Preview Anti-Mode 2.0 Dual Core

Gestart door Perfect_audio, november 30, 2011, 15:18:11

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

cz79

Ik mis hem ook een beetje heel erg, geloof ik

lo

Ik snap um :yes:
the pioneer bedoel ik.
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

cz79

Ik snap ook wel wat hij bedoelt, maar ik heb denk ik de discussie gemist van de akoestische aanpassingen

Perfect_audio

Mooier geluid door akoestiekcorrectie. Als je het niet gelooft, kom dan eens luisteren.

TurboMarco

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Perfect_audio

Mooier geluid door akoestiekcorrectie. Als je het niet gelooft, kom dan eens luisteren.

Zoldar

samenwerken is de kunst van het zo hard mogelijk langs elkaar heen lullen.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

jrm

Verbaal swaffelen?  :roll:

On topic:

Ik ben mij ook bewust van mijn kamer akkoestiek, zoals cz79 al aangaf dat hij 'warmte' mist, snap ik.
Echter ik ben niet in de gelegenheid om dat bijvoorbeeld aan te gaan pakken met'warme' afwerkingsmaterialen, dus ik 'gedoog' het en probeer meer de focus te leggen op de muziek.

Maar Ron 'keep on the good work' !

still life

Citaat van: thepioneer op maart 29, 2012, 22:06:38
Nou het wordt aangeboden als apparaat die alleen correctie uitvoert om een slechte akoustiek te compenseren. Dan komt het analoge signaal via de dac van de anti mode in de versterker. Dan luister je dus niet meer als die dac en niet de kwaliteit van je analoge bron.

die kwaliteit is al lang om zeep, als je luistert in een brakke akoestiek..

Citeer
Het ophangen van panelen en tunen met kabels wordt als een idiote actie afgeschilderd maar een cd speler van wadia of accuphase mag blijkbaar wel teniet gedaan worden door er een anti mode tussen te zetten.

dat is het ook, omdat het doorgaans met een flink natte vinger gedaan wordt
die antimode wordt ingemeten & afgesteld: zonder muziek, daarna ga je pas luisteren..

CiteerAls er zulke beweringen gedaan worden dat iedereen gek is die met panelen en kabels bezig is. Dat dan de oplossing komt door er een dac tussen te zetten met roomcorrection vindt ik raar.

die dac is nodig om diverse bronnen te kunnen aansluiten & in het digitale domein te kunnen corrigeren..

CiteerDat hij goed klinkt wil ik graag geloven. Daar gaat me het ook niet om.

hij klinkt goed, na de kamer-correctie, niet vanwege magische omzettingen..  :wink:
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

Whisper.nl

Citaat van: Perfect_audio op maart 29, 2012, 22:05:01
Het is niet de kennis, maar het gebrek aan kennis dat in de weg staat.

Het signaal van de mooie phone pre amp komt via de versterker in de kamer en dan begint de ellende: de kamerakoestiek bemoeit zich met het signaal en vervormt het. Bah!! Je hoort niet het mooie signaal, maar de invloed van de kamerakoestiek op het signaal.
Anti-mode heeft van te voren gemeten wat de kamer met het signaal doet en corrigeert vervolgens het signaal zodanig, dat de vervorming van de kamer teniet wordt gedaan. Wat je krijgt is het onvervormde signaal!

Dàt is wat er gebeurd.
ron

Lees ik het goed.

Je set is top maar de kamer is van kaal beton geen gordijnen een plavuizen vloer, een bank erin en een lamp.

De anti mode corrigeerd dit en er komt dan een prima sound uit je set.

Ik vind het knap als dat gebeurt.  notworthy

Groet Whisper  byebye



De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Zoldar

Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

cz79

Tot op zekere hoogte bestaat er een workaround voor de slechte kamerakoestiek, maar zo als jij (Whisper) het nu aftekent gaat een vorm van DSP zeker niet alles oplossen, ik heb destijds met DSP een aardige baspiek wel weg weten te werken, dus tot op bepaalde hoogte werkt het, maar als je kamerakoestiek echt heel erg dramatisch is dan betwijfel ik of de Anti-mode dat kan gaan oplossen.

Dessalniettemin ben ik wel heel erg benieuwd naar het apparaat, en wat het bijvoorbeeld meer kan/beter doet dan een Behringen DEQ2496

Perfect_audio

Citaat van: Whisper.nl op maart 30, 2012, 20:34:03
Lees ik het goed.

Je set is top maar de kamer is van kaal beton geen gordijnen een plavuizen vloer, een bank erin en een lamp.

De anti mode corrigeerd dit en er komt dan een prima sound uit je set.

Ik vind het knap als dat gebeurt.  notworthy

Groet Whisper  byebye

Nee je leest het niet goed.
We hebben het over een huiskamer, niet een kamer in een penitentiaire inrichting.
Iedereen heeft kennelijk zo z'n eigen referentie.

ron
Mooier geluid door akoestiekcorrectie. Als je het niet gelooft, kom dan eens luisteren.

cz79

JRM kamer is ook een huiskamer, met alle respect voor JRM, maar het is wel vrij leeg en hard daar.
Dus een kale kamer kan ook een woonkamer zijn

Whisper.nl

Citaat van: Perfect_audio op maart 30, 2012, 20:49:34
Nee je leest het niet goed.
We hebben het over een huiskamer, niet een kamer in een penitentiaire inrichting.
Iedereen heeft kennelijk zo z'n eigen referentie.

ron

Even corrigeren. Ik heb echt respect als de anti mode dit doet.

Ik ken menige flats waar de genoemde items wel degelijk van toepassing zijn.

Ik ken iemand die panelen aan de muur heeft gemaakt om de teveel aan bas weg te werken.

De anti mode zou dit oplossen. prachtig toch.

Als er een demo komt kom ik graag luisteren.

Voor de duidelijkheid ik ga 'm niet kopen. Ben n.l. een purist.

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet