Hoe alles aansluiten

Gestart door gm, juli 11, 2010, 16:04:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

gm

Hoi,

Heb de onderstaande apparatuur en zou graag een advies krijgen over hoe ik alles het beste kan aansluiten.

Marantz SR 8200
Marantz CD 6002
Pioneer DVD dv 600AV
Humax decoder 5050C
Panasonic Plasma 50V20
logitec Squeezebox

dank

Stadium III

HDMI is de beste verbinding die moet je als eerste leggen
Dus voor beel
Dan kun je kijken voor component en dan scart
Verder voor geluid de cd speler analoog aansluiten DMV Rood en Wit te verbinden

Verder geluid van humax dvd speler en logitech digitaal aansluiten dmv coaciaal en/of optisch
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

gm

Als ik de cd speler analoog aansluit heb ik heel de tijd dat  de PEAK indicator gaat branden, daarom heb ik voorheen maar voor digitaal aansluiten gekozen maar of dit het beste is?.
Is het slim om de BD 7004 speler en de humax decoder via hdmi naar mijn Marantz 8002 te doen en dan pas naar mijn tv of ze rechtstreeks op mijn tv aan te sluiten.

Vlearmoes

De humax wel rechtstreeks naar tv    en optisch naar SR     de BD niet; rechtreeks naar SR en via hdmi uit naar tv
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

Sander

Voor de CD6002 zou ik ook zeker een keer optisch met de versterker proberen.

Weet niet of de DAC's van de 6002 die van de sr 8002 overtreft..

Marantz SR8002
Marantz SA7001KI
B&W CM7(front)
B&W CMC (Center)
Jamo compact 500 (Surround)
Squeezebox classic
W&M LS-01
v/d Hul Royal Yade
Oehlbach NF1 Interlink

Sander

ooow kzie dat je dat al gedaan hebt  :zzz:
Marantz SR8002
Marantz SA7001KI
B&W CM7(front)
B&W CMC (Center)
Jamo compact 500 (Surround)
Squeezebox classic
W&M LS-01
v/d Hul Royal Yade
Oehlbach NF1 Interlink

gm

en hoe sluit ik het geluid van de tv naar de sr 8002 aan, digitaal of via een hdmi?

Vlearmoes

Dit doe je door de humax optisch te verbinden met SR
in het menu van Humax en SR de nodige instellingen maken  :yes:
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

Tigger

Hier alles via HDMI (dus de DV7001, de Humax iHDR 5050c en de Panasonic DMP-BD60) voor zowel beeld als geluid. Wanneer ik cd's wil beluisteren, doe ik dat analoog via de DV7001. Iedere input staat op Source Direct.

Alles werkt meer dan uitstekend (ook geen peak indicator wanneer ik analoog luister).
Marantz / REL / Audiolab / QED / Philips

Marvin


gm

Volgens de gebruiksaanwijzing van Panasonic tv is het mogelijk om de tv met CAM+ voor het geluid aan te sluiten op de sr 8002. (dus niet de humax)
Dit kan optisch maar ook via hdmi.
Bij hdmi staat dat de versterker dan ARC (audio return channel) moet hebben maar ik weet niet of de sr 8002 dit heeft.

Stadium III

De 8002 heeft dit niet
Dus digitaal aansluiten
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Tigger

Het zal aan mij liggen, maar ik snap het probleem niet......waarom hier optisch en daar component en weer ergens anders scart? Ik bedoel: simpel alles aansluiten via hdmi en alles werkt..... ;)

GM -> heb je de 8200 of de 8002? Indien de eerste dan heb ik niks gezegd, indien de laatste dan alles via hdmi, behalve de cd-speler (analoog dus)
Marantz / REL / Audiolab / QED / Philips

gm

Ik heb de 8002. Dus alles via hdmi.
Als ik de cd speler analoog aansluit heb ik heel de tijd dat  de PEAK indicator gaat branden, daarom heb ik voorheen maar voor digitaal aansluiten gekozen maar of dit het beste is?.

Tigger

Citaat van: gm op juli 20, 2010, 11:52:47
Ik heb de 8002. Dus alles via hdmi.
Als ik de cd speler analoog aansluit heb ik heel de tijd dat  de PEAK indicator gaat branden, daarom heb ik voorheen maar voor digitaal aansluiten gekozen maar of dit het beste is?.
Wanneer je je cd-speler analoog laat spelen via de 8002, dan de 8002 even op Source Direct zetten ;) PEAK indicator moet dan, als alles goed is, niet meer aan gaan......

Succes! :)



PS: ikzelf heb alle inputs op Source Direct staan (mede op aanraden van diverse forumnisten hier) en dat bevalt me meer dan uitstekend!
Marantz / REL / Audiolab / QED / Philips