De set van Marantz 81

Gestart door Marantz 81, april 05, 2009, 22:22:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

WilliamB

#1440
Vandaag op luisterbezoek geweest bij Marantz 81.

Omdat ik mijn tomtom-advies negeerde arriveerde ik 20 min later.....
Arjan maakte de deur open met een big smile, en bij binnenkomst zag ik Leo al op de bank zitten.
Zijn SET zag er erg indrukwekkend uit, met zijn twee Dynaudio`s.

Maar eerst een bakje koffie.
Wat mij gelijk opviel was dat het geluid goed in balans is, met een laag volume.
Laag, midden en hoog was goed hoorbaar.
"Wouw" die Dynaudio`s gaan echt ZEER laag.

Ik wilde vandaag ook een vergelijk maken met mijn UD7006 en zijn SA-11, dus had ik mijn UD meegenomen.
Mijn eerste indruk van mijn UD was niet slecht, maar toen Arjan de CD liet horen op zijn SA-11,  ging er een wereld open.
Laag was nu veel meer  aanwezig,  en het complete geluid was nu veel dynamischer.
We hebben het maar bij een lied gehouden, en verder alles beluisterd via zijn speler.
Leo had ook een test CD meegenomen van Mutrox.  En hebben wat testen gedaan, om te kijken hoe goed of slecht ons gehoor nu was.
En Arjan gehoor was een stuk beter dan van Leo en mij (leeftijd ???).
We hebben verder de Cd's Biuss, Nils Lofgren,  Emma Shapplin, Trijntje,  The Dali CD,
George Michael,  Secret Garden en Michael Jackson beluistert.
Om de beurt wisselde Leo en ik van stoel,   om in het midden te zitten van zijn SET.
Deze dag was ook extra speciaal, omdat ik zit te denken aan een upgrade in mijn eigen huidige SET.
Heb zelf de KEFQ90 en denk dat ik deze in de toekomst een keer ga vervangen, en de Dynaudio`s van Arjan zijn hier een goede kandidaat.
Was hier ook erg van onder de indruk.
Ook ben ik van plan om een CD speler te gaan kopen, naast mij UD.

Arjan het was vandaag weer erg gezellig en heb zeer  genoten.
Bedankt voor je gastvrijheid,  drankjes en broodjes.
Groet,William


Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Zoldar

Leuk verslag!

Goed om te horen wat voor verschillen je hoort tussen de spelers. De Focus zetten een stevig fundament neer.

Toevallig vorige week kunnen luisteren naar de nieuwe Dynaudio Focus 160. Dit zijn monitors uit dezelfde serie. Cd van Yello op en die kleine rakkers kunnen ongehoord hard en zuiver spelen. Wat opviel is dat Dynaudio een wat andere keuze heeft gemaakt qua hoog en dynamiek voor de nieuwe serie. Het is allemaal wat meer forward en fris, zonder die prachtige verfijning uit het oog te verliezen. Aanraders.

Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

WilliamB

Ja ik vond ze ook erg super klinken.
Mooi laag  notworthy

Ga deze zeker overwegen voor mijn upgrade.
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

xander32

Citaat van: Zoldar op februari 18, 2012, 22:22:37
Leuk verslag!

Goed om te horen wat voor verschillen je hoort tussen de spelers. De Focus zetten een stevig fundament neer.

Toevallig vorige week kunnen luisteren naar de nieuwe Dynaudio Focus 160. Dit zijn monitors uit dezelfde serie. Cd van Yello op en die kleine rakkers kunnen ongehoord hard en zuiver spelen. Wat opviel is dat Dynaudio een wat andere keuze heeft gemaakt qua hoog en dynamiek voor de nieuwe serie. Het is allemaal wat meer forward en fris, zonder die prachtige verfijning uit het oog te verliezen. Aanraders.

:roll:

Ik wil dus zeker de 260 en/of 340 gaan luisteren :yes:.

Shepherd Moon

ff bij gebeend hier, die dyn's die je nu hebt  :kwijl:
Altijd ook fan van geweest, ben trouwens ook als het geld weer wat makkelijker voor handen is ook altijd van plan geweest een koppeltje dyn's aan te schaffen voor zuiver de stereo-set om ze verder te leren kennen.

Gewoon al omdat ze me in de car audio altijd al zo hebben bekoord van klankmatige eigenschappen en emotie dat die kunnen weergeven  :kwijl:

Je hebt er al duidelijk veel plezier mee heb ik de indruk  :wink:
Marantz set: PM-14 KI , CD-17 KI , ST-17, M-CR603
Speakers: B&W 704 , 705 , HTM-7, Matrix 2 series 2, Dali Zensor 1
Sub: REL R-505
HT-set: Denon ACV-A1 SE upgrade, Pio BPD-LX91, Behringer FBP-1124
Voeding: Monster HTS1000,

Marantz 81

#1445
Ja bedankt ze bevallen idd erg goed de speakers  :-) die gaan niet meer weg  :wink:

Als het mogelijk is zou ik toch een setje overwegen  pompom



Eindelijk een cd gevonden die ik echt moest hebben gewoon , ruim 20 euro voor een 2de hands uit 1994 ,maar wel helemaal netjes en had er ook nog meer voor betaald als dat had gemoeten  :wink: deze cd had Lo vorig jaar zomer meegenomen toen die hier kwam luisteren  :yes:

joep

Ondanks mijn aangeboren bescheidenheid mag ik toch wel weer zeggen dat ik voor de zoveelste keer weer eens gelijk had.


http://www.hifi.nl/tweedehands/tekoop/128713/Marantz-ST-15S1-fmamdab-tuner.html

Marantz 81


JohnWx

we hebben het over een tuner toch
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

drees62

Waar gaat dit over, heb ik iets gemist? Die bescheidenheid vind ik wel meevallen hoor Joep  :-D :wink:


Citaat van: joep op februari 26, 2012, 17:40:18
Ondanks mijn aangeboren bescheidenheid mag ik toch wel weer zeggen dat ik voor de zoveelste keer weer eens gelijk had.


http://www.hifi.nl/tweedehands/tekoop/128713/Marantz-ST-15S1-fmamdab-tuner.html

Janver

Citaat van: Marantz 81 op februari 26, 2012, 17:34:26
Ja bedankt ze bevallen idd erg goed de speakers  :-) die gaan niet meer weg  :wink:

Als het mogelijk is zou ik toch een setje overwegen  pompom



Eindelijk een cd gevonden die ik echt moest hebben gewoon , ruim 20 euro voor een 2de hands uit 1994 ,maar wel helemaal netjes en had er ook nog meer voor betaald als dat had gemoeten  :wink: deze cd had Lo vorig jaar zomer meegenomen toen die hier kwam luisteren  :yes:

Ik heb deze cd, Alegria,  via Marktplaats voor 6 Euro gekocht; nog geen maand geleden. nieuwstaat!

Eerste nummer is super, de rest weet ik nog niet zo.

gr.

Jan

Hier kan uw reclame staan!

cz79


Marantz 81

Citaat van: cz79 op februari 26, 2012, 18:25:49
MP staat vol met deze CD

Wou hem eigenlijk nieuw hebben ,kwam hem tegen toen ik cd,s aan het bestellen was bij bol ,2de hands nooit gezocht ,nou ja ik heb hem in ieder geval voor de hoofdprijs clown1

Marantz 81

Citaat van: Janver op februari 26, 2012, 18:19:04
Ik heb deze cd, Alegria,  via Marktplaats voor 6 Euro gekocht; nog geen maand geleden. nieuwstaat!

Eerste nummer is super, de rest weet ik nog niet zo.

gr.

Jan

Vindt de meeste nummers goed ,maar 1 en 3 de beste


Marantz 81

Begrijp het ook niet helemaal ,maar goed zie topic in bronnen ( welke tuner )

Citaat van: drees62 op februari 26, 2012, 18:12:37
Waar gaat dit over, heb ik iets gemist? Die bescheidenheid vind ik wel meevallen hoor Joep  :-D :wink:


Citaat van: joep op februari 26, 2012, 17:40:18
Ondanks mijn aangeboren bescheidenheid mag ik toch wel weer zeggen dat ik voor de zoveelste keer weer eens gelijk had.


http://www.hifi.nl/tweedehands/tekoop/128713/Marantz-ST-15S1-fmamdab-tuner.html