qua klank

Gestart door thom, april 11, 2007, 17:33:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

thom

wat maakt volgens jullie marantz anders dan anderen merken qua klank gezien? wat zijn de sterke punten en wat zijn de minderen punten?(zover die er zijn natuurlijk :-D)

Stadium III

Ja wat maakt hem goed en slecht
Het is denk ik je eigen smaak dat marantz bevalt !
Verder kies je je speaker erop uit en match je met marantz
Verder is marantz wel een makkelijk merk wat zich met veel merken laat matchen !

Ik ben er voor gegaan omdat ik het makkelijk vindt en de sound lekker is !

Stadium III
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

thom

maar bedoel wat de versterker zelf afgeeft. als je op de zelfde speakers bijv. eerst marantz zet e dan h/k zul je best verschil merken van hoe het aangestuurt word.

TurboMarco

Mijn ervaring is dat Marantz over het algemeen vrij neutraal klinkt met een lichte kleuring in het middengebied,een H/K met name de oudere modellen kleuren behoorlijk met een heel dynamisch mid/laag waardoor het hoog wat mat overkomt.
Ikheb eens een Sonneteer beluisterd die wat klank heel dicht bij de door mij geliefde PM95 komt,echter als het gaat om overall performance (zeker op hogere volumes) laat die Sonneteer het wel snel afweten.
In het verleden heb ik een PM80 afgeschilderd als zijnde een mietje,er was op dat moment sprake van een totale mismatch met mn toenmalige speakers (Visaton Audience) want het geheel klonk iel,dunnetjes en met een heel rommelig laag,ik heb deze amp later op een JK optima speaker gehad en was enigzins te pruimen maar verre van top!
Jaren later blijkt een PM80 het bijzonder goed te doen met mn huidige (blijvers) EX4 speakers,met andere woorden de klank word nog steeds bepaald door de keuze speakers.
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)