SR5004 aansluiten op lcd tv

Gestart door danny47, juli 29, 2010, 19:15:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

danny47

Ik heb sinds een aantal dagen een SR 5004 en een CD6003 aangeschaft en er zijn 2 b & W 685 en een B & W sub op aangesloten, ik ben zeer tevreden over het geluid, ik heb echter wel een vrag over het aansluiten, ik ben overal aan het zoeken geweest, op internet, in de gebruiksaanwijzing, maar ik zal er wel overheen lezen.
Ik krijg alleen het geluid van de tv op de Marantz met een analogen kabel met 2 tulp, maar het moet toch ook met een HDMI of optische kabel kunnen? met HDMI lukt het me ook niet, met optisch kabeltje heb ik het nog niet geprobeert, maar zal dat wel lukken en hoe ziet die optische kabel er precies uit? Ik heb hiervoor altijd analogen versterkers gehad en ik wilde met de receiver ook geluid van mijn laptop en mp3's enz. afspelen, vandoor dat ik nog onbekend ben ik digitale versterkers.

Marvin

Heb je een decoder voor digitale tv of is het analoog?

danny47

Ik heb een Humax digitale decoder, die zit op de tv aangesloten met een scart, de humax heeft geen HDMI en een mediaplayer die ook op de tv zit aangesloten met HDMI , eigenlijk wil ik alleen maar het geluid van de tv naar de receiver en zodoende dan geluid over de luidsprekers als ik dat wil, ook van dvd die ook met hdmi naar de tv gaat.

todiroy

Welke uitgangen heeft jouw TV?
SR4003
PM8003
SA7003
BD7004
2x MA500
MF M1 DAC
Sonos zp90

danny47

3 keer hdmi, optische en scart

Marvin

Dan zou je waarschijnlijk de optische uitgang op je receiver kunnen aansluiten.

danny47

en waar moet de versterker dan op staan, of vind ie vanzelf de tv? het probleem nu is dat via de tulpstekkerverbinding nu, de volumeknop heel ver open moet, om normaal geluidsnivo te krijgen,is dat via een optische verbinding beter dan?

Marvin

Dan zal er ergens iets niet goed staan gok ik, maar dat weet ik niet zeker.
Ja dat zal digitaal aangesloten beter zijn, wel even in het menu van de receiver aangeven welke ingang je gebruikt voor de bron. Dus in het menu de bron TV linken aan de digitale ingang van je keuze.

danny47

oke, dat zal ik eens uitproberen morgen, bedankt zover

danny47

Ik heb een optisch kabeltje aangesloten en het geluid loopt wel synchroon met de tv, maar is nog steeds een heel stuk te zacht, ik heb de receiver gelinkt aan de tv, kan ik nog iets doen om het geluid meer op normaal nivo te krijgen?

Stadium III

Volume van de tv verhogen geen optie ?
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

danny47

Heb ik gedaan, maar dan staat de volume van de recorder ( het geluid van de tv loopt via digitale recorder ) zo hoog, dat als ik een keer de receiver niet gebruik en het geluid weer via de tv loopt de speaker van de tv er zowat uitvliegen. erg lastig dus, maar ik begrijp dat verder niemand op dit forum hier last van heeft? zou het dan aan de tv liggen? een lcd van Samsung, is wel al 3 jaar oud, maar moet toch kunnen?

Marvin

Heeft je decoder van de digitale tv geen optische uitgang?

danny47

als het goed is, is S/PDIF optisch? dan zit die erop, zal dat beter gaan denk je?

Marvin

Ik denk het wel, proberen kan natuurlijk geen kwaad...  :-)