HB  HB  HB


Nostra

De xduoo mt 602 eens goed uitgetest via de gsm.

De lampjes in combinatie met de klasse a versterking zijn echt een topper! HB

Scheiding van de instrumenten en grote soundstage en dit op een gitzwarte achtergrond. Wat ik enorm verbazingwekkend vind op een chinees toestel van deze prijsklasse.

Ben meer dan tevreden van mijn goedkoop hoofdtelefoon versterkertje  hello

Nostra

En nog meer head-fi nieuws.

Sinds vandaag in het bezit van een Philips Fidelio x2hr open back headphone.

Deze kunnen kopen voor een prikje in nieuwstaat  HB .

Eerste indrukken zijn geweldig. Deze kan zo mee met de b&w p7.  pompom

Nooit gedacht dat ik ook een head-fi liefhebber ging worden...  shutup

Nostra

deze week even tijd gehad om mijn Magnat MC1 SACD reciever eens uit te testen op de Klipsch RP600M speakers.

 :-o  :-o  :-o

totally flabbergasted!

De klank die uit de RP600's komt is fenomenaal te noemen  HB .

Ik had de Magnat voor een tijdelijke oplossing gekocht maar dit is een blijvertje.  hello


Ondertussen ook nog een Oehlbach bi tech bi wire kabel in absolute nieuwstaat gekocht voor een prikje voor de 2de installatie.  8-) Nu nog de plugjes veranderen en ik ben een tevreden man  :schater:

NB

Leuk ding die Magnat, met zo'n buisje voor een raampje.
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

Nostra

Citaat van: NB op december 23, 2023, 11:24:34Leuk ding die Magnat, met zo'n buisje voor een raampje.

dank NB!

het is echt een high end dingetje.

Ik ben al enkele keren aangenaam verrast geweest van Magnat de laatste jaren  :-D

Nostra

nog wat kabel nieuws  :evil:

Heb me in single wire een Oehlbach Twin Mix 1 aangeschaft per lopende meter voor een prikkie en zelf afgewerkt naar zelfs betere kwaliteit als bij Oehlbach  HB 

Kan ik in de toekomst makkelijker single wire speakers ook beluisteren

Nostra

Nog een update of 2 ondertussen.

De Marantz dv7001 is verkast naar mijn broer. Maar enkele dagen nadien toch terug op zoek naar een Marantz SACD speler  redface .

Ook een 2de Norstone esse vinyl gescoord zodat alles mooi kan gezet worden hoe ik het voor ogen heb.

Hopelijk binnenkort de installatie van de cave

JohnWx

Citaat van: Nostra op februari 21, 2024, 17:55:01Nog een update of 2 ondertussen.

De Marantz dv7001 is verkast naar mijn broer. Maar enkele dagen nadien toch terug op zoek naar een Marantz SACD speler  redface .

Ook een 2de Norstone esse vinyl gescoord zodat alles mooi kan gezet worden hoe ik het voor ogen heb.

Hopelijk binnenkort de installatie van de cave


hoezo terug was broer niet blij en wat voor SACD zoek je of gewoon mijn moto de duurste voor "wening"
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Emiel77

Citaat van: JohnWx op februari 21, 2024, 18:47:03hoezo terug was broer niet blij en wat voor SACD zoek je of gewoon mijn moto de duurste voor "wening"

Ik gok een Belgisch - Nederlands misverstandje...

DV7001 is verkast naar de broer en is er waarschijnlijk blij mee, maar nu wil Nostra graag weer een Marantz SACD speler...

Duurste voor weinig is altijd een sport, maar gezien de mogelijkheden niet buiten bereik.

Persoonlijk heb ik geen SACD's dus een gewone cd speler, heb wel een vinyl focus wat met de huidige setup erg lekker klinkt :-D

Streaming doen we ook uiteraard, maar de High Res hype... nope ik geloof er niet in, normaliseer de volumes en vergelijk, naar mijn mening weinig winst dan, meer genot uit vinyl en het feitelijk opzetten van een plaat en muziek echt luisteren :-D  klein uitstapje, maar ach, das mijn beleving :-D

SACD is gok ik WAV format? much better than hig res streaming dan, uitgaande van goede masters 8-)
Marantz PM8006 | Marantz ND8006
Technics SL-1210GR | Ortofon Concorde Century
Quadral Signum 70 | Quadral Qube CS10
Apple Mac mini M2 | Apple iPad Pro M1
AudioQuest DragonFly Cobalt
Sennheiser HD 660S | Sennheiser Momentum 3
LG 55" Oled C1 | Apple TV 4K

Nostra

Citaat van: Emiel77 op februari 21, 2024, 22:20:49Ik gok een Belgisch - Nederlands misverstandje...

DV7001 is verkast naar de broer en is er waarschijnlijk blij mee, maar nu wil Nostra graag weer een Marantz SACD speler...

Duurste voor weinig is altijd een sport, maar gezien de mogelijkheden niet buiten bereik.

Persoonlijk heb ik geen SACD's dus een gewone cd speler, heb wel een vinyl focus wat met de huidige setup erg lekker klinkt :-D

Streaming doen we ook uiteraard, maar de High Res hype... nope ik geloof er niet in, normaliseer de volumes en vergelijk, naar mijn mening weinig winst dan, meer genot uit vinyl en het feitelijk opzetten van een plaat en muziek echt luisteren :-D  klein uitstapje, maar ach, das mijn beleving :-D

SACD is gok ik WAV format? much better than hig res streaming dan, uitgaande van goede masters 8-)

klopt, broer is er immens blij mee. Hij zat er dan ook al meer dan 2 jaar op te azen  :schater: 

SACD is nog betere kwaliteit dan WAV. Ook sommige SACD's spelen 5.1 af.

Heb spijtig genoeg het verschil van SACD met gewone CD's nog niet kunnen beluisteren door de verhuis.

Nostra

Zo heren,

Aangezien de Marantz dv7001 verkast is naar mijn broer en in er instant spijt van had, mij dan maar een andere SACD speler gezocht.

Deze keer een stapje hoger namelijk de Marantz dv9500.


Emiel77

Marantz PM8006 | Marantz ND8006
Technics SL-1210GR | Ortofon Concorde Century
Quadral Signum 70 | Quadral Qube CS10
Apple Mac mini M2 | Apple iPad Pro M1
AudioQuest DragonFly Cobalt
Sennheiser HD 660S | Sennheiser Momentum 3
LG 55" Oled C1 | Apple TV 4K