zin of onzin bi-ampen PM15S1

Gestart door scalie, april 21, 2012, 09:25:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

scalie

Hallo,
Ik ben nieuw op het forum. Ik zit met een vraag? Het is reeds enkele malen de revue gepasseerd, maar ik vraag me af of het de moeite is om te bi-ampen met twee pm15s1 versterkers.
Mijn hifi set bestaat uit de pm 15s11+sa15s1+st15s1 dan nog een draaitafel clearaudio emotion en een olive 03 mediaplayer. usher BE718 luidsperkers.
Ik zou nu eventueel van plan zijn om een tweede versterker te plaatsen. Maar mijn vraagt blijft? zal het een duidelijk verschil maken. Mijn Usher vragen nogal veel power.
Of moet ik zoals sommige beweren eerder voor een pm11 gaan?

JohnWx

Ik vind het niet nodig en denk dat je geen verschil zal horen

Het is een speaker met 88db als rendement en de Marantz die je hebt kan dat makkelijk aan

Er zullen vast mensen zijn die anders beweren maar hebben mij nog nooit kunnen overtuigen.



hier wat meer info over bi-ampen:


http://www.hififorum.nl/index.php?topic=21154.0
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

joep

Zou als ik jou was echt naar een PM11 gaan. Daar hoef ik niet lang over na te denken.

JohnWx

Citaat van: joep op april 21, 2012, 09:54:37
Zou als ik jou was echt naar een PM11 gaan. Daar hoef ik niet lang over na te denken.


Wat zou dat meer of beter doen Joep, waar moet ik aan denken/horen
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

joep

Moet ik met een hoop woorden als overgewicht, stabiel, rust, etc. etc. komen. Allemaal van die onduidelijke termen. Beter is het gewoon te gaan luisteren. En te vergelijken, hoewel je dat als je naar de prijs kijkt eigenlijk weer niet mag doen. Maar laat ik het zo zeggen een PM-11 kan best een versterker zijn voor het leven terwijl je met een PM-15 blijft rondkijken. Dus eigenlijk ben je op de lange duur met een PM-11 goedkoper uit. Voor mij was een PM-11 dan ook een versterker waar ik heel goed mee kon leven. (tot het toch weer begon te kriebelen).

JohnWx

Citaat van: joep op april 21, 2012, 10:25:20
Moet ik met een hoop woorden als overgewicht, stabiel, rust, etc. etc. komen. Allemaal van die onduidelijke termen. Beter is het gewoon te gaan luisteren. En te vergelijken, hoewel je dat als je naar de prijs kijkt eigenlijk weer niet mag doen. Maar laat ik het zo zeggen een PM-11 kan best een versterker zijn voor het leven terwijl je met een PM-15 blijft rondkijken. Dus eigenlijk ben je op de lange duur met een PM-11 goedkoper uit. Voor mij was een PM-11 dan ook een versterker waar ik heel goed mee kon leven. (tot het toch weer begon te kriebelen).


thx


als ik dit zo lees ga ik toch weer van geen verschil overtuiging over op het gevoel wat ik vroeguhhh wel had dat er wel verschil was en vooral rust op welk nivo ook mmmmmmmmmmm

rust = controle ?


Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

WimPeu

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

WimPeu

Ik heb onlangs bij W&W Audio (Usher dealer) de 718E op een set Nagra PMA mono's gehoord en nou kende ik deze 718 wel want het waren de ingeruilde van Andre. Maar zoals ze daar klonken had ik ze nog niet eerder gehoord. Vermogen en controle voegt wel degelijk iets toe zeker bij de 718BE die gewoon met een krachtige stabiele versterker pas echt tot leven komen. Dan is de PM15 gewoon niet de krachtpatser die dat kan.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

WimPeu

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

WimPeu

Citaat van: John Wx op april 21, 2012, 10:56:39
ooit demo gehoord bij Harry van Dalen

En.....wat vond je er van. Man man ze lieten die Ushers zingen..ik kende ze niet terug..zou spontaan een setje kopen..
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

SB_Marantz

Citaat van: WimPeu op april 21, 2012, 10:51:42
Ik heb onlangs bij W&W Audio (Usher dealer) de 718E op een set Nagra PMA mono's gehoord en nou kende ik deze 718 wel want het waren de ingeruilde van Andre. Maar zoals ze daar klonken had ik ze nog niet eerder gehoord. Vermogen en controle voegt wel degelijk iets toe zeker bij de 718BE die gewoon met een krachtige stabiele versterker pas echt tot leven komen. Dan is de PM15 gewoon niet de krachtpatser die dat kan.

Verklaar je nader Wim.
''Zoals ze daar klonken'' heeft m.i. een ''heel klein beetje'' met de akoestiek te maken.

Ik begrijp steeds minder van die vermogen en controle uitspraken.

Wel eens van tegen EMK gehoord?  :wink:



Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

WimPeu

Zal zeker met de akoestiek te maken hebben gehad alhoewel die nou niet bepaald top is in die drukke luisterruimte daar. Verklaren kan ik het niet en ben zelf ook uiterst nuchter en terughoudend in dit soort zaken. Kan alleen zeggen wat ik ervoer.

Maar heb nu al vele malen ervaren dat ik met meer vermogens ook een soort van controle hoor. Valt me elke keer op dat als ik normaal aan te sturen speakers hoor op hoge vermogens versterkers ik altijd de kracht voel en hoor...met een beetje placebo erbij en je bent weer een hoop centen armer.. :-D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

SB_Marantz

Ik ken het placebo effect van een dikke versterker maar al te goed.  clown1
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM