aansluiten SR A/V receiver

Gestart door ALFIrE, juni 10, 2010, 09:10:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ALFIrE

Hallo,

ik ben al jaren een marantz gebruiker, en kwam per toeval nu op dit forum terecht.

ik heb namelijk een nieuwe LCD tv (weg met de oude beeldbuis) Philips PFL5405 gekocht.
tevens heb ik mijn "oude" SR7300 voor een mooie prijs van de hand kunnen doen, en met het geld van de verkoop een SR4003 met HDMI gekocht.
daarnaast gebruik ik een DV4400 en een HDX1000 mediaspeler.

gisterenavond eindelijk de nieuwe tv opgesteld.

aansluitingen als volgt:
SR op HDMI uit naar TV
DVD met component (rood/blauw/groen) en optisch naar SR
HDX nog niet aangesloten.

ik krijg echter geen beeld op de tv...  in het menu van de tv heb ik surround set aangeduid op de gebruikte hdmi ingang.

moet ik in het menu van de SR iets doen?  vind namelijk nergens iets over HDMI uit...  vervelend is dat ik enkel het schermpje van de SR heb (was van plan met gele tulp es naar tv te gaan, maar tv heeft geen gele tulp in)

bedoeling is dat alle apparatuur op de SR aangesloten wordt, en er 1 enkele HDMI naar tv gaat...

drees62

Welkom op dit gezellige forum!

Je kunt dan het beste je DVD ook met HDMI (i.p.v. component) aansluiten op je SR receiver (HDMI-in). Beeld en geluid gaat dan door één kabel!
In het menu van de SR (function input heet dat geloof ik) moet je betreffende ingang dan op HDMI-auto zetten.

Succes!

ALFIrE

de dvd heeft spijtig genoeg geen hdmi, vandaar dat ik component koos als beste oplossing...

ALFIrE

#3
hierbij een link naar de handleiding

http://avdeal.nl/productinfo/marantz/sr4003/SR4003_Handleiding.pdf/

iemand een idee waar en wat ik moet instellen voor dvd component toch via hdmi op tv  te krijgen?

op p20 staat de menustructuur.

in 1-1 input setup:
tv op auto?
dvd op comp
(waar sluit ik best de mediaspeler op aan - is hdmi?)

in 3 preference
iets wijzigen?

ik zie geen mogelijkheden om de hdmi out ergens te kiezen...

Marvin

HDMI is, als het aanwezig is op het apparaat, de mooiste manier van aansluiten.
Zeker die HDX, 1080p/24hz gaat enkel daar doorheen. En dat is je beste kwaliteit met Bluray rips.
Daarbij kan je het geluid er gelijk doorheen persen.

Verder zijn de instellingen qua HDMI in de receiver voor een ander, dat weet ik niet. Gebruik ik niet, want dat snapt mijn receiver niet...  :-)

todiroy

Hallo,

Heb zelf ook een 4003,maar alles aangesloten met HDMI.
Het is inderdaad wel handiger dat je het menu kan bekijken op je TV.

Ik zal straks eens kijken of ik je kan helpen met de instellingen,weet het zo niet van buiten.

Tom
SR4003
PM8003
SA7003
BD7004
2x MA500
MF M1 DAC
Sonos zp90

Marvin

Dat gele tulpje is ook via scart te herleiden, dus geel tulpje in een scart stekker frotten.

ALFIrE

vlug es geprobeerd met een scart die verloopt naar tulp (geel rood wit)

in de tv surround receiver op scart gezet.

krijg het menu op het scherm, maar na 3 seconden wordt dit plots wazig...

nog steeds niet gevonden hoe hdmi out aangeduid moet worden...

todiroy

Heb er mijn handleiding bijgenomen.

Op blz 11 rechts onderaan moet je eens lezen.

Volgens deze uitleg moet je als je component in gebruikt,ook component uit gebruiken om het signaal naar je TV te krijgen.
De instellingen die je kan maken in het menu 'input setup' zijn alleen van toepassingen op alle ingang
aansluitingen.

Tom
SR4003
PM8003
SA7003
BD7004
2x MA500
MF M1 DAC
Sonos zp90

ALFIrE

begrijp ik het dan goed dat als je met dvd via component naar sr gaat, je ook met component naar de tv moet?

dan sluit ik beter rechtstreeks beeld op tv aan...

Vlearmoes

Let op de vakjes bij de input setup   dat je comp-in gebruikt en de andere vakjes leeg maakt!!

ook kun je in een verder menu (video set up) upscalen ....dit zal voor hdmi out belangerijk zijn
i/pconvert; enable

ook ff osd info; enable
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

ALFIrE

yes,

mediaspeler werkt wel via hdmi naar sr, en van sr hdmi out naar tv

straks nog es proberen met de dvd component naar sr en zien of ik dan via hdmi out beeld krijg op tv

bedankt voor alle hulp zover!!!!!

strekel

Hallo ik heb het zelf ook gahad met mijn SR5004 maar je moet idd in het menu van de SR de ingang van de dvd wel even goed zetten en dat staat achterop de receiver als het op auto staat ging het hier ook niet goed geen beeld suc6 ermee.
grtzz Stefan
Marantz SR5013 - Marantz UD5005 - Jamo X3M 10 (front) - JAMO S62CEN (center) - Sony ss-sr15 (achter) - Magnat motion 250A (sub) - LG OLED55C8PLA - Horizon mediabox - Logitech Harmony One - Nintendo Wii - PS4

ALFIrE

stefan,

heb jij dvd via component ingang, en dan beeld via hdmi?

hier lukt het nog steeds niet, ook niet met een s-videokabel

heb nu een component rechtstreeks op de tv, wat wel lukt.  echter loopt er zo opnieuw een deels zichtbare kabel naar de tv (wat ik probeer te vermijden)

strekel

Ja ik heb component van de dvd op mijn component ingang van dvd op mijn SR 5004 en hdmi out alleen naar de tv en werkt hartstikken goed.
grtzz Stefan
Marantz SR5013 - Marantz UD5005 - Jamo X3M 10 (front) - JAMO S62CEN (center) - Sony ss-sr15 (achter) - Magnat motion 250A (sub) - LG OLED55C8PLA - Horizon mediabox - Logitech Harmony One - Nintendo Wii - PS4