NR1501 - HDMI problemen - zucht..

Gestart door marcof, juli 14, 2010, 20:32:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

marcof

Hoi, ik heb net een nieuwe NR1501 gekocht en vamiddag geinstalleerd.
Ik krijg alles aan de praat behalve HDMI beeld van mijn PlayonHD en Cisco 8455 DVB receiver van ziggo.

symptomen zijn verschillend:
- het playon beeld zie ik wel even als ik de playon opstart. Maar dan schakelt de playon waarschijnlijk over naar een iets andere modus voor het menu, en blijft het beeld zwart. Als ik op "display" druk zie ik na 3x drukken "unknown stream" staan... kan de Marantz de signalen niet verwerken?

- de cisco gaf in eerste instantie een roze beeld. Na wat HDMI kabel wisselen gaf'ie uiteindelijk beeld, totdat ik wisselde van input op de marantz (om mijn Wii te testen - die via component wel gewoon werkt...) en weer terug ging naar de cisco input.. toen bleef het beeld weer zwart. Ook hier weer "unknown stream" in de display als je 3x op de "display" knop drukt.

ik heb diverse kabels gebruikt, zelfs een peperdure monster HDMi kabel, maar het maakt geen verschil.
Iemand een oplossing? Zo niet, gaat'ie terug, helaas. Dan maar terug naar mijn oude NAD T743 receiver :-)

sattie

Het probleem wat u heeft met de Cisco box, wordt veroorzaakt door de Cisco box zelf.
Als je eens googled omtrent Cisco en HDMI dan kom je veel problemen tegen en wordt veroorzaakt door de Cisco box.
Dit probleem heb ik ook gehad bij iemand, en toen een humax decoder getest en toen waren alle problemen weg.
Omtrent je Playon HD heb ik zo 123 geen verklaring voor.

marcof

Bedankt. Ik heb eens gegoogled, en inderdaad e.e.a. gevonden.
Het probleem lijkt (bij de Playon, ik durf te wedden ook de Cisco) te zitten in de HDMI-CEC pin (13). Tip is om deze ofwel te onderbreken ofwel af te plakken.. Dit ga ik straks eens proberen, kijken of het inderdaad het probleem oplost.

Vlearmoes

#3
Of je brengt de HDMI rechtstreeks naar je tv en verbind de digibox met glas naar je versterker  :wink:
zo hoef je dan niet altijd ook je versterker aan hebben staan als de kids kijken.


Een andere oorzaak is ook dat in beide menus alles goed moet staan aangewezen van aangesloten apparaten      de in en uitgangen en bijbehorend signaal


Theo
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

marcof

Ik heb juist de Marantz gekocht om van de kabels af te komen. Ik heb nu nl alles rechtstreeks op TV en via SPDIF op de receiver (NAD T743 - geen HDMI). Dat werkt prima, maar je hebt wel 2x zoveel kabels nodig :-)

Vlearmoes

Dat mag dan zo zijn  maar deze verbinding is wel het best  :yes:

Geklooi met de digiboxen via de versterker leveren heel vaak problemen....er worden steeds wisselende signalen meegegeven naas het tv beeld
denk bv al aan aspect of start/stop dvdrecorders enz   dit zel een versterker allemaal moeten doorgeven en nog steeds niet vlekkeloos  :wink:
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

marcof

Citaat van: Vlearmoes op juli 15, 2010, 10:49:21
Dat mag dan zo zijn  maar deze verbinding is wel het best  :yes:

nadeel van SPDIF aansluiting is dat deze geen DTS-HD en TrueHD sound ondersteund als ik me niet vergis. Ook is de bandbreedte voor audio beperkter dan HDMI.. Maar goed, vooral dat laatste is denk ik alleen voor de fijnproevers van belang.. ik denk niet dat ik dat verschil zal horen :-)

Jeroen

Ik neem dat je met de Playon HD de hoge resolutie bestanden kan afspelen en niet met de Cisco 8455 DVB receiver van ziggo want dat kan deze namelijk niet, de DVB receiver kan namenlijk alleen dolby digital geluid doorgeven.
Dus ik zou de Cisco 8455 DVB receiver van ziggo gewoon via de optische uitgang aan de Marantz sluiten dit is de beste manier, en wat betreft de bekabeling deze optische kabel kost ook niet zoveel (+/- 25 euro).


Gr. Jeroen
Yamaha RX-A1010, Naim Supernait, Naim hicap DR, Naim ND5XS, Oppo bdp-103 darbee edition, Linn Majik 140, Linn Majik 112 & 10x linn unik , B&W db3d, jvc DLA-X5900WE, Lehmann Black Cube, Rega RP40, i-qube V2 / dragonfly red een AT ATH-A7 hoofdtelefoon.

marcof

Citaat van: Jeroen op juli 15, 2010, 12:28:38
Ik neem dat je met de Playon HD de hoge resolutie bestanden kan afspelen en niet met de Cisco 8455 DVB receiver van ziggo want dat kan deze namelijk niet, de DVB receiver kan namenlijk alleen dolby digital geluid doorgeven.
Dus ik zou de Cisco 8455 DVB receiver van ziggo gewoon via de optische uitgang aan de Marantz sluiten dit is de beste manier, en wat betreft de bekabeling deze optische kabel kost ook niet zoveel (+/- 25 euro).


Gr. Jeroen

klopt. ik ga ook alleen de PlayonHD kabel aanpassen totdat het wel werkt via HDMI. De Cisco gaat dan gewoon via de component denk ik, en audio via optisch inderdaad. Kabels heb ik zat dus het kost me niets :-)