SR6004 & KEF PSW2010 SUB

Gestart door Mistermo, juni 21, 2010, 17:48:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mistermo

Hallo allemaal,

Ik zal me eerst even voorstellen. Mijn naam is Mark, ben 26lentes oud, en sinds kort woonachtig in Brabant.
Mijn recente verhuizing is gepaard gegaan met een upgrade van mijn HT set.

Sinds 2weken ben ik de trotse eigenaar van een SR6004  :-D Daarbij heb ik als fronts KEF IQ50's en als surrounds de KEF IQ10's, als sub een KEF PSW2010.

Na aardig wat stoeien en proberen met de AVR heb ik alles redelijk goed ingesteld. Nu loop ik echter tegen een probleem aan. De sub werkt niet vanaf het begin af aan mee. Dit duurt echt een tijd voordat hij het begint te doen. Als ik aan de volume van de sub draai dan begint hij ineens wel mee te doen.

Doe ik iets verkeerd? of is dit normaal?
Marantz SR6004
Samsung DCB-H380R
KEF IQ50
KEF IQ10
KEF PSW2010

Marvin

Welkom.

De sub vindt het signaal niet hard genoeg om aan te springen, dit is op te lossen door de sub continu aan te laten staan en niet op de standby mode.
De vraag zou dus moeten zijn waarom de sub het signaal niet luid voldoende vindt om aan te gaan.

Hoe hard heb je het volume op de subwoofer zelf én hoe hard staat hij in je setup-menu van de Marantz?

Marvin.

Mistermo

Hoi Marvin,

bedankt voor je snelle reactie.

Het volume op de sub staat op de helft. In de set-up van de marantz heb ik em niet aangepast. dus op 0db.

Mark.
Marantz SR6004
Samsung DCB-H380R
KEF IQ50
KEF IQ10
KEF PSW2010

Marvin

Hmm, zou het dus gewoon moeten doen.

Maar toch, stel hem in je Marantz eens in op +5 en zet hem op de sub iets zachter. (dat laatste hoeft opzich niet direct maar uit voorzorg voor ramen/buren/huisdieren wel aan te raden...)  :-D
Dus het uitgaande volume omhoog zodat de sub een harder signaal 'ziet'.

Stadium III

Sub aan of uit dat is de oplossing !
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Mistermo

Dit klinkt vast heeeel erg stom, ik had in het 'speaker size' menu de functie Bass Mix op 'Mix' staan in plaats van op 'Both'. violent1

volgens mij is het probleem nu opgelost.


Nog een vraagje. Hoe hebben jullie je sub aangesloten? De sub heeft namelijk een L en R input terwijl de receiver maar een enkele output heeft. Nu heb ik een enkele 'tulp' op alleen de R output zitten. Is dat verstandig of moet er een Y splitter tussen?
Marantz SR6004
Samsung DCB-H380R
KEF IQ50
KEF IQ10
KEF PSW2010

Stadium III

Er kan een Y spliter tussen maar hoeft niet
LFE is maar een mono signiaal
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Marvin

Ik heb er een splitter tussen, dat is theoretisch een hoger volume van 3db...

Mistermo

theoretisch...? uhm is er in de praktijk ook iets van te merken?
Marantz SR6004
Samsung DCB-H380R
KEF IQ50
KEF IQ10
KEF PSW2010

Marvin

Ja en nee, als je de volumeknop op de sub evenhard laat staan dan wel.
Maar aangezien we het hier aanraden alles met db-meter af te stellen merk je daar niets meer van.
Wat je in jou geval weleens kan proberen is de cinch op de linker aansluiting te zetten ipv de rechter....

Mistermo

Nou dacht ik het probleem opgelost te hebben. Maar helaas..... het probleem blijft zich voordoen.
De Sub wil maar niet aanslaan.

Instelling staan volgens mij goed. speaker size op 'Both' sub op +7db.
Als ik aan het volume van de sub zelf draai dan wil die opeens wel aanspringen. Is alleen niet echt een handige work around.  :|

Zelf als ik de test tone laat gaan komt er geen geluid uit de sub.
Ik heb om te testen ook nog even een andere sub aangesloten en ook hierbij is het probleem hetzelfde.
HLP
Marantz SR6004
Samsung DCB-H380R
KEF IQ50
KEF IQ10
KEF PSW2010

Marvin

Bel de winkel op waar je het spul gekocht hebt en leg het probleem uit!

Stadium III

Zet de speakers een op small
Volume subwoofer zeker half open
Op de subwoofer PRE OUT de sub aansluiten
Verder LFE mute af !

Probeer dit eens
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Mistermo

Citaat van: Stadium III op juni 28, 2010, 12:36:35
Zet de speakers een op small
Volume subwoofer zeker half open
Op de subwoofer PRE OUT de sub aansluiten
Verder LFE mute af !

Probeer dit eens

Ga het gelijk proberen als ik thuis ben vanmiddag.
De LFE mute, waar kan ik die vinden?
Marantz SR6004
Samsung DCB-H380R
KEF IQ50
KEF IQ10
KEF PSW2010

Vlearmoes

lfe mute moet op de sub zijn te vinden
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v