Marantz cd14

Gestart door Vanhal, juni 22, 2007, 10:43:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Stadium III

Dat breng meer duidelijkheid !  :-D

En geld is op net 46 inch lcd gekocht ! HB
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Bernard Hi-5

#76
...

MadVillain

Zelf heb ik het idee dat je voor 400 niet echt een interessante dac zult vinden.....

Bearke65

Citaat van: MadVillain op december 14, 2008, 17:28:04
Zelf heb ik het idee dat je voor 400 niet echt een interessante dac zult vinden.....

ik zie inderdaad geen DAC van 400 Euri's het niveau halen van de geupgrade Cd-14 ...
Marantz CD-14 Tentlabs mod
Densen B-200 vv/ 2 x B-300 ev
Avalon Avatar
Netkbl: 5 x Siltech Signature Ruby Hill
Interlinks:
Siltech Forbes Lake
1 x Siltech SQ-110 Mk II SATT
1 x Siltech SQ-110 Mk I
Ls kabel: MIT 750 S3
PS Audio Quintet

HiFi gek

Citaat van: Bearke65 op december 14, 2008, 18:56:06
ik zie inderdaad geen DAC van 400 Euri's het niveau halen van de geupgrade Cd-14 ...


Hallo Bert .

Dat is lang geleden zeg , wij spraken elkaar per telefoon rond de zomer .

Leuk dat de modificatie aan de CD14 zo enorm goed heeft uitgepakt voor jouw .
Dan heb je ook nog die Avalon speakers gekocht , je herkent de oude installatie zeker niet meer terug ?

Zoals ik je verteld heb zijn de Siltech Ruby Hill netsnoeren inmiddels al een maand of drie in mijn bezit .
Heb inmiddels ook een Siltech Forbes Lake (G5) interlink beluisterd , dat verschil is ook groot .

Groeten  EDWIN  B

cheese

Citaat van: Bearke65 op december 13, 2008, 10:25:01
Beste mensen

Zoals al aangegeven heb ik een aantal maanden geleden mijn CD14 laten upgraden met een Tentlanbs clock en een hele reeks verbeteringen laten aanbrengen in de vorm van hoogwaardige condensatoren en andere componenten in de analoog- en voedingssectie.

Het resultaat mag er zijn, is absoluut een understatement. Het overall smooth karakter van de standaard uitvoering blijkt eigenlijk een sluier te zijn die met name de hoge frequenties versmeert alsmede ook het lage enigszins wollig maakt. Het verschil met de oude situatie is enorm groot. De geupgrade versie laat het hoog tot in het hoogste hoog moeiteloos oplossen zonder ook maar enige vorm van scherpte. het hoog lijkt niet alleen grenzeloos naar boven door te lopen maar klinkt ook nog eens zeer levensecht.

Het laag gaat een hele etage dieper en is volledig verlost van de traagheid het omfloerste van de standaad versie.
Het oplossend vermogen van de speler is aanzienlijk toegenomen hetgeen zich manifesteert in een beeld dat niet alleen veel transparanter is dan de standaard versie maar ook nog eens veel dieper en breder wordt neergezet.

Samengevat: ik ken mijn speler niet meer terug en raad iedereen die in het bezit is van een Cd-14 deze te voorzien van deze upgrade als serieus alternatief voor vervanging. Mijn indicatie (proefondervindelijk) is dat Cd-14 zich na de upgrade meten kan met spelers in de prijsklasse tot ongeveer 3000 Euro.

AJ


Hallo bearke,

Zou zon upgrade ook wat zijn voor mijn cd 17 mk II of eerst gaan kijken voor een cd 14 ....

gr cheese
Primare SPA21, Primare cd21,Totem Staff,canton plus xl
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge

Bearke65

Citaat van: cheese op augustus 23, 2009, 10:30:44

Hallo bearke,

Zou zon upgrade ook wat zijn voor mijn cd 17 mk II of eerst gaan kijken voor een cd 14 ....

gr cheese
Hoi Cheese

Het verschil tussen de CD17 MkII en de CD14 is groot, ik heb ze beide gehad. Na zo'n upgrade gaat een CD17 beter klinken, maar of hij daarna het niveau haalt van de "gewone" CD14 is moeilijk te zeggen.
Persoonlijk zou ik eens gaan kijken voor een CD14, dan verkoop je de CD 17 voor ongeveer hetzelfde geld als de upgrade destijds bij mij kostte (ik meen iets van 450 Euro). Dan héb je al een dijk van een speler en als je die later nog eens gaat voorzien van een upgrade dan maak je nog een flinke stap. Het is bij mij in ieder geval meer dan de moeite waard geweest, de speler gaat er de eerste jaren niet meer uit!
Veel plezier!

Grtzz AJ
Marantz CD-14 Tentlabs mod
Densen B-200 vv/ 2 x B-300 ev
Avalon Avatar
Netkbl: 5 x Siltech Signature Ruby Hill
Interlinks:
Siltech Forbes Lake
1 x Siltech SQ-110 Mk II SATT
1 x Siltech SQ-110 Mk I
Ls kabel: MIT 750 S3
PS Audio Quintet