Welk hoofdtelefoon hebben we?

Gestart door Vanhal, mei 11, 2007, 23:11:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Vanhal

Natuurlijk moet er altijd van goed geluid genoten kunnen worden, ook wanneer de vrouw thuis is. In dat geval kun je van je muziek genieten via de hoofdtelefoon!  HB

Ik heb een sennheiser hd565 ovation. Een wat ouder model, maar het geluid overtreft m'n speakers met gemak. Mooi transparant, gedetailleerd en strak.



Welk hoofdtelefoon hebben jullie?  pompom

TurboMarco

Ik heb een sennheiser HD40 die ik enkel gebruik voor op mn game pc ,en ik ben daar nog steeds erg tevreden mee pompom

ook vind ik het vermelden waard dat de orginele (gele) kussentjes nog steeds (na ruim 18jr) te verkrijgen zijn.





Ik heb destijds voor dit model gekozen vanwege het zeer lage gewicht en het comfort wat dat met zich meebrengt,en het geluid vind ik ook erg mooi! ,wat je niet zou verwachten van een dergelijke koptelefoon is dat er een lekker stevig laag in zit.

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Jan

Ik gebruik een Sennheiser HD600.

mahansz

ik gebruik een Beyer Dynamic dt831, een fijne koptelefoon moet ik zeggen (anders had ik m niet natuurlijk :-D )

Eigenaar Het Nieuwe audio - beeld & geluid integratie oplossingen

HKu

#4
Beyerdynamic DT880 uit 98, still going strong.

[wegens disk ruimte verwijderd]

lionb

ik heb een onkyo hoofdtelefoon een keer op de rommelmarkt gekocht en moet zeggen dat hij heel mooi klink gr.lion HB

MadVillain

Nadat mijn oude sennheiser hd 270 kuren begon te vertonen. Ben ik flink gaan zoeken naar een nieuwe
headphone voor de latere uurtjes.
En mijn keus was toen gevallen op de AKG K701 reference......
Wat een uiterlijk maar het geluid is ff nog 10x beter  notworthy



Het geluid is heel erg open. Veel meer 3d geluid. Alleen iets minder bass dan ik gewent ben.
Maar als hij bass met weergeven....dan gaat hij ook echt laag.
Zelf heb ik het idee dat hij het veel beter doet met een aparte hoofdtelefoonversterker.
Maar dat is iets voor de toekomst

JohnWx

SENNHEISER HD 202


voor het geld een toppertje en hij zit heerlijk.....


Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Stadium III

Ik heb een Stanton koptelefoon DJ pro 1000 MKIIs



Het is een dj koptelefoon maar klinkt lekker voor zijn prijs in muziek !
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4


TurboMarco

Heb nu een Philips SBC-HC402 (wat een achterlijk lang verhaal voor een type nr :-P) draadloos geval.
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

HKu

Citaat van: Marco op augustus 06, 2007, 00:36:39
Heb nu een Philips SBC-HC402 (wat een achterlijk lang verhaal voor een type nr :-P) draadloos geval.

Klinkt alsof je er helemaal kapot van bent!

TurboMarco

Citaat van: HKu op augustus 06, 2007, 20:02:56
Klinkt alsof je er helemaal kapot van bent!
nou het klinkt niet echt jofel  :roll:
Wel makkelijk tijdens het gamen  pompom
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Gouden Kabeltjes

STAX SR-34. Al wat jaartjes oud, maar klinkt nog steeds super.
Nadeel is wel dat je hem op een speaker out moet aansluiten (en mijn PM-15 heeft maar 1 speaker uitgang), dus ik gebruik hem zelden.



Aurender N100H
Holo Audio May KTE DAC
Accuphase e5000
B&W804D3 + Gaia II
Townshend Isolda DCT interconnect + speaker kabel
Audioquest Carbon USB
Siltech SPX-20 + Octopus
Denon AH-D9200
Rega Planar 8 + Aphetta 2 MC
Rega Aria

TurboMarco

#14
Ik heb inmiddels een Beyerdynamic DT331,fijn ding wel  :wav:



(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)