Instelling vraagje over BD7004

Gestart door Dforce, juni 30, 2010, 19:36:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dforce

Al een paar weken ben ik in het bezit van de BD7004. Na het kijken van een aantal Blueray's viel me op dat op de reciever DTS werd aangegeven terwijl ik verwacht had dat het DTS-HD zou zijn.

Na wat instellingen langs gelopen te hebben blijkt dat de instelling op de speler het euvel was. Bij "BD Audi Mode"  had ik de optie "Mix Audio Output" geslecteerd staan. Nadat ik deze heb aangepast naar "HD Audio Output" pakt de speler wel DTS-HD.

Maar zou het niet zo moeten zijn dat de optie "Mix Audio Output" altijd de hoogste beschikbare audio stroom pakt? De optie "HD Audio Output" werkt perfect tijdens een Blueray film. Maar er zijn soms gevallen dat bij voorstukjes of menu's geen geluid is. Terwijl bij de optie "Mix Audio Output" bij voorstukjes en menu's altijd geluid is.

Iemand die hier meer over weet of ervaringen heeft?

Stadium III

Wat geeft ie aan in dehandleiding
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Vlearmoes

Klopt

heel veel reclame filmpjes/menu vooraan een BD kunnen zels gewoon stereo zijn
Het gaat dan om de hoofdfilm die zal dan oa DTS HD master kunnen  zijn


Veel kijk/luisterplezier
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

Dforce

Citaat van: Stadium III op juni 30, 2010, 22:12:27
Wat geeft ie aan in dehandleiding

In de handleiding staat bij mixed: "If it is available, BD-Video's secondary and interactive audio will be output with the primary audio." Mijn interpretatie hieraan is dat hij beide zal afspelen omdat in de handleiding onder primary audio "Dolby Digital, Dolby Digital Plus, Dolby TrueHD, DTS en DTS-HD" wordt verstaan. Maar zoals eerder aangegeven is DTS-HD voor mij niet beschikbaar met de optie mixed.

Overigens met een DVD die als extra DTS geluid heeft gaat alles wel goed op de mixed mode.