SR6004 & KEF PSW2010 SUB

Gestart door Mistermo, juni 21, 2010, 17:48:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Stadium III

Lfe mute kun je vinden als het goed is in optie 3 in het menu
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

mischa

Citaat van: marvin op juni 22, 2010, 19:31:27
Ik heb er een splitter tussen, dat is theoretisch een hoger volume van 3db...

Dat mag je mij eens uitleggen dan. Mijns inziens maakt het geen f#ck uit namelijk. Je kunt denken dat je een hoger signaal uit de ingangstrap van je sub krijgt doordat beide ingangen bij elkaar opgeteld worden, maar daarentegen wordt het uitgangssignaal van je versterker ook over 2 ingangen verdeeld.

Per saldo maakt het dus niets uit. De stereo ingang op je sub is puur voor als je een versterker hebt met een stereo pre-out en zonder sub-uitgang.

Mooie receivert trouwens. Is die ook met Audyssey circuit?

Groeten,
Mischa
Set: PM80MKII, CD-67MKII modified

Mistermo

Na flink wat gepuzzel denk ik dat ik het voor elkaar heb. De sub doet het vooralsnog.
De instelling staan als volgt:
receiver
speaker size:
Sub: Yes
Front: Large
LPF/HPF: 80Hz
Bass Mix: Both
speaker level:
Front L: 0dB
Front R: 0dB
Sub: +6.0dB

Sub
Ground in/out: in
input level: 50%
music/cinema: music
crossover frequency: 100%
slope 12dB/24dB: 12dB
phase adjust: 50%
power auto/manual: manual

Als de receiver uit stand-by komt dan doet alles het nog, en ook wanneer hij volledig uit gestaan heeft.
Ik ben benieuwd hoe het er morgen voor staat, aangezien ik eerder ook dacht dat het opgelost was.
Marantz SR6004
Samsung DCB-H380R
KEF IQ50
KEF IQ10
KEF PSW2010

Marvin

Citaat van: mischa op juni 28, 2010, 16:36:49
Dat mag je mij eens uitleggen dan. Mijns inziens maakt het geen f#ck uit namelijk. Je kunt denken dat je een hoger signaal uit de ingangstrap van je sub krijgt doordat beide ingangen bij elkaar opgeteld worden, maar daarentegen wordt het uitgangssignaal van je versterker ook over 2 ingangen verdeeld.

Per saldo maakt het dus niets uit. De stereo ingang op je sub is puur voor als je een versterker hebt met een stereo pre-out en zonder sub-uitgang.

Mooie receivert trouwens. Is die ook met Audyssey circuit?

Groeten,
Mischa

Ik zou zeggen; Lees jezelf nog eens even wat beter in in plaats van zo'n absurde toon aan te slaan...

Mistermo

En ja hoor, vanavond vol goede moet het systeem aangezet en weer geen sub......
Met de testtone ook geen geluid te krijgen uit de sub. totdat ik aan de volumeknop van de sub begon te draaien en ineens was deed hij het.

Wie o wie snapt dit nog???
Ik ben het spoor compleet bijster...
Marantz SR6004
Samsung DCB-H380R
KEF IQ50
KEF IQ10
KEF PSW2010

Marvin

Heb je je aansluiting in de linker gedaan ipv de rechter?

Het begint er een beetje op te lijken dat de sub niet helemaal lekker is.

Stadium III

Citaat van: marvin op juni 29, 2010, 21:55:46
Heb je je aansluiting in de linker gedaan ipv de rechter?

Het begint er een beetje op te lijken dat de sub niet helemaal lekker is.
stupid
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Mistermo

Ja heb de linker geprobeerd. en heb ook een andere sub geprobeerd. zelfde probleem.
Marantz SR6004
Samsung DCB-H380R
KEF IQ50
KEF IQ10
KEF PSW2010

Vlearmoes

Wel de juiste sub uit op SR gebruikt ??   fotootje?
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

Marvin

Citaat van: Mistermo op juni 30, 2010, 07:58:00
Ja heb de linker geprobeerd. en heb ook een andere sub geprobeerd. zelfde probleem.

Dan zou je sub-uitgang van je receiver wel eens wat kunnen mankeren.
Het wordt denk ik tijd dat je je dealer van het probleem op de hoogte gaat stellen, als een andere sub dezelfde problemen heeft zit het in ieder geval niet in de Kef sub. Dus zit het in de receiver, als je nu eens alle speakers op 'Small' zet?
Dan zou de sub continu aangestuurd moeten worden, doet hij het dan ook niet dan is er volgens mij zeker iets aan de hand met je uitgang....
Maar eigenlijk zou ik nu gewoon naar je dealer toe gaan...