Preview Anti-Mode 2.0 Dual Core

Gestart door Perfect_audio, november 30, 2011, 15:18:11

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Perfect_audio

Citaat van: thepioneer op maart 29, 2012, 14:22:57
Maar ik heb geen dac, en dan? Mijn bron voldoet analoog perfect

Je kunt de beste bron ter wereld hebben, je kamer bepaalt de kwaliteit van het geluidsbeeld. Wat moet je met een een superdeluxeoverdetop bron terwijl in je kamer de bassen alle kanten op dreunen?
Er zijn mensen met een dspfobie, terwijl ze zich niet realiseren dat diverse dsp's zijn gebruikt om de cd/dvd/br te maken.

Kom t.z.t. naar de luisteravond en luister i.p.v. huiver.

ron
Mooier geluid door akoestiekcorrectie. Als je het niet gelooft, kom dan eens luisteren.

TurboMarco

Ron ,

Ik waardeer jouw geduld  :-) ,op diverse forums word al jaren gezegd dat een DSP tot goede oplossingen leid ,maar men klooit liever aan met oa kabeltjes,stekkerdoosjes ,en allerlei tweaks waarvan wetenschappelijk bewezen is dat het weinig tot niets uithaalt ,iedere vorm van EQ word onderuitgehaald door A technische lieden met argumenten als iets extra's in de signaalweg wat het geluid negatief zou beïnvloeden ,en als het relatief goedkoop is kan het niets zijn .

grtz Marco
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Zoldar

gezonde kritiek is altijd goed. bij DSP, kabels en elektronica.

Luisteren kan geen kwaad en mijn eerste kennismaking met DSP was zeker niet onverdienstelijk (in de lage frequenties). Wanneer en waar is de demo?

Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Jeroen

Waarom hebben ze voor een optische in en uitgang gekozen in plaats van een coaxiale? Ik heb ergens gelezen dat veel merken de coaxiale uitgang als voorkeur hebben.
Yamaha RX-A1010, Naim Supernait, Naim hicap DR, Naim ND5XS, Oppo bdp-103 darbee edition, Linn Majik 140, Linn Majik 112 & 10x linn unik , B&W db3d, jvc DLA-X5900WE, Lehmann Black Cube, Rega RP40, i-qube V2 / dragonfly red een AT ATH-A7 hoofdtelefoon.

Perfect_audio

Citaat van: Jeroen op maart 29, 2012, 16:25:41
Waarom hebben ze voor een optische in en uitgang gekozen in plaats van een coaxiale? Ik heb ergens gelezen dat veel merken de coaxiale uitgang als voorkeur hebben.

Galvanische ontkoppeling van het signaal: gegarandeerd geen overdracht van brom door aardlussen.

ron
Mooier geluid door akoestiekcorrectie. Als je het niet gelooft, kom dan eens luisteren.

Perfect_audio

Citaat van: Zoldar op maart 29, 2012, 16:17:34
gezonde kritiek is altijd goed. bij DSP, kabels en elektronica.

Luisteren kan geen kwaad en mijn eerste kennismaking met DSP was zeker niet onverdienstelijk (in de lage frequenties). Wanneer en waar is de demo?

Arnhem, vermoedelijk in april 2012.
Nadere aankondiging in deze draad.

ron
Mooier geluid door akoestiekcorrectie. Als je het niet gelooft, kom dan eens luisteren.

thepioneer

Ik heb niets tegen dsp. Alleen vindt ik dat je altijd naar de dac luisterd van de anti mode. Meridian heeft ook dsp roomcorrection in bepaalde modellen. Dit in het digitale gebied en wordt daarna analoog.
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

Perfect_audio

Citaat van: thepioneer op maart 29, 2012, 18:04:50
Ik heb niets tegen dsp. Alleen vindt ik dat je altijd naar de dac luisterd van de anti mode. Meridian heeft ook dsp roomcorrection in bepaalde modellen. Dit in het digitale gebied en wordt daarna analoog.

Wat bedoel je nou toch met "Alleen vind ik dat je altijd naar de dac luistert van de anti mode"?
Hoezo? Je luistert naar de muziek, niet naar de DAC. De DAC levert een analoog signaal, net als jouw bron (die waarschijnlijk ook een DAC heeft, tenzij het een platenspeler is).

ron
Mooier geluid door akoestiekcorrectie. Als je het niet gelooft, kom dan eens luisteren.

Zoldar

ik volg em wel.

je analoge signaal wordt eerst gedigitaliseerd, bewerkt en dan weer terug geconverteerd naar analoog en via een analoge line out stage aangeboden aan je versterker.

proof of the pudding is in the hearing. dus kom maar op met die demo.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

thepioneer

Nou het zou wel aan mijn technische kennis liggen. Maar ik denk dat je beter eerst kunt verdiepen in hetgeen wat te koop aangeboden wordt
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

Zoldar

Die kennis zou mij wel eens in de weg kunnen staan om iets nieuws te proberen.

In principie verwacht je dat er wat verloren gaat. Dat is mijn veronderstelling ook. Het signaal uit de draaitafel komt nu uit een mooie phono pre amp. Wat gebeurd er als dat signaal straks uit de anti-mode komt?

Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

TurboMarco

CiteerMaar ik denk dat je beter eerst kunt verdiepen in hetgeen wat te koop aangeboden wordt

Wat bedoel je daar mee ?
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Perfect_audio

Citaat van: Zoldar op maart 29, 2012, 21:48:41
Die kennis zou mij wel eens in de weg kunnen staan om iets nieuws te proberen.

In principie verwacht je dat er wat verloren gaat. Dat is mijn veronderstelling ook. Het signaal uit de draaitafel komt nu uit een mooie phono pre amp. Wat gebeurd er als dat signaal straks uit de anti-mode komt?

Het is niet de kennis, maar het gebrek aan kennis dat in de weg staat.

Het signaal van de mooie phone pre amp komt via de versterker in de kamer en dan begint de ellende: de kamerakoestiek bemoeit zich met het signaal en vervormt het. Bah!! Je hoort niet het mooie signaal, maar de invloed van de kamerakoestiek op het signaal.
Anti-mode heeft van te voren gemeten wat de kamer met het signaal doet en corrigeert vervolgens het signaal zodanig, dat de vervorming van de kamer teniet wordt gedaan. Wat je krijgt is het onvervormde signaal!

Dàt is wat er gebeurd.
ron
Mooier geluid door akoestiekcorrectie. Als je het niet gelooft, kom dan eens luisteren.

thepioneer

#103
Nou het wordt aangeboden als apparaat die alleen correctie uitvoert om een slechte akoustiek te compenseren. Dan komt het analoge signaal via de dac van de anti mode in de versterker. Dan luister je dus niet meer als die dac en niet de kwaliteit van je analoge bron.

Het ophangen van panelen en tunen met kabels wordt als een idiote actie afgeschilderd maar een cd speler van wadia of accuphase mag blijkbaar wel teniet gedaan worden door er een anti mode tussen te zetten.

Als er zulke beweringen gedaan worden dat iedereen gek is die met panelen en kabels bezig is. Dat dan de oplossing komt door er een dac tussen te zetten met roomcorrection vindt ik raar.

Dat hij goed klinkt wil ik graag geloven. Daar gaat me het ook niet om.
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

TurboMarco

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)