Preview Anti-Mode 2.0 Dual Core

Gestart door Perfect_audio, november 30, 2011, 15:18:11

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

still life

ADSY = as basic as it gets..

éénmalig inregelen (op basis van testsignalen) v/je speakerset (los van muziek, spelers of magische IC's)
zodat je het hoorbare spectrum balanced te horen kunt krijgen..

daarna ga je muziek luisteren (moet je enkel een lekker volume bij kiezen.. )

& klaar..  :-D

maar dit is geen ADSY/HT-topic  :angel:

Citaat van: Perfect_audio op december 08, 2011, 23:14:43Voor surround is Audyssey nog altijd de aangewezen weg (althans voor diegenen die de weg van elektronische akoestiekcorrectie niet schuwen).
DSPeaker heeft voor stereo nu (d.w.z. straks) een mooie oplossing en ik kan niet wachten om het in handen te hebben!

ron
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

xander32

Citaat van: WimPeu op december 10, 2011, 12:25:20
Volgens mij is een belangrijk deel van de stereo hobby het zo goed mogelijk reproduceren van een muziek opname met juist alleen de pure basis dingen. Versterker, bron en speakers. Het is net als muziek maken.. je kunt met behulp van een computer alle muziek instrumenten op een werkelijk perfecte manier weergeven/maken maar leven doet het niet. Met een echt instrument gaat de muziek leven wordt het kunst geeft het emotie.

:yes:


Voor mij ook een heel groot goed. Muziek mag(/moet) van mij een randje, een rafeltje hebben.


Sander.

Whisper.nl

Citeer
Voor mij ook een heel groot goed. Muziek mag(/moet) van mij een randje, een rafeltje hebben.
Sander.

zo iets bedoel -> 


http://www.youtube.com/watch?v=Jag7oTemldY

Groet Whisper  byebye
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

still life

Citaat van: xander32 op december 10, 2011, 20:53:06Voor mij ook een heel groot goed. Muziek mag(/moet) van mij een randje, een rafeltje hebben.


Sander.

een ontstemt instrument klinkt vaak met een randje..  :-D


ik beschouw zo'n antimode/DSP als stemmingsinstrument v/d speakers..

dat maakt:

Citaat van: wimhet zo goed mogelijk reproduceren van een muziek opname

&

Citaat van: wimgaat de muziek leven wordt het kunst geeft het emotie

mogelijk..    :angel:
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

xander32

Citaat van: still life op december 12, 2011, 09:11:54
Citaat van: xander32 op december 10, 2011, 20:53:06Voor mij ook een heel groot goed. Muziek mag(/moet) van mij een randje, een rafeltje hebben.


Sander.

een ontstemt instrument klinkt vaak met een randje..  :-D


ik beschouw zo'n antimode/DSP als stemmingsinstrument v/d speakers..

dat maakt:

Citaat van: wimhet zo goed mogelijk reproduceren van een muziek opname

&

Citaat van: wimgaat de muziek leven wordt het kunst geeft het emotie

mogelijk..    :angel:

:-D

Ik denk dat wij er hier niet uit gaan komen (verzanden in een welles-nietes discussie) en dat ik in ieder geval zelf moet gaan luisteren, zelf gaan ervaren en nadien eigen conclusies gaan trekken aangaande de meerwaarde van een DSP in een stereo opstelling :yes:.

Jij bent in ieder geval een groot voorstander, dat is helder.


Sander.

xander32

Citaat van: Whisper.nl op december 10, 2011, 21:26:11
Citeer
Voor mij ook een heel groot goed. Muziek mag(/moet) van mij een randje, een rafeltje hebben.
Sander.

zo iets bedoel -> 


http://www.youtube.com/watch?v=Jag7oTemldY

Groet Whisper  byebye

HB


Dat is geen rafeltje meer maar een totale demolition.


:-D Sander.

Perfect_audio

#51
De nieuwe Anti-Mode 2.0 Dual Core trekt erg veel belangstelling, wat tot uiting komt in de vele vragen die we ontvangen. Daarom hebben we een FAQ gemaakt om je zoveel mogelijk te informeren over deze nieuwe telg van de Anti-Mode familie.
De FAQ geeft veel details en specs over het apparaat en het wordt duidelijk dat het een waardevolle aanvulling van de audioset kan zijn.
Was het maar vast maart 2012.......

ron

O ja, een directe link nog: http://www.anti-mode.info/AM/index.php/support/faq-anti-mode-20-dual-core.html
Mooier geluid door akoestiekcorrectie. Als je het niet gelooft, kom dan eens luisteren.

Marvin

Heb je echt weleens verschil gehoord tussen glasvezel of coax ?  (punt4).



Marvin

En waarom corrigeerd hij enkel tot 500hz.... ?




TurboMarco

"automatisch" staat er Marvin ,het wil dan nog niet zeggen dat je dan boven 500hz niet kan corrigeren ,maar goed ik neem aan dat Ron ons het verlossende antwoord kan geven .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Marvin

We wachten geduldig op antwoord, maar anders is het een dsp tot 500 hz en een eq voor alles daarboven... :)



Perfect_audio

Citaat van: marvin op december 21, 2011, 10:55:43
We wachten geduldig op antwoord, maar anders is het een dsp tot 500 hz en een eq voor alles daarboven... :)

Allereerst: ik ben niet de ontwerper van het apparaat, slechts de verkoper. En helaas heb ik het nog niet in mijn handen gehad.....

De automatische correctie gaat tot 500 Hz, daarboven kun je zelf instellen. Hoe dat precies gaat kan ik nog niet zeggen (zie mijn opmerking hierboven).
Waarom tot 500Hz? Ik denk omdat DSPeaker zich vooral richt op de 'boom in the room' en dat heb je goed te pakken in dat gebied. Daar zit ook de meeste ellende in de luisterruimte.

De discussie glas of koper wil ik niet aangaan, ik ga af op wat DSPeaker aangeeft. Maar wat in ieder geval een belangrijk punt is dat er geen aardlussen zijn bij glas. Brom is een veel voorkomend en soms heel lastig op te lossen probleem. Ik vind het dus wel een veilige keuze van DSPeaker.

ron
Mooier geluid door akoestiekcorrectie. Als je het niet gelooft, kom dan eens luisteren.

Marvin

Ik begrijp dat je dat ding niet hebt ontwikkeld, anders had je vooraf vast wel een pm gestuurd....  clown1


xander32

"Stille hoop" op een demo in 2012.
De AM 2.0 geeft in ieder geval al de nodige discussie, komt en blijft daarmee volop onder de aandacht :-).


Sander.

TurboMarco

Wat ik begrepen heb is dat in Maart een demo bij Maurice plaats gaat vinden ,ik ken zijn situatie erg goed en ik zou het dan ook erg jammer vinden dat Maurice zijn 2e sub nog niet klaar heeft ,je doet daar namelijk de demo ernstig tekort mee .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)