Nostra's woonkamer luister set (in opbouw)

Gestart door Nostra, juni 15, 2019, 21:27:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Nostra

Het is iets kleins, maar voor mij enorm belangrijk.

Vandaag 2 originele Ortofon Concorde doosjes (de rode velours) aangeschaft. Dit voor de gold en de mk2 Elite in te bewaren.

Ook nog het flightcasetje erbij genomen dat ook bij deze advertentie stond. Altijd handig.

Vinyl_Fuchs

Altijd belangrijk om het (totaal-)plaatje kompleet te maken. Herkenbaar.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

Emiel77

zeker niet onbelangrijk, de kleine nice to haves om het compleet te maken :-D
Marantz PM8006 | Marantz ND8006
Technics SL-1210GR | Ortofon Concorde Century
Quadral Signum 70 | Quadral Qube CS10
Apple Mac mini M2 | Apple iPad Pro M1
AudioQuest DragonFly Cobalt
Sennheiser HD 660S | Sennheiser Momentum 3
LG 55" Oled C1 | Apple TV 4K

Nostra

Citaat van: Vinyl_Fuchs op april 12, 2023, 22:18:54Altijd belangrijk om het (totaal-)plaatje kompleet te maken. Herkenbaar.
Ik wou me eerst zo een vitrinekastje van op AliExpress in acryl aanschaffen (wel de premium houten versie) maar voor hetzelfde geld heb ik nu 2 originele Ortofon doosjes en een originele Ortofon Concorde flightcase.

Dan is de keuze toch snel gemaakt denk ik dan.

Maar ik ben blij dat ik niet de enige ben met die ocd gedachte  :gp:

Nostra

Citaat van: Emiel77 op april 12, 2023, 22:41:16zeker niet onbelangrijk, de kleine nice to haves om het compleet te maken :-D

Ik hou wel van die details persoonlijk...

Maakt het nog meer compleet en echt af.

Emiel77

Heb bij de Concorde Century trouwens een erg mooi wit opbergdoosje gekregen met zwart fluwelen bekleding... altijd handig om de Century in op te bergen mocht er nog een upgrade komen ook 8-)
Marantz PM8006 | Marantz ND8006
Technics SL-1210GR | Ortofon Concorde Century
Quadral Signum 70 | Quadral Qube CS10
Apple Mac mini M2 | Apple iPad Pro M1
AudioQuest DragonFly Cobalt
Sennheiser HD 660S | Sennheiser Momentum 3
LG 55" Oled C1 | Apple TV 4K

Nostra

Citaat van: Emiel77 op april 12, 2023, 22:50:36Heb bij de Concorde Century trouwens een erg mooi wit opbergdoosje gekregen met zwart fluwelen bekleding... altijd handig om de Century in op te bergen mocht er nog een upgrade komen ook 8-)

Is die upgrade nog nodig dan  :wink: ?

Emiel77

Hahaha ehm nee voorlopig zeker niet :-D
Of ik moet al en goede deal tegen komen voor een Nagaoka MP-500 H 8-)
Marantz PM8006 | Marantz ND8006
Technics SL-1210GR | Ortofon Concorde Century
Quadral Signum 70 | Quadral Qube CS10
Apple Mac mini M2 | Apple iPad Pro M1
AudioQuest DragonFly Cobalt
Sennheiser HD 660S | Sennheiser Momentum 3
LG 55" Oled C1 | Apple TV 4K

Nostra

Citaat van: Emiel77 op april 12, 2023, 22:58:01Hahaha ehm nee voorlopig zeker niet :-D
Of ik moet al en goede deal tegen komen voor een Nagaoka MP-500 H 8-)
Zal wel op je pad komen. Maar het is ook altijd leuk om van naald te wisselen  :-D 

Nostra

Doosjes zijn binnen.

Vandaag ook luister sessie bij audio kammeraad gehad en was even  :-o ...

Hij heeft nieuwe kabels steken namelijk de wireworld Silver Eclipse. Wat een vette sound  HB !

Nu eerst moet ik mijn eigen set nog eens horen want 600€ ongeveer voor een halve meter RCA vind ik toch wat overdreven...

Anyhow volgende maand weer klus tijd! Ga kabel aan de meter bestellen voor de 2de set  :-D

Emiel77

Hmm bekabeling, gevoelig onderwerp :-D
Maar.. als het jou wat brengt, gewoon lekker doen 8-)

En indeed, eerst ff luisteren naar eigen set zonder, daarna eens testen ook.
Marantz PM8006 | Marantz ND8006
Technics SL-1210GR | Ortofon Concorde Century
Quadral Signum 70 | Quadral Qube CS10
Apple Mac mini M2 | Apple iPad Pro M1
AudioQuest DragonFly Cobalt
Sennheiser HD 660S | Sennheiser Momentum 3
LG 55" Oled C1 | Apple TV 4K

Nostra

Citaat van: Emiel77 op april 21, 2023, 23:10:28Hmm bekabeling, gevoelig onderwerp :-D
Maar.. als het jou wat brengt, gewoon lekker doen 8-)

En indeed, eerst ff luisteren naar eigen set zonder, daarna eens testen ook.

We hebben ab de wireworld Silver Eclipse en de chord Shawline tegen elkaar gezet. Normaal zou de Shawline mijn vdh's naar huis moeten spelen maar aangezien het geluid van de shawlines nogal toe geknepen was tov de wireworld twijfel ik toch. Mijn vdh's hebben mijn installatie tezamen met de qed xt25 performance bi wire volledig de installatie geopend qua klank. Precies of er viel een dik laken van de speakers.

En ja ik ben een gelover van het kabelgebeuren. Sommige verschillen zijn kleine nuances maar andere zijn dat en nacht.

Ik heb zelf ook al verschillende RCA kabels uitgetest en dat uittesten doe ik wel graag. Alsook tweaken van een set.

Anyhow zal nog niet voor direct zijn. Het gemis van mijn set wordt wel met de dag groter

Emiel77

Snap het punt van testen en dat er verschillen zijn ook, maar 600 euri voor een interlinkje gaat mij echt te ver...
Kan goed zijn dat ik speaker kabels hier nog eens ga vervangen voor verzilverd, gewoon om te testen :-D  verwacht er geen wonderen van ook.

En nee, heb geen standaard interlinks meer ook, alles shielded van Inakustik, ja verschil gehoord, bevalt goed :-D

Speakers hebben 2,52 OFC, gaat prima.

Streaming is ook zoiets... heb nu alles lokaal staan, 4000+ albums en het klinkt beter voor mij nu, geen idee of dit mede veroorzaakt wordt door de DragonFly ook trouwens :-D

Anyway, nu happy met het geheel :-D

Sluit toekomstige testen ook niet uit trouwens 8-)
Marantz PM8006 | Marantz ND8006
Technics SL-1210GR | Ortofon Concorde Century
Quadral Signum 70 | Quadral Qube CS10
Apple Mac mini M2 | Apple iPad Pro M1
AudioQuest DragonFly Cobalt
Sennheiser HD 660S | Sennheiser Momentum 3
LG 55" Oled C1 | Apple TV 4K

Nostra

Citaat van: Emiel77 op april 24, 2023, 00:17:38Snap het punt van testen en dat er verschillen zijn ook, maar 600 euri voor een interlinkje gaat mij echt te ver...
Kan goed zijn dat ik speaker kabels hier nog eens ga vervangen voor verzilverd, gewoon om te testen :-D  verwacht er geen wonderen van ook.

En nee, heb geen standaard interlinks meer ook, alles shielded van Inakustik, ja verschil gehoord, bevalt goed :-D

Speakers hebben 2,52 OFC, gaat prima.

Streaming is ook zoiets... heb nu alles lokaal staan, 4000+ albums en het klinkt beter voor mij nu, geen idee of dit mede veroorzaakt wordt door de DragonFly ook trouwens :-D

Anyway, nu happy met het geheel :-D

Sluit toekomstige testen ook niet uit trouwens 8-)

Je denkt toch niet dat ik voor een interlink 600 euries ga betalen Emiel  :schater:  :schater:  :schater: ?

Een 2dehandse Silver of gold Eclipse zie ik wel zitten als ik 2 identieke kan vinden.  :wink:

Als je speaker kabels wilt, de oehlbach bi tech bi wire zijn echt top voor hun geld.  HB

Maar dan moet je wel bi wire binding posts hebben natuurlijk  redface

Emiel77

#494
Bi Wire heb ik niet zo veel mee, kan ook niet met de Signum 70 :-D
De Signums worden dan wel weer met Oehlbach 2,52 OFC met aan beide kanten de Oehlbach Solution Banana stekkers gevoed.
Interlinks hier allemaal InAkustik Premium (shielded).

Wat bekabeling betreft relatief goedkoop, als ik me niet vergis ca. 550 Euri totaal.

Nog steeds geen klagen over het geluid ook.

Wie weet doe ik nog een keer een wissel naar andere speakers met bi wie posts... kan altijd nog he.
Marantz PM8006 | Marantz ND8006
Technics SL-1210GR | Ortofon Concorde Century
Quadral Signum 70 | Quadral Qube CS10
Apple Mac mini M2 | Apple iPad Pro M1
AudioQuest DragonFly Cobalt
Sennheiser HD 660S | Sennheiser Momentum 3
LG 55" Oled C1 | Apple TV 4K