HD surround decoding vanuit je Blu-Ray speler

Gestart door Zoldar, juli 21, 2010, 11:26:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Zoldar

dag allen,

omdat ik voor home cinema een krap budget over heb de volgende vraag.

er zijn tegenwoordig blu-ray spelers die HD surround voor je decoderen en aanbieden via analoge uitgangen. Zo hoef je niet meteen een nieuwe receiver te kopen. een 6 channel input is voldoende.

zowel sony als panasonic en ander merken bieden dit aan (BDP S750 en DMP BD85).

Heeft iemand daar ervaring mee? ben niet op zoek naar het laatste woord in SQ. maar een panasonic BDP 85 is nu 225 euri en dat scheelt weer een nieuwe reciever aanschaffen.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

drees62

#1
Als je receiver beschikt over HDMI heb je zelfs al genoeg aan een Panasonic BD60 of BD65. Ik heb zelf een BD 60 met een SR 8001 en dat werkt perfect. Je stuurt het signaal uit via HDMI als PCM en dat zorgt ervoor dat de decodering in de BD-player plaats vind.
Heeft je versterker/receiver geen HDMI, dan heb je een BD speler nodig met analoge 5.1 output en ook wat extra interlinks.



Citaat van: Zoldar op juli 21, 2010, 11:26:55
dag allen,

omdat ik voor home cinema een krap budget over heb de volgende vraag.

er zijn tegenwoordig blu-ray spelers die HD surround voor je decoderen en aanbieden via analoge uitgangen. Zo hoef je niet meteen een nieuwe receiver te kopen. een 6 channel input is voldoende.

zowel sony als panasonic en ander merken bieden dit aan (BDP S750 en DMP BD85).

Heeft iemand daar ervaring mee? ben niet op zoek naar het laatste woord in SQ. maar een panasonic BDP 85 is nu 225 euri en dat scheelt weer een nieuwe reciever aanschaffen.

Zoldar

Dank! Helaas is mijn DSP-E800 uit het jaar 0. Dus niet eens HDMI.

De Panasonic DMP-BD85 net gehaald bij correct. Analoog 5.1 aangesloten op de 6 channel inputs, speakers afstellen via de speler en hup DTS HD MA erbij. Klinkt lekker  :lol:
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Stadium III

Idd je kunt via de analoge ingangen wel DTS master en Dolby treu HD
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4