Analoog geluid via HDMI-out

Gestart door frankp, september 01, 2010, 20:34:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

frankp

Beste forummers, ik zit met het volgende probleem met mijn SR6004:

Ik heb een Wii aangesloten op de DVD2 Component ingang voor beeld en op de DVD Analoog ingang voor geluid. Op HDMI-out1 zit mijn beamer en op HDMIout2 mijn tv.
Nu wil ik dat het geluid van de Wii bij het spelen op mijn tv niet via de speakers gaat maar via de tv zelf, is dit mogelijk? En zo ja, kan iemand mij vertellen hoe?
Is het tevens mogelijk om hetzelfde analoge geluid van de Wii uit te laten sturen via de REC/ZoneB optical out? (Dit lukt me namelijk wel met een HDMI bron, maar niet analoog)

Vlearmoes

#1
Dan analoog geluid in tv pluggen  maw waarom niet gelijk de WII naar helemaal naar tv ? clown1
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

frankp

Wil de Wii niet helemaal op de tv omdat er ook mee op de beamer wordt gespeeld, waarbij het geluid dan wel via de receiver zelf loopt natuurlijk.
Maar ik begrijp uit jouw reactie dat er geen mogelijkheid is om het analoge geluid via HDMI of rec/zone B uit te sturen?

Vlearmoes

Tja   ik weet niet of de Sr van analoog ook digitaal uit kan maken ???

dus dvdingang geluid  toewijzen aan een hdmi uitgang??   
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

Stadium III

Zoals ik het zie gaat je op 1 manier lukken
Dat is een splitter aan te schaffen en naar de reciever en naar de tv te gaan

Zo kun je alles optimaal gebruiken
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

frankp

Citaat van: Stadium III op september 02, 2010, 09:46:03
Zoals ik het zie gaat je op 1 manier lukken
Dat is een splitter aan te schaffen en naar de reciever en naar de tv te gaan

Zo kun je alles optimaal gebruiken

Als het inderdaad met de Marantz niet te doen is dan moeten we maar gaan splitten ja. Voor die 5 euro is dat ook nog wel te doen trouwens....
Bedankt voor de info mensen!!

frankp

Splitten is toch ook geen optie, omdat hdmi met analoog natuurlijk niet tegelijk te combineren is.

Ik denk dat ik dan maar alles via component-out weer op de tv aansluit en dat dan alleen gebruik voor de Wii.
Voor de kwaliteit van het beeld maakt het toch niet uit.

Cadfael

Wat is er tegen om in beide gevallen het geluid gewoon via de speakers te laten lopen?
klinkt toch veel beter?
en veel eenvoudiger met aansluiten.
SR6004, Davis Accoustics speakers, Phonar AS200/EdMa subwoofer, philips 46plf9704 Led tv, bdp8000 bluray, PS3, Wii.

frankp

Citaat van: Cadfael op september 03, 2010, 13:45:23
Wat is er tegen om in beide gevallen het geluid gewoon via de speakers te laten lopen?
klinkt toch veel beter?
en veel eenvoudiger met aansluiten.

Het probleem zit hem in de opstelling van mijn systeem en de indeling van de woonkamer.(klein appartement)
Mijn projectiescherm hangt niet op dezelfde plek als waar mijn tv staat, maar hangt er haaks op en de speakers zijn allemaal afgestemd op het projectiescherm.
Vandaar dat ik het geluid via de tv speakers wil als ik even op de tv wil wii-en i.p.v. via de beamer.

Cadfael

En werkt de through functie niet? of geld die alleen voor hdmi signalen?
SR6004, Davis Accoustics speakers, Phonar AS200/EdMa subwoofer, philips 46plf9704 Led tv, bdp8000 bluray, PS3, Wii.

frankp

Citaat van: Cadfael op september 06, 2010, 13:48:58
En werkt de through functie niet? of geld die alleen voor hdmi signalen?

Voor zover ik nu heb zitten klooien proberen, werkt through inderdaad niet met de analoge aansluitingen, maar alleen met HDMI.

Cadfael

tsja,

misschien een paar extra luidsprekertjes aansluiten als zone B en die naast je tv zetten?
SR6004, Davis Accoustics speakers, Phonar AS200/EdMa subwoofer, philips 46plf9704 Led tv, bdp8000 bluray, PS3, Wii.

frankp

Is ook nog een optie....
Levert dat geen problemen op als ik mijn zone A fronts bi-amped wil aansluiten?

Cadfael

Geen idee, ik zou even in de handleiding kijken bij waar je die speakers in moet duwen.

Ik heb zelf geen bi-wired aangesloten. maar dat is een andere discussie, in de audiozaak waar ik was zeiden ze dat dat verzonnen is om meer geld binnen te kunnen halen aan bekabeling, maar anderen merken wel weer een verschil in geluid op.


SR6004, Davis Accoustics speakers, Phonar AS200/EdMa subwoofer, philips 46plf9704 Led tv, bdp8000 bluray, PS3, Wii.