Geen geluid van TV op NR 1501

Gestart door Joepbox, juli 12, 2010, 20:21:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Joepbox

Ik heb zaterdag een NR1501 en BD5004 gekocht. BD5004 op Bluray HDMI ingang van 1501 aangesloten en via HDMI-out op de TV. Dit is een Sony KDL-46W5500. Ik heb geen geluid van de TV op de receiver. Ik zie ook geen source TV op de 1501.

Hoe kan ik dit oplossen. Aparte audio-aansluitingen?

Alvast bedankt voor je hulp!
NR 1501
BD5004
KEF IQ5

Stadium III

Goed lezen in de handleiding moet je eruit komen
verder zijn er genoeg topics die hier al over gaan !

Suc 6
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Joepbox

De handleiding is hier, voor mij, niet duidelijk genoeg over. Het is nu wel gelukt, met de informatie die ik via een engels forum kreeg. Daar helpen ze je nog wel.

Ik moet nu nog proberen het OSD werkend te krijgen. Zal zelf wel eerst zoeken  :wink:
NR 1501
BD5004
KEF IQ5

Marvin

Citaat van: Joepbox op juli 14, 2010, 22:55:29
Het is nu wel gelukt, met de informatie die ik via een engels forum kreeg. Daar helpen ze je nog wel.

Ik ben een boerenl*l, maar zoek het daar dan ook maar verder uit....  byebye
(Ook ik had je best willen helpen, maar dan moet je het topic wel gezien hebben).  :wink:

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

#5
RFTM Joepbox als je dat niet kan moet je ook niet aan dit soort dingen wagen en bij jezelf afvragen wat raar dat iedereen het kan in NL behalve jij  frusty violent1 clown1


En dan ook nog zo een fijne opmerking maken
Je kan ook zeggen jongens ik heb het als jullie het willen weten wat het was roep maar en ik meld het of je meld het gelijk



Is emigreren geen optie voor je ? gezellig met je forum maatjes uit de uk wel andere stekkers kopen of verloop stekker

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Citaat van: Joepbox op juli 14, 2010, 22:55:29
De handleiding is hier, voor mij, niet duidelijk genoeg over. Het is nu wel gelukt, met de informatie die ik via een engels forum kreeg. Daar helpen ze je nog wel.

Ik moet nu nog proberen het OSD werkend te krijgen. Zal zelf wel eerst zoeken  :wink:

Mail je maatjes in the uk :schater:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Joepbox

Heren, dames,

Als ik jullie beledigd heb met mijn opmerking: excuses! redface Uit jullie hoeveelheid berichten zie ik dat jullie zeer actief zijn en bereid zijn te helpen.

Ik reageerde uit frustatie over het feit dat ik alle topics aangaande de NR1501 heb doorlopen en op allerlei manieren gezocht heb naar relevante topics. Maar niets gevonden heb dat mij verder helpt. Ik zet pas wat op een forum als vraag uit, als ik er echt zelf niet uitkom. Als ik dan verwezen wordt naar de handleiding en andere topics, dan helpt dat mij zeker niet verder.

Zelfs nu ik de oplossing aangedragen heb gekregen en ik lees de manual nog een keer terug, dan had ik dat er echt niet uit kunnen halen. Ik zal wel dom zijn.

Nogmaals, even te primair vanuit mijn frustatie gehandeld. Ik zal voortaan weer tot 10 tellen.

Hulde voor het werk dat jullie doen.  hello
NR 1501
BD5004
KEF IQ5

Marvin

Frustratie is niet de beste raadgever, maar daar ben je zelf dus ook achter.
Verder is het van mijn kant helemaal goed met je excuus.

Je zal vast niet dom zijn, de gebruiksaanwijzingen kunnen een stuk duidelijker.
Feit is wél dat het er gewoon in staat, al is het soms niet echt duidelijk te noemen.

Zelf heb ik die NR1501 nog niet gezien, laat staan ingesteld.
Jouw eventuele vragen moet ik dus ook oplossen vanuit de gebruiksaanwijzing die ik download van de Marantz site.
Vaak lukt dat gewoon.....  :-D





Sander

Marantz SR8002
Marantz SA7001KI
B&W CM7(front)
B&W CMC (Center)
Jamo compact 500 (Surround)
Squeezebox classic
W&M LS-01
v/d Hul Royal Yade
Oehlbach NF1 Interlink

Joepbox

Citaat van: marvin op juli 15, 2010, 22:29:03
Jouw eventuele vragen moet ik dus ook oplossen vanuit de gebruiksaanwijzing die ik download van de Marantz site.
Vaak lukt dat gewoon.....  :-D

Je kunt wijzigingen aanbrengen in de ingangsbronnen. Ik heb dat nu gedaan met AUX2 en daaraan toegewezen de DIG1 ingang. Ook de naam veranderd van AUX2 in TEVE. De DIG1 verbonden met een optische kabel aan de TV. Ik heb de link niet zelf kunnen leggen, doordat je op de achterkant van de AV ook een AUX2 ingang hebt (composiet). Ik ging er vanuit dat de AUX2 dus altijd een composietaansluiting is.

Instellingen:
- Optische kabel tussen TV audio out en AV DIG1
- via menu - INPUT SETUP AUX 2 aanpassen:
  - digital in: DIG1
  - audio mode: = auto
  - audio surr = auto
NR 1501
BD5004
KEF IQ5

Sander

#11
Citaat van: Joepbox op juli 15, 2010, 22:51:10
Ook de naam veranderd van AUX2 in TEVE.

Toffe optie, dit kan niet bij de oudere modellen van marantz..
Marantz SR8002
Marantz SA7001KI
B&W CM7(front)
B&W CMC (Center)
Jamo compact 500 (Surround)
Squeezebox classic
W&M LS-01
v/d Hul Royal Yade
Oehlbach NF1 Interlink

Marvin


JohnWx

Citaat van: Joepbox op juli 15, 2010, 20:51:37
Heren, dames,

Als ik jullie beledigd heb met mijn opmerking: excuses! redface Uit jullie hoeveelheid berichten zie ik dat jullie zeer actief zijn en bereid zijn te helpen.

Ik reageerde uit frustatie over het feit dat ik alle topics aangaande de NR1501 heb doorlopen en op allerlei manieren gezocht heb naar relevante topics. Maar niets gevonden heb dat mij verder helpt. Ik zet pas wat op een forum als vraag uit, als ik er echt zelf niet uitkom. Als ik dan verwezen wordt naar de handleiding en andere topics, dan helpt dat mij zeker niet verder.

Zelfs nu ik de oplossing aangedragen heb gekregen en ik lees de manual nog een keer terug, dan had ik dat er echt niet uit kunnen halen. Ik zal wel dom zijn.

Nogmaals, even te primair vanuit mijn frustatie gehandeld. Ik zal voortaan weer tot 10 tellen.

Hulde voor het werk dat jullie doen.  hello

Hulde voor jouw reactie  notworthy

Excuses namens mijnerzijde maar mij hoef je nooit serieus te nemen heb of ben een soort van ontoerekeningsvatbaar  :schater:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Stadium III

Kijk zeer mooi dat je eruit bent gekomen

DE OSD informatie staat in een appart menu in de setup

Die kan via HDMI /component en video out uitgevoerd worden
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4