Marantz SR5004 impedantie instellen ?

Gestart door Bios, juni 26, 2010, 11:28:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bios

Ik heb net de Marantz SR5004 in huis en zal alles nu aansluiten.
Nu heb ik een waarschijnlijk domme vraag: mijn speakers zijn 6 ohm. En de versterker schijnt 6 en 8 ohm aan t kunnen, maar moet je dit ergens in de versterker nog instellen 6 of 8 ohm ?
Ik wil de boel eigenlijk ook niet om zeep helpen  violent1
Panasonic 50G20
Marantz SR5004
Panasonic BD-85
Q acoustics
Monolith+
Wd tv live
Xbox 360

Marvin

Nee hoor dat hoef je niet in te stellen....
Alles tussen 6 en 8 kan er aan gehangen worden.

Gefeliciteerd!!

Bios

Dankjewel  notworthy
Heb de boel inmiddels al aangesloten en alles werkt mooi alleen waar is de bas...
Heb het aangelosten met audessy EQ, ga het later toch nog wel met een db meter en meetlint doen, maar dacht kan eerst wel even zo tot ik een db meter heb.
Ik zal er eerst wat meer topics op¨na lezen en wat proberen met de receiver voordat ik met vragen begin te bombaderen.
Ps iemand een tip voor een betaalbare db meter ...
Panasonic 50G20
Marantz SR5004
Panasonic BD-85
Q acoustics
Monolith+
Wd tv live
Xbox 360

Marvin

Bij conrad kan je er ééntje bestellen, kost iets van 30 euro. Je hebt ze ook duurder, die zijn nauwkeuriger maar is niet echt nodig.

Bios

Hallo Marvin,
Sorry voor de late reactie, we waren even een weekje ertussen uit :)
Heb inmiddels een Radioshack analoge db meter besteld incl verzending voor € 30,-
Volgens mij moet deze het ook wel doen zo ik vernomen heb.
Misschien nog een vraagje dan : gewoon afstellen met de signaaltonen van de receiver of met een aparte calibratie dvd ?

Panasonic 50G20
Marantz SR5004
Panasonic BD-85
Q acoustics
Monolith+
Wd tv live
Xbox 360

Stadium III

Met de tonen van de reciever is al genoeg !
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Marvin

#6
Uiteindelijk behaal je de mooiste resultaten met een dvd'tje, bijvoorbeeld die van Joe kane Productions.
Ook in Bluray te krijgen, http://www.videoessentials.com/ .

Maar met de interne signalen kom je ook tot een mooi resultaat.
Er staat hier op het forum vast wel ergens een goede beschrijving van hoe precies te handelen.
De meter moet in ieder geval op C/slow staan om de juiste afstelwaarde te krijgen.
Dan begin je met de linksvoor, die stel je in op nul.
Dan ga je met je hoofdvolume spelen totdat je een waarde hebt van 75db. C/slow.
Als je die hebt ga je naar je centerspeaker en die stel je zonder je volumeknop aan te raken in door de plus en min functie. Die stel je dus in naar dezelfde waarde als linksvoor. Dit herhaal je totdat je alle speakers hebt gedaan en ze allen hetzelfde volume eruit pompen.
Uiteraard doe je voor dit verhaal eerst de afstanden nameten en goed invoeren.
Voor de subwoofer kan je 3 db minder instellen.

Bios

#7
Harstikke mooi, ik had de beschrijving inderdaad ook al op een andere website gelezen. Ging mij er toen om of ik de speakers op small moest zetten en op welke crossover frequentie in de receiver. Ik zal mijn bevindingen wel even posten nadat ik de meter ontvangen heb en alles heb afgesteld volgens het artikel. Zal nu eerst weer moeten uitvinden waarom ik geen geluid over de speakers heb vanaf een TV kanaal. Altijd leuk nieuw spul :)

Edit:  ik ging er vanuit dat 1 hdmi kabel van de tv naar de versterker voldoende was om ook het geluid van de tv naar de home cinema set te krijgen, wat dom dom.....
Nu lees ik wel dat het mogelijk is mits de receiver beschikt over een audio return channel o.i.d., heeft de SR5004 deze functie, weet iemand dat ?
Panasonic 50G20
Marantz SR5004
Panasonic BD-85
Q acoustics
Monolith+
Wd tv live
Xbox 360