Laptop geluid via BT naar SR6015

Gestart door infoforivo, december 17, 2022, 12:44:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

infoforivo

Ik ondervind steeds problemen met de bluetooth.
Mijn laptop kan ik verbinden met de receiver en daar wordt het geluid afgespeeld.
Op het moment dat de laptop of receiver uit is geweest, lukt het heel moeilijk om weer verbinding te krijgen.
Alles moet ik weer opnieuw instellen en vaak lukt het niet en ben ik er na een poging of 5 wel klaar mee.
Is er iets wat ik kan instellen in de receiver of laptop zodat de BT verbinding onthouden wordt? Ik gebruik geen andere BT apparaten.

Hoewie Loewie

Hoi. BlueTooth is toch altijd een beetje een fragiele verbinding. De afstand tussen zender en ontvanger kan maar een paar meter zijn en zelfs dan valt het nog af en toe weg (tussen mijn laptop en ontvanger zit slechts 2,5 meter). Ook mag er zich niks tussen zender en ontvanger bevinden. Mijn ervaring is wel dat een gemaakte verbinding (en die het laatst is gebruikt), automatisch weer wordt gelegd bij een volgende keer. Gebeurd dat niet automatisch, dan is de verbinding vanaf mijn computer wel snel weer gemaakt.

Hoe groot is bij jou de afstand tussen zender en ontvanger en zit er wellicht iets tussen wat de verbinding verstoord?

Receiver 2216 1515 - Tuner 2050 ST-50 - Deck 5010 SD1015
Setups: PM-KI Pearl Lite-PM6005-CD5005 / PM5004-CD5004-ST6003 / SR5023-CD5003
Heul veul Superscope Website: www.superscopeaudio.nl

infoforivo

De afstand is ongeveer 2,5 meter. Als de verbinding er eenmaal is, dan blijft die ook wel goed.

Frits Denon

Ik heb een Dragonfly Red in de USB van mijn PC en dan met een 3 meter kabel naar de versterker op de aux ingang. Top geluid.
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

CBdicX

Ik heb eigenlijk niets "draadloos" wat audio/video betreft.
Met draad werkt altijd, ok, niet altijd even makkelijk maar het werkt altijd 100%

Heb een Sennheiser soundbar gehad, SVS Pro subwoofers, Denon app, allemaal k#t met peren !!
Continu dat het apparaat "niet gevonden" kan worden, nou, daar staat ie, ik zie em toch.......of dat er opnieuw gepaired moet worden  :evil:  violent1

Doe mij maar een draad  :yes: 

RHK

Citaat van: CBdicX op januari 08, 2023, 07:54:54
Ik heb eigenlijk niets "draadloos" wat audio/video betreft.

Ik heb dat ook zo, nooit geen problemen. Draadloos van laptop naar tv gaat wel prima. En draadloos opladen van mn smartphone in de auto ook.  :yes:
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

CBdicX

#6
Citaat van: RHK op januari 08, 2023, 08:24:48
Ik heb dat ook zo, nooit geen problemen. Draadloos van laptop naar tv gaat wel prima. En draadloos opladen van mn smartphone in de auto ook.  :yes:

Ik zit altijd te klooien met draadloos, en natuurlijk werkt het in een aantal gevallen wel goed.
Op mijn werk hoor ik ook alleen maar gezeik over voornamelijk BT.
Dat wat ik had met de Sennheiser heeft mij doen besluiten dat ding terug te sturen, ondanks dat het een perfecte soundbar is voor Dolby Atmos gebruik.
Een die Denon app en de SVS app rommelen ook maar wat aan, dan weer verbinding, dan weer niet, waardelooos.
Maar lekker als het goed werkt.

RHK

druk wifi verkeer kan ook BT beinvloeden.
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

CBdicX

Citaat van: RHK op januari 08, 2023, 09:24:32
druk wifi verkeer kan ook BT beinvloeden.

Er vliegt zoveel door de lucht aan frequenties dat er wel eens wat botst.
Zal alleen maar meer worden, dus doe mij maar draadjes.

RHK

Citaat van: CBdicX op januari 08, 2023, 09:34:20
Er vliegt zoveel door de lucht aan frequenties dat er wel eens wat botst.
Zal alleen maar meer worden, dus doe mij maar draadjes.

En ook daar kan interferentie optreden, tenzij je (dure) afgeschermde kabels gebruikt, maar ik vind het wel best zo.
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

CBdicX

#10
Citaat van: RHK op januari 08, 2023, 12:25:58
En ook daar kan interferentie optreden, tenzij je (dure) afgeschermde kabels gebruikt, maar ik vind het wel best zo.

Top, ziet er net zo professioneel uit als bij mij thuis  :-D
Nee, dan die toestanden om zelfs de speakerkables van de grond af te houden........ :-o

Hier een Furutech NCF Booster.
Performance-enhancing Connector and Cable Holder NCF Booster Signal Cable Riser RCA/XLR Stabilizer.

Schijnt echt een wow effect te geven, ja, als je naar je bankrekening kijkt  :-D  :-D

RHK

 8-) Er stoort bij mij wel meer dan alleen een kabel  :-D

Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

CBdicX

Citaat van: RHK op januari 08, 2023, 12:51:01
8-) Er stoort bij mij wel meer dan alleen een kabel  :-D

Oh, laat mij gokken, ze heeft 2 ........................  :-D